Samppasport  Futurez

Volvo XC60

  • 1535 Vastauksia
  • 566790 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #795 : 09.09.2015, 20:38:22 »
Joillakin on niin rauhallinen ajotapa että renkaat kestää. Mutta jos kiihdyttelee, jarruttelee ja kurvailee niin nykyaikainen pehmeä rengas häviää silmissä 2000kg auton alla. Ei se suoralla tiellä pyöriminen juurikaan kuluta.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #796 : 10.09.2015, 08:27:16 »
Joillakin on niin rauhallinen ajotapa että renkaat kestää. Mutta jos kiihdyttelee, jarruttelee ja kurvailee niin nykyaikainen pehmeä rengas häviää silmissä 2000kg auton alla. Ei se suoralla tiellä pyöriminen juurikaan kuluta.
No ei tuolla XC60:llä mitään urheilullista ajoa varmaan monikaan harrasta. 4-veto tasaa renkaiden kulumista vs etuvetoiseen.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #797 : 10.09.2015, 08:56:53 »
No ei tuolla XC60:llä mitään urheilullista ajoa varmaan monikaan harrasta. 4-veto tasaa renkaiden kulumista vs etuvetoiseen.
Tämmönen kokemus täälläkin, sanoisin että tasaa niin hyvin ettei ole syytä vaihdella renkaita eteen/taakse kausittain.
S80 Executive D5 AWD

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #798 : 10.09.2015, 10:49:44 »
Taitaa mennä etuvetoisen 'hintasäästö' rengaskauppaan  >:(
XC60 D4 MY18

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #799 : 10.09.2015, 10:55:54 »
Taitaa mennä etuvetoisen 'hintasäästö' rengaskauppaan  >:(
Niin sulla oli tuo Xc:ee etuvetoinen? Siinä tapauksessa eturenkaat kuluvat nopeammin. Ainakin V70 tuli pahimmillaan 2mm ero.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #800 : 10.09.2015, 11:34:26 »
No ei tuolla XC60:llä mitään urheilullista ajoa varmaan monikaan harrasta. 4-veto tasaa renkaiden kulumista vs etuvetoiseen.

Kesän lämpö kuluttaa rengasta, tai siis asvaltin lämpö :) ja mitä painavampi auto, sitä enemmän yleensä lämpöä, kun muodonmuutos kosketuspinnassa on suurempi. Kovemmilla rengaspaineilla voi auttaa asiaan.

Ja toki ajotyylikin vaikuttaa.

Vaikuttaako siis tuollainen normisti 100-0 etunelivetokin noin paljon renkaan kulumisiin? Vai mikä voimajakosuhde xc60 on ei-sudittaessa?

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #801 : 10.09.2015, 11:41:32 »
Kesän lämpö kuluttaa rengasta, tai siis asvaltin lämpö :) ja mitä painavampi auto, sitä enemmän yleensä lämpöä, kun muodonmuutos kosketuspinnassa on suurempi. Kovemmilla rengaspaineilla voi auttaa asiaan.

Ja toki ajotyylikin vaikuttaa.

Vaikuttaako siis tuollainen normisti 100-0 etunelivetokin noin paljon renkaan kulumisiin? Vai mikä voimajakosuhde xc60 on ei-sudittaessa?

Neliveto kytkettynä about 95/5 ilman sutimista.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #802 : 10.09.2015, 11:54:09 »
Kesän lämpö kuluttaa rengasta, tai siis asvaltin lämpö :) ja mitä painavampi auto, sitä enemmän yleensä lämpöä, kun muodonmuutos kosketuspinnassa on suurempi. Kovemmilla rengaspaineilla voi auttaa asiaan.

Ja toki ajotyylikin vaikuttaa.

Vaikuttaako siis tuollainen normisti 100-0 etunelivetokin noin paljon renkaan kulumisiin? Vai mikä voimajakosuhde xc60 on ei-sudittaessa?
Mulla on tuollaiset Continental EcoContact 5 tuossa XC60:sen alla koossa 235/60/18
Uutena niissä oli 9mm pintaa ja nyt tönärillä mitattuna 5,5-5,9mm. Renkailla ajettu vähän reilu 26tkm :pomo:

Eli tasaisesti kuluu ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #803 : 10.09.2015, 14:17:45 »
Eli tasaisesti kuluu ;)

Ainakin omat kokemukset XC70 AWD:stä vahvistaa tuon; renkaat kuluvat edessä ja takaa tasaisesti.
Tesla S75D '17

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #804 : 10.09.2015, 19:54:36 »
Ja oikeanpuolen renkaat kuluu hieman enemmän, koska tiet kallellaan oikealle?


Poissa Jooman

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #805 : 11.09.2015, 21:34:31 »
Terve!

Autonvaihto viikot lähestyy ja MB C vaihtuu todennäköisesti XC60:een, käytettyyn sellaiseen. Ehdokkaina on Summum tai R-malli.
Kysymys kuuluukin: onko ärrän alusta paljonkin jäykempi normaalin verrattuna? Siis tuskin kumminkaan kivireki Volvon tuntien.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #806 : 12.09.2015, 08:10:06 »
Terve!

Autonvaihto viikot lähestyy ja MB C vaihtuu todennäköisesti XC60:een, käytettyyn sellaiseen. Ehdokkaina on Summum tai R-malli.
Kysymys kuuluukin: onko ärrän alusta paljonkin jäykempi normaalin verrattuna? Siis tuskin kumminkaan kivireki Volvon tuntien.
Muistaakseni on 15mm matalampi. Ei tule kivireeksi.
Tosin itse en ole tuota R-mallia ajanut. Minkä ikäisistä autoista on kyse ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6350
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #807 : 12.09.2015, 09:53:46 »
R-Designeissa on yleensä aika isot vanteet, joten suurin ero ajettavuudessa tulee varmaan niistä. Jousitus ei ole häiritsevän jäykkä, mutta esimerkiksi omassa autossa 255 leveät 20" renkaat tekevät autosta vähän uraherkän ja äänekkään.

Renkaat ja vanteet on tosin helppo vaihtaa, joten jos ulkonäkö muuten mielyttää, niin ei muuta kuin kaupoille :)
« Viimeksi muokattu: 12.09.2015, 20:54:30 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Jooman

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #808 : 12.09.2015, 17:26:06 »
Lompakko venyy noin 11-12 malliseen. Itseäni ärrässä viehättäisi korin väliset helmat kun taas vakio mustat ei ehkä omaa silmään satu niin hyvin  :). Ajelin muuten ennen MB:tä yli 6 vuotta V70 D5 A -02 :lla, hyvä peli ja nyt mersuilun jälkeen takaisin autojen pariin.
Vanteissa ärrän vakio 18" ? Tää olisi ihan riittävä mulle. Ja onko näissä kaikissa webasto, kävin kokeilemassa yhtä Summum varusteita enkä omasta mielestäni sitä löytänyt. Ja tärkein tietysti jäi maintsematta eli hankinnassa dieseli automaatilla.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #809 : 12.09.2015, 18:41:18 »
18" Cratus vakiona
S80 Executive D5 AWD

 

Samppasport  Futurez