Carcom Oy  Ateho

Volvo XC60

  • 1535 Vastauksia
  • 566787 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #210 : 15.04.2012, 17:58:32 »
Mulla on siis kanssa nuo P Zero Rossot eivätkä ole kyllä mistään kotoisin. Just tuommoisia oireita kun Quality luettelee - ja paineetkin oli piru vie kohdallaan.... >:(

No hemmetti, johtuukohan siitä kun nuo ovat ne "sporttisemmat" kuin normi P Zero? Odotukset oli korkealla, jos noin huonoja kokemuksia on niin tiedä viitsiikö sijoittaa noihin.. Tai sitten nuo Cinturato P7.
Seat Leon Cupra 290 -19

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #211 : 16.04.2012, 08:33:22 »
Nelipyöräsuuntaus Volvon huollossa kertoi että heittoa ohjearvoihin oli reilusti yli asteen etupyörissä, takapyörätkään eivät olleet ohjearvoissa! No onneksi ajettu vasta 700 km. Alla 18 tuuman vakiopirellit. Omituista että tuollaista pääsee useita kertoja tapahtumaan. No nyt ajettavuus kesärenkailla on erinomainen, vastaa aikaisempia koeajoja ennen ostopäätöstä.

Mulle kerran rengasliikkessä asentaja heitti että mietippä mistä ne laittaa autot laivassa/kuljetusrekassa kiinni kun tuovat Suomeen? No renkaista/vanteista varmaankin...

En enää yhtään ihmettele että lähes kaikissa ostamissani uusissa autoissa on ollut kulmat enemmän tai vähemmän metsässä... :(
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #212 : 26.04.2012, 14:24:39 »
Nyt on P7 Cinturatot alla ja ajattelin kertoa vaan, että melu on hiljaisempi kuin Hakkis seiskoilla. Samoin tuntuma tiehen on parempi ja renkaat "raskaammat".

Koko on suurinpiirtein sama kuin talvirenkailla, ja vaikka renkaat on Runflatit, en havainnut mainittavaa uraherkyttää. Esimerkiksi syksyllä koeajamissani autoissa Runflatit vetelivät aika paljon, mutta nämä eivät.

Tämmöinen tarina vaan tuohon Pirelliin liittyen siis. Kesärenkaat eivät heikentäneet mitään osa-aluetta.

(eikä autossa muutenkaan ole ollut mitään vikaa, kaikki kunnossa, *kop kop*)

Romeo

  • Vieras
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #213 : 26.04.2012, 20:02:35 »
Täytyy hieman loiventaa omaakin kantaa noihin Pirelli P Zero Rossoihin. Ovat tekeentyneet kun kilometrejä on tullut ja tuntuvat jo paremmalta. Kyse ei ole (ainakaan pelkästä) tottumisesta, liekö asettuneet paremmin vanteille vai mikä lie sisäänajotarve oli. Pienensin myös piirun verran paineita. Ajomeluun en edelleenkään ole tyytyväinen.

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #214 : 26.04.2012, 20:04:21 »
Nyt on P7 Cinturatot alla ja ajattelin kertoa vaan, että melu on hiljaisempi kuin Hakkis seiskoilla. Samoin tuntuma tiehen on parempi ja renkaat "raskaammat".

Koko on suurinpiirtein sama kuin talvirenkailla, ja vaikka renkaat on Runflatit, en havainnut mainittavaa uraherkyttää. Esimerkiksi syksyllä koeajamissani autoissa Runflatit vetelivät aika paljon, mutta nämä eivät.

Tämmöinen tarina vaan tuohon Pirelliin liittyen siis. Kesärenkaat eivät heikentäneet mitään osa-aluetta.

(eikä autossa muutenkaan ole ollut mitään vikaa, kaikki kunnossa, *kop kop*)
Täällä on kanssa "uunituoreet" Cinturato P7:t pyörineet Volvon alla viime lauantaista lähtien (ajot olleet pääasiassa maantieajoa), ja toistaiseksi olen ollut ihan tyytyväinen.
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa jti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #215 : 10.05.2012, 08:19:06 »
Onkos XC60 AWD:n huolto-ohjelmasta tarkempaa tietoa?

Tulossa siis 60t:n huolto jossa kuulemma vaihdetaan apulaitehihna ja sen kiristin. Haldex-öljyn vaihto ei kuulemma kuulu ohjelmaan. Vag:n laitteissa joissa on haldex IV on öljynvaihto ohjelmassa 60t:n välein.

Kyseinen laite on D3 AWD geartronic vm -11.
 
XC60 T8 twin engine

Poissa jti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #216 : 10.05.2012, 08:25:07 »
Täytyy hieman loiventaa omaakin kantaa noihin Pirelli P Zero Rossoihin. Ovat tekeentyneet kun kilometrejä on tullut ja tuntuvat jo paremmalta. Kyse ei ole (ainakaan pelkästä) tottumisesta, liekö asettuneet paremmin vanteille vai mikä lie sisäänajotarve oli. Pienensin myös piirun verran paineita. Ajomeluun en edelleenkään ole tyytyväinen.

Onko kulumisesta jo havaintoja noiden Pirellien osalta? Omassa autossa oli hankittaessa Zero Rossot 235/60/18 koossa sakkopinnoilla yhden vuoden jälkeen (alle 50tkm yht kesä+talvi). En tiedä mikä on ollut edellisen omistajan ajoprofiili kun ostin auton käytettynä. Nyt alla on Michelinin HP Tourit ja niistä kerrytän nyt kokemuksia. 
XC60 T8 twin engine

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #217 : 10.05.2012, 08:27:16 »
Onkos XC60 AWD:n huolto-ohjelmasta tarkempaa tietoa?

Tulossa siis 60t:n huolto jossa kuulemma vaihdetaan apulaitehihna ja sen kiristin. Haldex-öljyn vaihto ei kuulemma kuulu ohjelmaan. Vag:n laitteissa joissa on haldex IV on öljynvaihto ohjelmassa 60t:n välein.

Kyseinen laite on D3 AWD geartronic vm -11.
Aika lyhyt vaihtoväli hihnalla jos 60tkm välein pitää vaihtaa  :o
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa jti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #218 : 10.05.2012, 08:32:10 »
Aika lyhyt vaihtoväli hihnalla jos 60tkm välein pitää vaihtaa  :o

Sitäpä ihmettelin itsekin. Kuitenkin kahdesta eri paikaista kysäisty huollon sisältöä (hki/jkl) ja sama vastaus. Myös hinta oli kutakuinkin sama eli 570-590e. Onko tämä sitä nk. premiumia  ???
XC60 T8 twin engine

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #219 : 10.05.2012, 12:10:38 »
Sitäpä ihmettelin itsekin. Kuitenkin kahdesta eri paikaista kysäisty huollon sisältöä (hki/jkl) ja sama vastaus. Myös hinta oli kutakuinkin sama eli 570-590e. Onko tämä sitä nk. premiumia  ???

Eihän tuo nyt paha ole hintana? Skodan 60 000 km huolto oli noin 370€ kaikkinensa. Eikä vaihdettu tuollaista hihnaa.

BMW:n huoltoilmaisin kertoo, että seuraava huolto 30 000km päässä tai viim. 12/2013.

Poissa jti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #220 : 10.05.2012, 16:05:08 »
Huoltokirja ei kerro tarkemmin huolto-ohjelmasta joten se ei ole mielestäni hyvää asiakaspalvelua. Tarkemman huolto-ohjelman avulla voi suunnitella isommat toimenpiteet yhdelle kerralle ja se auttaa myös elinkaaren kustannusten arvioimisessa. Huoltokirja kertoo että vuosihuolto on vuoden välein ja öljynvaihtohuolto on max 30tkm:n välein. Entäs jos nämä eivät satukaan sopivasti kohdakkain? Epäselvää, imho.
XC60 T8 twin engine

Poissa routasydän

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #221 : 10.05.2012, 16:58:51 »
V50 DRIVe 60tkm huolto oli myös rapiat 500e, kysyin sekä wetteriltä, että autoasilta (vai mikä se toinen vitrallinen nyt onkaan). Eikös nuo kalliimmat huollot ole aina noin 60tkm välein?

Ite xc60:sta täytyy ikävä kyllä todeta polttoainekulutuksen nousseen lähelle 8l/100km kesärenkailla ja -nopeuksilla. Tosin nopeudetkin on siis nousseet ja ohiteltua tulee paljon...
Käyttöpeli: XC60 D5 OR man
Harrasteauto: Integrale 8v

Poissa jti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #222 : 10.05.2012, 17:40:26 »
V50 DRIVe 60tkm huolto oli myös rapiat 500e, kysyin sekä wetteriltä, että autoasilta (vai mikä se toinen vitrallinen nyt onkaan). Eikös nuo kalliimmat huollot ole aina noin 60tkm välein?

täytyy pyytää huolto-ohjelma jälleenmyyjältä/huollosta niin pääsee tutustumaan minkälaisia huoltoja on tulossa jatkossa. Eipä ole aiemmissa kulkupeleissä tarvinnut vaihdella apulaitteiden hihnoja, jakopään hihnaa kylläkin. Niiden vaihtovälit on pidentyneet mikä on positiivista.
XC60 T8 twin engine

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #223 : 11.05.2012, 10:10:18 »
Ite xc60:sta täytyy ikävä kyllä todeta polttoainekulutuksen nousseen lähelle 8l/100km kesärenkailla ja -nopeuksilla. Tosin nopeudetkin on siis nousseet ja ohiteltua tulee paljon...

No huhhuh, Saksassako ajelet?  ;) Aika kova kulutus manuaali-dieselille. Oma menee edelleen kutosen pintaan mitattuna, 6.4 suunnilleen nykytankillinen, ollut aika paljon kaupunki- ja moottoritieajoa.


jti: vaihdettiinko sulla muuta, esimerkiksi jarrupaloja, tms.? Olen kuullut, että ainakin Bemarissa voi mennä nopeastikin takapalat, koska vakionopeudensäädin jarruttaa takajarruilla vauhtia, mikäli säädetty nopeus karkaa kovassa alamäessä. Toki ensisijaisesti moottorijarrutus, mutta jos se ei riitä, puree takajarrut kiinni.

Poissa jti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #224 : 11.05.2012, 10:53:41 »
jti: vaihdettiinko sulla muuta, esimerkiksi jarrupaloja, tms.? Olen kuullut, että ainakin Bemarissa voi mennä nopeastikin takapalat, koska vakionopeudensäädin jarruttaa takajarruilla vauhtia, mikäli säädetty nopeus karkaa kovassa alamäessä. Toki ensisijaisesti moottorijarrutus, mutta jos se ei riitä, puree takajarrut kiinni.

Noi aiemmin mainitsemani hinnat oli hinta-arvioita huoltoohjelman mukaan, itse huolto on parin viikon päästä.

Jarrupalojen kulumiseen vaikuttaa myös kuinka paljon ajelee reippaasti DSTC:tä/ESP:tä vasten tai jos ajelee pitkiä matkoja todella huonoja teitä / lumessa ja sohjossa jolloin tasauspyörästön lukitusta ja vedon siirtoa tehdään jarruilla.
XC60 T8 twin engine

 

Kulkukoira  Proturbo