Kulkukoira  Proturbo

Volvo XC60

  • 1535 Vastauksia
  • 566790 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1080 : 20.01.2017, 17:57:46 »
Nykyisessä XC60:ssäni S-moodi on paljon käyttökelpoisempi kun auto on polestar ohjelmoitu. Edellisessä oli sama D5 ja 6v Geartronic ja siinä S-moodi oli todella yliherkkä ja töksäyttelevä.
Tesla S75D '17

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1081 : 20.01.2017, 18:27:55 »
Nykyisessä XC60:ssäni S-moodi on paljon käyttökelpoisempi kun auto on polestar ohjelmoitu. Edellisessä oli sama D5 ja 6v Geartronic ja siinä S-moodi oli todella yliherkkä ja töksäyttelevä.

Itse samaa mieltä. Onhan laatikon ohjelmisto varmasti muutenkin päivittynyt vuosien mittaan, mutta nykyään tuo Sport-asento on itsellä käytössä melkein aina. Aikaisemmissa tuo Sport-asento on ollut minusta täysin käyttökelvoton.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1082 : 20.01.2017, 19:18:33 »
Tässä paljon moodeja  ole, mutta sama suku selvästi  :buck2:
S80 Executive D5 AWD

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1083 : 20.01.2017, 21:58:21 »
Itse samaa mieltä. Onhan laatikon ohjelmisto varmasti muutenkin päivittynyt vuosien mittaan, mutta nykyään tuo Sport-asento on itsellä käytössä melkein aina. Aikaisemmissa tuo Sport-asento on ollut minusta täysin käyttökelvoton.
Samat päivityksethän tulee kaikkiin huollon yhteydessä (mikäli luvan antaa). Minulla oli huolto juuri muutama viikko sitten ja siinä nimenomaan ajettiin uusin ohjelma vaihteistoon, mutta eipä tuo miksikään muuttunut.
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1084 : 21.01.2017, 14:39:59 »
Yksi sivuliikkeen konkka ei tunnu missään jos sillä vältetään tappiot.

Kyseessä kuitenkin suomen suurin autorahoittaja. Tuollaisen diilin tekijän kannattaa ennenkaikkea varmistaa oma maksukykynsä kuin murehtia vakuudellisen lainan myöntäjän tulevaisuutta 3 vuoden ajalla. Helpompi tuollaisen rahoittajan pesä on setviä ja myydä lainat ettepäin kuin suomipankin joka tursuaa 30v asuntolainoja joiden vakuudet on joko kuplia tai sitten vaikeasti realisoitavilla  haja-asutus alueilla ja lainanottaja ryhtynyt juopotteluhommiin :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1085 : 21.01.2017, 14:47:58 »
Samat päivityksethän tulee kaikkiin huollon yhteydessä (mikäli luvan antaa). Minulla oli huolto juuri muutama viikko sitten ja siinä nimenomaan ajettiin uusin ohjelma vaihteistoon, mutta eipä tuo miksikään muuttunut.

En tiedä sitten onko muuta eroa vuosimalleissa. Voimalinjahan omassakin on sama mitä markkinoille tullessaan vuosia sitten. Kulutus on kuitenkin laskenut todella huomattavasti aikasempaan, että jotain viilausta tuohon voimalinjaan on tehty.

2011 Ilmoitettu keskikulutus 151kW D5 AWD 6.8L/100km + CO2 179. Omassa 163kW 5.4L/100KM + CO2 143.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2017, 14:58:16 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Goodwill

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1086 : 23.01.2017, 08:43:21 »
Tuntumaltaan selvin "töksäys" tuntuu, kun moottorijarruttaa ja automaatti pienentää kakkoselle. Muuten toimii hienostuneesti kiihdytyksissä ja hiljennettäessä.

Miten muilla, tuntuuko?

Auto on 6-vaihteinen automaatti D4 Polestaarilla terästettynä.

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1087 : 23.01.2017, 09:41:33 »
Minulla tuntuvin on se 2-->1 vaihtaessa moottorijarruttaen tai rullaten. Ja sekin siinä s moodilla. Mutta kyllä tuo 6 vaihteisto on hieman luisteleva ja töksöyttelevä aika ajoin.
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa Goodwill

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1088 : 24.01.2017, 09:24:28 »
Ok. Voi se olla minullakin ykköselle vaihtaessa, ajattelin vain mielessäni, että kakkonen olisi menossa silloin. Eli normaalia tuolle lootalle.

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1089 : 28.01.2017, 09:30:13 »
Lainaus
Ymmärsin kuitenkin niin, että tämä 499e ei ole leasing-sopimus vaan rahoitustarjous ostajalle, jossa on rahoitusyhtiön (Santander) takaama hyvityshinta autosta kauden lopussa.
Lueskelin aamukahvilla Hesarista taas ilmoitusta tästä rahoitustarjouksesta ja aika nopeasti ovat Santanderin pojat heränneet taattuun hyvityshintaan sisältyviin riskeihin ja lisänneet ehdon siitä että autoveron pienentyessä/poistuessa taattua hyvistyshintaa vastaavasti lasketaan. Eli riski on kuitenkin auton ostajalla viimeisen suuren (35000 eur) maksuerän suhteen.

Moottorilehti ottanut tyypit Classic mallista. Olen täysin samaa mieltä hienoista maantieajo-ominaisuuksista, suurehko kääntöympyrä ei ole itseäni häirinnyt ja pienestä keskinäytöstäkin asiat ovat selvinneet. Navi-käyttöön on kyllä varmasti pienenpuoleinen ja hankala käyttöliittymältään. Plussana vielä yllättävänkin pieni kulutus myös kaupunkiajossani D4 FWD:llä nyt talvella n. 7.5 l/100 Neste My -jätteistä tehdyllä dieselilläkin.

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volvo-xc60-classic-klassikko-jo-elaessaan/
XC60 D4 MY18

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1090 : 28.01.2017, 09:49:57 »
Plussana vielä yllättävänkin pieni kulutus myös kaupunkiajossani D4 FWD:llä nyt talvella n. 7.5 l/100 Neste My -jätteistä tehdyllä dieselilläkin.

Täällä samanlaisella ekat 1000 km 7,1 L/100 km, siitä 600 km maantietä ja loput taajamaa, paljon lähtöjä löpölämppäri hehkuen.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1091 : 28.01.2017, 10:37:19 »


Moottorilehti ottanut tyypit Classic mallista. Olen täysin samaa mieltä hienoista maantieajo-ominaisuuksista, suurehko kääntöympyrä ei ole itseäni häirinnyt ja pienestä keskinäytöstäkin asiat ovat selvinneet. Navi-käyttöön on kyllä varmasti pienenpuoleinen ja hankala käyttöliittymältään. Plussana vielä yllättävänkin pieni kulutus myös kaupunkiajossani D4 FWD:llä nyt talvella n. 7.5 l/100 Neste My -jätteistä tehdyllä dieselilläkin.

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volvo-xc60-classic-klassikko-jo-elaessaan/
Jutussa oli mielestäni hyvin tavoitettu ja kuvailtu kuuskymppisen positiivine olemus.  O0 On tosiaan kova haaste saada uuteen malliiin tarpeeksi "uutta" houkutusta tai ominaisuuksia jotka selkeästi olisivat sijoitetun rahatukun arvoisia.
S80 Executive D5 AWD

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1092 : 28.01.2017, 12:22:56 »
Lueskelin aamukahvilla Hesarista taas ilmoitusta tästä rahoitustarjouksesta ja aika nopeasti ovat Santanderin pojat heränneet taattuun hyvityshintaan sisältyviin riskeihin ja lisänneet ehdon siitä että autoveron pienentyessä/poistuessa taattua hyvistyshintaa vastaavasti lasketaan. Eli riski on kuitenkin auton ostajalla viimeisen suuren (35000 eur) maksuerän suhteen.

Moottorilehti ottanut tyypit Classic mallista. Olen täysin samaa mieltä hienoista maantieajo-ominaisuuksista, suurehko kääntöympyrä ei ole itseäni häirinnyt ja pienestä keskinäytöstäkin asiat ovat selvinneet. Navi-käyttöön on kyllä varmasti pienenpuoleinen ja hankala käyttöliittymältään. Plussana vielä yllättävänkin pieni kulutus myös kaupunkiajossani D4 FWD:llä nyt talvella n. 7.5 l/100 Neste My -jätteistä tehdyllä dieselilläkin.

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volvo-xc60-classic-klassikko-jo-elaessaan/
Tuo etuveto D4 on uudella koneella ja laatikolla. Taisi TM:n aikoinaan kokeilla että kulutus oli toista litraa satasella pienempi tuolla uudella voimansiirrolla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1093 : 28.01.2017, 12:25:21 »
Täällä samanlaisella ekat 1000 km 7,1 L/100 km, siitä 600 km maantietä ja loput taajamaa, paljon lähtöjä löpölämppäri hehkuen.
Vehkeet ladattu, eikun baanalle  :3/4 jättää sen:



Oletko ostanu tuommoisen punaisen XC60:n?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1094 : 28.01.2017, 16:49:36 »
Oletko ostanu tuommoisen punaisen XC60:n?

Kind of... miten sen nyt ottaa. On se meidän firman nimissä tällähaavaa mutta onneksi ei pitäs tarvita kovin kauaa tuolla sämpylällä sompailla. Uus on uus tietysti mutta ei olis mun valinta tuo mallli. Takakonttia on jonkin verran mutta takapenkkiä ei.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron