Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo XC60

  • 1535 Vastauksia
  • 566776 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #735 : 03.07.2015, 11:33:44 »
Keskikulutus on ollut auton mukaan 7,8 l/100km. Mihin olen erittäin tyytyväinen ottaen huomioon ajotyylin, kaupunki- ja moottoritieajomäärän 130km/h.
Minusta tuo ei ole paha 2500 kg Autolle.
Tuo 2505kg on kokonaismassa ;)
Omalla on nyt ajettu reilut 35tkm, niin maantiellä reilun 80km/h keskinopeudella pääsee alle 6litran todellista!
Edellinen tankkaus seka-ajolla meni alle 6,3litran. Ajotietokone näytti 5,8 litraa
Sama softa meillä on sisässä, ja sullahan on pienemmillä päästöillä oleva pirssi, joten kyllä se auto tulee siitä kilometrien myötä vielä vertymään niin, että likemmäksi 7l näyttää samalla ajolla:pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa allpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #736 : 03.07.2015, 23:33:07 »
XC60 hankin sen takia että sillä ajaminen TUNTUU hyvältä ja nautinnolliselta.
Uusi moottorinohjaussofta sen kun paranti sitä tunnetta.
Varmasti kulutuyksen kanssa pääsisi alemmas ja helposti, mutta itse haluan myös saada ajamisesta nautintoa.
60 km/h vaihdilla pääsee alle 5 l/100km, mutta sitä varten hankitään ihan eri auto.
Volvo XC60 T8 TwE MY19 aut Inception

Volvo XC60 D4 Summum AWD aut -16, Rica 275hp 536Nm
Volvo V70  2,4t aut -01

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #737 : 16.07.2015, 17:14:15 »
Tuo 2505kg on kokonaismassa ;)
Omalla on nyt ajettu reilut 35tkm, niin maantiellä reilun 80km/h keskinopeudella pääsee alle 6litran todellista!
Edellinen tankkaus seka-ajolla meni alle 6,3litran. Ajotietokone näytti 5,8 litraa
Sama softa meillä on sisässä, ja sullahan on pienemmillä päästöillä oleva pirssi, joten kyllä se auto tulee siitä kilometrien myötä vielä vertymään niin, että likemmäksi 7l näyttää samalla ajolla:pomo:

Niin siis autossa on start/stop vain lisänä joka ei nyt twinturbo koneelle välttämättä ole paras mutta ainakin Co2 on pienempi  ;D ihme ettei ne tajunnu aikasemmin laittaa sitä kun autot seisoo sen 6min tyhjäkäynnillä EU kulutus lenkillä..

Ihan mielenkiinnosta Völvöxc60 ja Allpro niin miten teillä toimii vaihteisto tuon softan kanssa? Muistaakseni 470nm oli AW takaama väännönkesto laatikolle joten siksi vain äänen pohdin miten se käyttäytyy :) onko Volvolla oltu hankalia softan suhteen? Autoahan ei voi lainkaan päivittää nuo softat sisällä..

Kiitos jos viitsitte vastata niin saa vähän tietoa tästäkin  8)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #738 : 16.07.2015, 19:36:57 »
Vaihteisto toimii aivan loistavasti tuon tehokkaamman ohjelman kanssa. 1-2 vaihteella käsittääkseni toimii lähes saman lailla, kuin vakiokin "luistamisen" kanssa, mutta muilla vaihteilla vaihtaminen on huomattavasti nopeampaa.
Atehon Ilkka voisi paremmin selittää asian, kun on ammattilainen tällä saraa :pomo:
2 kertaa käyttänyt merkkihuollossa, niin ei ole ollut mitään ongelmaa, kun olen ladannut huollon ajaksi vakio ohjelman sisuksiin. Aina on huollossa kysytty, että saako päivittää uusimmat päivitykset kirjallisesti ::)
Kulutus ei ole omassa käytössä lisääntynyt yhtään, vaikka huomattavasti nopeammin pääsen kiihdytyskaistalta jonon perään :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa allpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #739 : 17.07.2015, 00:12:40 »
Ihan samanlaisia kokemuksia völvöxc60 kanssa. Äärimmäisen tyytyväinen, auto on ihan eri kuin perussoftalla.
Vaihteisto oppi todella nopeasti uuden moottorin kohonnet suoritusarvot.
1. ja 2. vaihteilla on rajoitettu tuota vääntöä ja vaihtamisessa lukittuminen ei ole niin nopeaa.

Oma kulutukseni on tippunut maantieajossa 0,5 l/100km, kun vertasin samaa 250 km lenkkiä. Vaikka keskinopeus oli tehokkaammalla softalla jopa vähän korkeampi.

Helsingissä on taxi käytössä noita useampikin, hyvin on laatikko kestänyt vastaavassa mallissa 150 000 km ja vastaavalla laatikolla 350 000 km kun käytössä vanhempi/kevyempi tehonlisäys.
Jos auto kestää taxi käytössä, niin omassa käytössä en ole yhtään huolestunut kestävyydestä. Varsinkin kun pitää järjen mukana nelikon kanssa.
Volvo XC60 T8 TwE MY19 aut Inception

Volvo XC60 D4 Summum AWD aut -16, Rica 275hp 536Nm
Volvo V70  2,4t aut -01

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #740 : 17.07.2015, 09:13:08 »
Okei!

Kiitos tiedosta, softa näkyy vissiin autossa vaikka lataisi normisoftan huollon ajaksi ymmärtääkseni(tai jälki jää) mutta tuohan on melko hyvän kuuloinen!

Tosin taxeissa en kyllä tuota ole tavannut lainkaan  ??? ovat yleensä niin tarkkaa väkeä takuun kanssa(vielä kun txi takuu on laajennettu normitakuuseen nähden), parhaillaan ollaan vaihdettu melkein 300tkm ajetun vaihteisto veloituksetta uuteen joten ymmärrän sen kyllä että varsinkin yhden/kahdenmiehen txi yrittäjät eivät sitä ota kun pelaavat varman päälle :)

Miten tuo vaikuttaa takuuseen? Lähinnä siis olettaisin että moottorin, vaihteiston, vetopyörästön ja jarrujen takuu raukeaa mutta tiedä häntä.

Kiitos tiedoista!

edit: miten paljon nuo muuten perinteisesti kestävät löylyä tuo aski? koska hyvinhän ne tuntuvat kestävän mutta aina välillä niitä menee. Itseasiassa eilen tuli yksi 152tkm ajettu Polestar D5 laatikko levällään vaihdossa  :D  mutta siis todella harvinaista kylläkin mutta osittain siksi rupesin kyselemään  ;)
« Viimeksi muokattu: 17.07.2015, 09:20:16 kirjoittanut hagenhammer »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi

Poissa Sunnuntaikuski

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #744 : 17.07.2015, 20:51:49 »
Tervehdys!

Autokuume iskee päälle ja sitä pitäisi lieventää, ajatellut xc-60 hankkimista. Käytettynä tosin  :-[
Kysyisinkin ammattilaisilta mihin pitää kiinnittää huomiota ostaessa vanhan 200tkm ajetun menopelin, rahat kun eivät riitä uuden ostoon. Esim. http://www.autotalli.com/vaihtoauto/34078430/Volvo/XC60/2009/%5BHyvink%C3%A4%C3%A4%5D?pos=0&page=1

Onko 200tkm jo loppuun ajettu? Vai meneekö vielä heittämällä 300tkm lisää? Päivittäin tulee 100km ajettua, eli bensa ei tule kysymykseen. Volvojen hintatasostakaan ei kauheasti ole kokemusta. Mitä tuosta kannattaa maksaa, jos ylipäätänsä kannattaa? Huolto-ohjelmaa en ole vielä netistä löytänyt, jos joku tietää niin kiitoksia etukäteen!

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6350
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #745 : 17.07.2015, 21:18:13 »
Tervehdys!

Autokuume iskee päälle ja sitä pitäisi lieventää, ajatellut xc-60 hankkimista. Käytettynä tosin  :-[
Kysyisinkin ammattilaisilta mihin pitää kiinnittää huomiota ostaessa vanhan 200tkm ajetun menopelin, rahat kun eivät riitä uuden ostoon. Esim. http://www.autotalli.com/vaihtoauto/34078430/Volvo/XC60/2009/%5BHyvink%C3%A4%C3%A4%5D?pos=0&page=1

Onko 200tkm jo loppuun ajettu? Vai meneekö vielä heittämällä 300tkm lisää? Päivittäin tulee 100km ajettua, eli bensa ei tule kysymykseen. Volvojen hintatasostakaan ei kauheasti ole kokemusta. Mitä tuosta kannattaa maksaa, jos ylipäätänsä kannattaa? Huolto-ohjelmaa en ole vielä netistä löytänyt, jos joku tietää niin kiitoksia etukäteen!

200tkm ei ole mielestäni vielä paljoa, mutta jos ajat paljon vuodessa, niin äkkiä niitä kilsoja tulee lisää ja iskarit, jarrut, nivelet ja kumipuslat alkavat löystyä. Kannattaa tarkkaan selvittää huoltohistoriaa, koska noilla kilsoilla joitain noista on saatettu jo vaihtaa valmiiksi.

Tuo linkittämäsi auto on manuaalivaihteinen ja Kinetic. Onko tietoinen valinta? Kinetic on aika aneeminen kangaspenkeillä ja halogeenivaloilla, kun samaan hintaan löytyy paremminkin varusteltuja autoja.

Jos päädyt automaattiin, niin kannattaa selvittää onko laatikon öljyjä vaihdettu säännöllisesti.

Yleisesti näissä näkyy ja tuntuu kilometrit paljon enemmän, mitä esimerkiksi kakkoskorisessa V70:ssä, joten paljon ajetuissa saa olla valmis muoviosien narinaan ja tahmeasti toimiviin ovenkahvoihin ym. pikkujuttuihin.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #746 : 17.07.2015, 22:13:37 »
Halvin on myydyin. Kyllä nyt oli kova shokki :)
Sekö että oli Volvo, vai sekö ettei ollut Bemari :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #747 : 18.07.2015, 12:35:17 »
Sekö että oli Volvo, vai sekö ettei ollut Bemari :D

Voin muotoilla uudestaan, reilummin: se, että edullisin auto on luokkansa myydyin, ei yllätä.

Aika hyvän vaihtohyvityshinnan Biliasta sai Bemarille, onkohan tehtaalla "kilpailevan merkin hyvitystarjous", eli ns. tappohinta? Pahoittelut ot.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6350
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #748 : 18.07.2015, 12:39:02 »
Voin muotoilla uudestaan, reilummin: se, että edullisin auto on luokkansa myydyin, ei yllätä.

Meinaatko, että ihmiset tekevät ostopäätöksensä pelkästään hinnan perusteella?

Ihan turha siis käydä koeajoilla ja lukea autolehtien vertailuja, jos kuitenkin päätyy aina halvimpaan vaihtoehtoon ;)
« Viimeksi muokattu: 18.07.2015, 12:41:14 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #749 : 18.07.2015, 13:57:18 »
Meinaatko, että ihmiset tekevät ostopäätöksensä pelkästään hinnan perusteella?

Ihan turha siis käydä koeajoilla ja lukea autolehtien vertailuja, jos kuitenkin päätyy aina halvimpaan vaihtoehtoon ;)
Nämä Saksan premiumit on yleinsä niin kulimallin varusteilla, ettei mitään järkeä. Volvot järjestään huomattavasti paremmilla lisävarusteilla, koska ruksien laitto huomattavasti halvempaa. Toki oma asia, jos pakko saada oikea merkki keulalle. Väittäsisin, että todellisuudessa moni Volvo maksaa vähintään sen mitä esim. Saksanmaan edustajien mallit, vaikka hinnat alkaen onkin halvimmasta päästä.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2015, 14:01:37 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy