Samppasport  Futurez

Volvo XC60

  • 1535 Vastauksia
  • 566816 Lukukerrat

marko ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa leppis73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1515 : 29.12.2021, 11:30:14 »
Näissä uusissa Android käyttiksellä olevissa on juuri noin eli sieltä keskinäytöstä valitaan  :idiot2:
Mikäs idea tuossa on? Onneksi itsellä vielä toimii ratista. :)

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1516 : 29.12.2021, 15:21:23 »
Onko Volvo tosiaan muuttanut vakkarin toimintaa, niin että pitää käydä keskinäytön valikoista valitsemassa pilot assist tai speed limit? Ennen laitettiin ratin napista vakkari päälle ja sitten nuolella pilot assist tai speed limit.
Minulla on häilyvä epäilys, että toiminta olisi muuttunut tuoreimmassa päivityksessä (ainakin S90) myös malleihin ennen Anroid-auton kiroja. Varma en ole, koska käytän vain mukautuvaa vakkaria tai pilot assistia. Pitääpä tutkia seuraavalla taipaleella.

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1517 : 29.12.2021, 20:51:41 »
Mikäs idea tuossa on? Onneksi itsellä vielä toimii ratista. :)

juu, onneksi itselläni vielä ns vanhakoppanen XC 60 eli mallia -16. Toimii kaikki hienosti ratista.

Eii oo tota koko epäloogista keskitelkkaria, jossa nykyään ilmeisesti myös esim puhalluksen säädöt ja sen suurimman turhakkeen eli Start/Stopin poiskytkentä. Nykyisessä saa lämmöt säädettyä kätevästi namikoista ja turhakkeen pois yhtä nappia painamalla

On vielä korimalliltaankin paremman näkönen kuu tää uudempi  "takapainoinen" versio  :)
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa mnylen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1518 : 29.12.2021, 22:21:55 »
Mä kanssa ihmettelin tota eilen koeajolla, ettei sitä speed limiter/vakkari/ohjausavustin valintaa ollut enää ratissa. Hämäävästi kuitenkin ne nuoli oikealle/vasemmalle napit oli siinä joista se aiemmin tuli, mutta ne ei tuntunut tekevän mitään. :-\ Oli kanssa vähän pettymys, että ajotilarulla oli kadonnut ja nyt sen tilalla on vaan tyhjä kolo.

Varsinkin toi ajotilan valintarulla oli itsellä talvisin aika aktiivisessa käytössä, kun toi T8 hybrid-moodissa tuntuu lähtevän aika helposti linttaan kaupunkiajossa, constant awd -moodissa taas menee kuin juna raiteilla.

Muutenhan toi vaikutti ihan samalta kuin edellinen MY19. Pitää käydä testaa noi long range PHEV -mallit kun tulee myymälöihin joskus alkukeväästä.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2021, 22:25:00 kirjoittanut mnylen »

Poissa CasaB

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1519 : 02.02.2022, 20:52:13 »
Terve vaan kaikille!

Tuli sovittua kaupat vuoden 2014 Volvo XC60 2.4 AWD D4:sta manuaalina. Perjantaina auto saapuu paikkakunnalle, jolloin vielä koeajo ja sen jälkeen jos kaikki kunnossa, niin nimeä paperiin ja lompakkoa keveämmäksi. Kilometrejä autoon oli kertynyt vain 140tkm ja on ollut Ruotsissa leasingkäytössä, eli eiköhän huollotkin ole tehty asiallisesti. Varmaan pitää vaihdattaa vain Haldexin öljyt, tuskin kovin kallis homma teettää liikkeessä. Kovasti olisi pitänyt euroja lisää tiskiin, että olisi saanut samoilla kilometreillä automaatin, mutta eipä tuolla vaihteistolla ole itselle käytännössä mitään merkitystä.

Onko jotain, mitä kannattaisi ottaa koeajolla huomioon? Nelivedon toimivuus pitää päästä ainakin testaamaan. Jännittää kovasti, että mitä sieltä tulee, aikaisemmin ostanut alle 10 000€ autoja. Nykyinen Mitsubishi Outlander vm.2011 on ollut kyllä metsästysharrastukseen loistava, toivottavasti Volvolla pääsee etenemään lumessa vähintään yhtä hyvin.

« Viimeksi muokattu: 02.02.2022, 20:59:52 kirjoittanut CasaB »

Poissa allwinner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1520 : 03.02.2022, 07:40:43 »
Jos kaupat tulee niin seuraavaksi ohjelmallisesti EGR pois pelistä

Poissa CasaB

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1521 : 03.02.2022, 17:18:20 »
Jos kaupat tulee niin seuraavaksi ohjelmallisesti EGR pois pelistä

Onko näissä ollut EGR:rän kanssa ongelmaa? Periaatteessahan tuon voisi tehdä samalla, kun lyö ohjelman sisään.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1522 : 03.02.2022, 19:05:44 »
Yllättävän toimintavarmoja olleet, mutta paskoohan ne silti koneen. PoisPois

Muok : Näistä ihan uusimmista (2l) en tiedä
S80 Executive D5 AWD

Poissa Aiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1523 : 04.02.2022, 04:13:12 »
Terve vaan kaikille!

Tuli sovittua kaupat vuoden 2014 Volvo XC60 2.4 AWD D4:sta manuaalina. Perjantaina auto saapuu paikkakunnalle, jolloin vielä koeajo ja sen jälkeen jos kaikki kunnossa, niin nimeä paperiin ja lompakkoa keveämmäksi. Kilometrejä autoon oli kertynyt vain 140tkm ja on ollut Ruotsissa leasingkäytössä, eli eiköhän huollotkin ole tehty asiallisesti. Varmaan pitää vaihdattaa vain Haldexin öljyt, tuskin kovin kallis homma teettää liikkeessä. Kovasti olisi pitänyt euroja lisää tiskiin, että olisi saanut samoilla kilometreillä automaatin, mutta eipä tuolla vaihteistolla ole itselle käytännössä mitään merkitystä.

Onko jotain, mitä kannattaisi ottaa koeajolla huomioon? Nelivedon toimivuus pitää päästä ainakin testaamaan. Jännittää kovasti, että mitä sieltä tulee, aikaisemmin ostanut alle 10 000€ autoja. Nykyinen Mitsubishi Outlander vm.2011 on ollut kyllä metsästysharrastukseen loistava, toivottavasti Volvolla pääsee etenemään lumessa vähintään yhtä hyvin.
SAKA:ta ostin viime syksynä samalaisen v.2017 ja n.190 tkm ajetun. Kaupanteon jälkeen ilmeni joitakin vikoja. Neliveto ei toiminut (jakolaatikon booriholkki sökö), takalevyt kuluneet reilusti alimittaisiksi, nelosvaihteella n. 45-50km/h nopeudessa aaltoileva vaihdekepin tärinä, kun ylämäkeen hieman kaasua lisätessä. SAKA maksoi korjaukset. Noin kuukausi sitten huomasin, että huohotiletku vuotaa hieman öljyä. Oli hieman valunut myös laturin päälle. Vaihdoin itse uuden kumiletkun.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2022, 06:08:30 kirjoittanut Aiku »

Poissa Aiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1524 : 04.02.2022, 04:21:16 »
Jos kaupat tulee niin seuraavaksi ohjelmallisesti EGR pois pelistä
Minkä takia pois pelistä, karstoituuko imukanavat?
Miten vaikuttaa auton katsastukseen, näkeekö katsuri, että EGR otettu pelistä pois, eli tuleeko vikakoodia??

Poissa CasaB

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1525 : 04.02.2022, 14:12:15 »
SAKA:ta ostin viime syksynä samalaisen v.2017 ja n.190 tkm ajetun. Kaupanteon jälkeen ilmeni joitakin vikoja. Neliveto ei toiminut (jakolaatikon booriholkki sökö, takalevyt kuluneet reilusti alimittaisiksi, nelosvaihteella n. 45-50km/h nopeudessa aaltoileva vaihdekepin tärinä, kun ylämäkeen hieman kaasua lisätessä. SAKA maksoi korjaukset. Noin kuukausi sitten huomasin, että huohotiletku vuotaa hieman öljyä. Oli hieman valunut myös laturin päälle. Vaihdoin itse uuden kumiletkun.

SAKA:lta myös oma tulossa. Pitänee koeajolla olla tarkka tuon nelivedon kanssa.

Poissa allwinner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1526 : 04.02.2022, 15:41:09 »
Kyllä karstoittuu ja ei vaikuta katsastukseen vikakoodi kylläkin jää ohjelmoinnista

Poissa Aiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1527 : 05.02.2022, 06:24:16 »
Kyllä karstoittuu ja ei vaikuta katsastukseen vikakoodi kylläkin jää ohjelmoinnista
Osaako tuon EGR ohjelmoida pois toiminnasta muut kuin merkkiliike?
Onko miten iso homma itse purkaa, että voi poistaa imukanavasta ja imusarjasta karstat pois?

Poissa allwinner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1528 : 05.02.2022, 07:10:32 »
Asian osaava firma täällä foorumilla on paljonkin keskustelua siitä haku toiminto löytää.
Merkki liike ei sitä tee

Poissa ice0018

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1529 : 09.02.2022, 08:48:36 »
Oli kanssa vähän pettymys, että ajotilarulla oli kadonnut ja nyt sen tilalla on vaan tyhjä kolo.

Varsinkin toi ajotilan valintarulla oli itsellä talvisin aika aktiivisessa käytössä, kun toi T8 hybrid-moodissa tuntuu lähtevän aika helposti linttaan kaupunkiajossa, constant awd -moodissa taas menee kuin juna raiteilla.


Samat fiilikset. Oli tosi aktiivisessa käytössä ja nyt tuossa uudessa keskinäytön takana. Huonnous 666% edelliseen verrattuna. Veikkaan että -23:een tuo tulee takaisin.

 

Elekma  Autoracing