Ateho  Elekma

Volvo XC60

  • 1535 Vastauksia
  • 566801 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #750 : 18.07.2015, 16:47:42 »
Samaa mieltä Bawukan kanssa varustelusta Suomi-autoissa. Esim muutaman vuoden vanhoja C mesejä kun katsoo niin järjestään niissä on ne kamalat vinyyli/kangas penkit, varusteissa yleensä perus businesspaketti eikä juuri muuta. Volvoissa runsas tarjonta Summum tason autoja joissa on kättelyssä enemmän himmeliä.
Tesla S75D '17

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #751 : 18.07.2015, 20:01:33 »
Nimenomaan, kun huomioi vaikka semikunnon varustelun ja alennukset, on Volvo selvästi edullisempi. Meillä olisi Volvo tullut ostohinnaltaan lähes kymppitonnin halvemmaksi.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #752 : 18.07.2015, 20:18:11 »
¨^
Tuota luokkaa se hintaero oli, kun tarjouksia kyselin. Toki vaikea verrata, kun kaikki varusteet ei 1:1 ollut ::)
Polttoainelämmitin oli omassa se hyvin ratkaiseva tekijä, kun Volvossa se oli vakiona ja X3 se oli likemmäksi 3t€ lisää.
Käsittääkseni se ei edes olisi tuohon rahaan edes lämmittänyt moottoria? Eli omassa oli myös hinta/laatusuhde mikä ratkaisi päätymisen XC60:een
Toki luokkansa paras turvallisuus ja ulkonäkö vei pisteet myös XC60:lle 8)
Ajettavuus meni kyllä Bemarille, mutta omaan rauhalliseen ajotapaan XC60:nen oli/on aivan riittävä perhe käytössä.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa allpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #753 : 18.07.2015, 23:09:00 »
Omaa uutta auto hankkiessani testasin myös X3 ja Q5 malleja sekä pari vuotta vanhempaa X5.
Bemari ja Audi olisivat tulleet maksamaan 20 k€ enemmän samoilla varustella kun vertasin tarjouksia.
Ainoastaan ajettavuus oli Bemarissa mielestäni parempi, mutta sekään ero ei ollut älytön.

Lopulta päätös oli todella helppo ja ylivoimainen XC60 osalta, ymmärrän hyvin miksi moni muu pn päätynyt samaan ratkaisuun.
Minusta XC60 osalta saat ylivoimaisesti eniten rahalle vastinetta, jos et halua ihan karvalakki mallia ostaa. Missä ei taas mielestäni ole mitään järkeä kun puhutaan käytännössä 60 k€ autoista.

ps. saiko Start/Stop ominaisuuden jostakin kytkettyä oleteksena käynnistettäessä pois päältä ? En löytänyt mistään tota asetusta.
Volvo XC60 T8 TwE MY19 aut Inception

Volvo XC60 D4 Summum AWD aut -16, Rica 275hp 536Nm
Volvo V70  2,4t aut -01

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #754 : 19.07.2015, 07:47:03 »
Omassa ei moista  start/stoppia ollut edes saatavilla. No päästöjäkin on sitten 20g enemmän :pomo:
Veikkaan ettei saa kytkettyä oletuksena pois. Luultavasti ei edes huollossa saa ohjelmoida pois, kun teoriassa vaikuttaa päästöihin ja sitä kautta veroihin ::)
Talvellahan tuo kai kytkeytyy automaattisesti pois, joten puolet ajasta se meillä on pois käytöstä.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #755 : 19.07.2015, 08:33:14 »
Ainakin Bemarissa sen saa ohjelmoitua olemaan pois päältä aina. Viiden minsan homma, jos on vehkeet.

Luulisi siis ohjelmoinnin onnistuvan?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #756 : 19.07.2015, 11:36:08 »
Ainakin Bemarissa sen saa ohjelmoitua olemaan pois päältä aina. Viiden minsan homma, jos on vehkeet.

Luulisi siis ohjelmoinnin onnistuvan?
Kai sen ohjelmoitua saa, mutta on eriasia, että lähteekö maahantuoja kikkailemaan tuolla, kun se vaikuttaa ainakin paperilla päästöihin=veroihin ::)
Muistaakseni Vw konsernin tuotteissa tuo start/stop poisto ei kanssa helpolla onnistunut?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #757 : 19.07.2015, 18:44:49 »
Kai sen ohjelmoitua saa, mutta on eriasia, että lähteekö maahantuoja kikkailemaan tuolla, kun se vaikuttaa ainakin paperilla päästöihin=veroihin ::)
Muistaakseni Vw konsernin tuotteissa tuo start/stop poisto ei kanssa helpolla onnistunut?

Tarkoitin siis itse / joku tuttu voi ohjelmoida. Läppäri, johto ja softa riittää. Omaankin ohjelmoitiin yhtä ja toista lisää, kuten tuikitärkeä sport-display, josta näkee hevosvoimat ja väännön  :)

Samalla saa vaikka takavalot palamaan DLR:ien kanssa, sport-moodit valikoihin, jne.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6350
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #758 : 19.07.2015, 19:28:27 »
Tarkoitin siis itse / joku tuttu voi ohjelmoida. Läppäri, johto ja softa riittää. Omaankin ohjelmoitiin yhtä ja toista lisää, kuten tuikitärkeä sport-display, josta näkee hevosvoimat ja väännön  :)

Samalla saa vaikka takavalot palamaan DLR:ien kanssa, sport-moodit valikoihin, jne.

Bemareissa tuo toimii pelkällä piraattitesterillä, mutta Volvo vaatii lähes poikkeuksetta ohjelmiston lataamisen, mikä ei onnsitu muualla, kuin virallisen Vidan omaavassa Volvo-korjaamossa.

Start/stop systeemiä tuskin saa pois edes ohjelmalla.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #759 : 20.07.2015, 08:54:32 »
Bemareissa tuo toimii pelkällä piraattitesterillä, mutta Volvo vaatii lähes poikkeuksetta ohjelmiston lataamisen, mikä ei onnsitu muualla, kuin virallisen Vidan omaavassa Volvo-korjaamossa.

Start/stop systeemiä tuskin saa pois edes ohjelmalla.

Tuskin mitään virallista reittiä saa poistettua. SS vaikuttaa päästöihin, joka vaikuttaa autoveroon ja käyttömaksuihin. Eli ei mennä valtion kukkarolle niille SS poistohommeleilla :nohnoh
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa allpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #760 : 20.07.2015, 10:54:30 »
Onneksi on tuo nappula keskikonsolissa
« Viimeksi muokattu: 20.07.2015, 13:23:18 kirjoittanut allpro »
Volvo XC60 T8 TwE MY19 aut Inception

Volvo XC60 D4 Summum AWD aut -16, Rica 275hp 536Nm
Volvo V70  2,4t aut -01

Poissa zagg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #761 : 23.07.2015, 16:36:51 »
Onneksi on tuo nappula keskikonsolissa

Juu ja onneksi volvon s/s toimii aika nätisti verrattuna aiempien kulkupelien toteutuksiin.


Poissa zagg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #762 : 23.07.2015, 16:39:47 »
¨^
Tuota luokkaa se hintaero oli, kun tarjouksia kyselin. Toki vaikea verrata, kun kaikki varusteet ei 1:1 ollut ::)
Polttoainelämmitin oli omassa se hyvin ratkaiseva tekijä, kun Volvossa se oli vakiona ja X3 se oli likemmäksi 3t€ lisää.
Käsittääkseni se ei edes olisi tuohon rahaan edes lämmittänyt moottoria? Eli omassa oli myös hinta/laatusuhde mikä ratkaisi päätymisen XC60:een
Toki luokkansa paras turvallisuus ja ulkonäkö vei pisteet myös XC60:lle 8)
Ajettavuus meni kyllä Bemarille, mutta omaan rauhalliseen ajotapaan XC60:nen oli/on aivan riittävä perhe käytössä.

Ihan samanlaiset ajatelmat. Paikallinen bmw kauppias lisäksi sanoi ettei x3:een saa aktiivista vak,nop. Säädintä vaikka se esitteessä luki...?
Peli oli sitten taputeltu, xc60 laadukkaamman oloisena sai lähtee tilaukseen :)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #763 : 23.07.2015, 16:50:34 »
Ihan samanlaiset ajatelmat. Paikallinen bmw kauppias lisäksi sanoi ettei x3:een saa aktiivista vak,nop. Säädintä vaikka se esitteessä luki...?
Peli oli sitten taputeltu, xc60 laadukkaamman oloisena sai lähtee tilaukseen :)

No sellaiselta idioottimyyjältä ei olisi kannattanutkaan varmaan ostaa :)

5AT

Driving Assistant Plus - järjestelmä

1553,48 €

Kaistalta poistumis- ja lähestymisvaroitin, peräänajovaroitin, jalankulkijatunnistus
ja aktiivivakionopeussäädin Stop & Go toiminnolla


Ainakin yksi varuste oli sellainen, mikä oli Bemarissa vakio ja Volvossa lisähintainen (kun itse ostin): lämmitettävät pissapojan suuttimet :)

Poissa zagg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #764 : 23.07.2015, 17:39:21 »
No sellaiselta idioottimyyjältä ei olisi kannattanutkaan varmaan ostaa :)

5AT

Driving Assistant Plus - järjestelmä

1553,48 €

Kaistalta poistumis- ja lähestymisvaroitin, peräänajovaroitin, jalankulkijatunnistus
ja aktiivivakionopeussäädin Stop & Go toiminnolla



Jep, mutta ei ollut nyt vielä FL malliin saatavana... Dunno. Ihan sama ;)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy