Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo XC60

  • 1535 Vastauksia
  • 566821 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Romeo

  • Vieras
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #225 : 11.05.2012, 13:50:35 »
Huoltokirja kertoo että vuosihuolto on vuoden välein ja öljynvaihtohuolto on max 30tkm:n välein. Entäs jos nämä eivät satukaan sopivasti kohdakkain? Epäselvää, imho.

Se raja pätee mikä tulee ensin vastaan. Eli jos ajat alle 30 000 km vuodessa, on huolto kerran vuodessa, muutoin aina 30 000 km:n välein.

Poissa jti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #226 : 11.05.2012, 14:11:11 »
Se raja pätee mikä tulee ensin vastaan. Eli jos ajat alle 30 000 km vuodessa, on huolto kerran vuodessa, muutoin aina 30 000 km:n välein.
Ehkä pitäisi ottaa silmä käteen kun tuota kirjaa lukee  :)  Niin tuo logiikka tosiaan menee.

Onko tämä 30tkm/1v ollut kauan Volvolla?
Kilpailijoilla kuten Vag, bmw se on ollut jo kohtuullisen aikaa diesel koneilla (omissa ex-koneissa ainakin 2000-luvun). Näillä taitaa sääntö olla 30tkm/2v.

XC60 T8 twin engine

Poissa routasydän

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #227 : 12.05.2012, 08:37:47 »
No huhhuh, Saksassako ajelet?  ;) Aika kova kulutus manuaali-dieselille. Oma menee edelleen kutosen pintaan mitattuna, 6.4 suunnilleen nykytankillinen, ollut aika paljon kaupunki- ja moottoritieajoa.

Ei se oo ku siellä 110 korvilla ja ohitukset, mutta kyllähän nää tehokkaat maasturit kuluttaa ;)
Käyttöpeli: XC60 D5 OR man
Harrasteauto: Integrale 8v

Poissa Volvoheepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #228 : 14.05.2012, 13:40:31 »
Komppaan routasydäntä - teho ja mahtavat 2.4 litraisen viitosen soundit eivät synny tyhjästä varsinkaan automaatin kanssa. Vajaasylinteriset ja -tehoiset pikkulohkot jäykillä laatikoilla ovat asia erikseen ;-)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #229 : 14.05.2012, 15:12:14 »
Komppaan routasydäntä - teho ja mahtavat 2.4 litraisen viitosen soundit eivät synny tyhjästä varsinkaan automaatin kanssa. Vajaasylinteriset ja -tehoiset pikkulohkot jäykillä laatikoilla ovat asia erikseen ;-)

Jep, esim. 380 hevosvoiman M5 diesel, (ilmoitettu) keskikulutus 6,3 litraa satasella.

Jos Volvo vie yli kahdeksan litraa, siellä on pellin alla varmasti vähintään 500 hevosvoimaa :D

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #230 : 14.05.2012, 15:21:42 »
Tuskinpa kulutus pysyy runsaassa kuudessa. Tehot kuitenkin houkuttelevat ajamaan.

Vanha VW:n diesel kulutti muistaakseni runsasta viittä, eipä tuo paljon ollut. Nykyään vähän eri meno :P Ei oteta liikaa asiasta paineita ^_^
a car you can believe in

Poissa routasydän

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #231 : 14.05.2012, 17:08:27 »
Jep, esim. 380 hevosvoiman M5 diesel, (ilmoitettu) keskikulutus 6,3 litraa satasella.

Jos Volvo vie yli kahdeksan litraa, siellä on pellin alla varmasti vähintään 500 hevosvoimaa :D

No tuon mukaan munkin kuluttaa 5,7 (siis papereiden lupaama yhdistetty). Ja uus D6 pitäs mennä kahella litralla ;D
Käyttöpeli: XC60 D5 OR man
Harrasteauto: Integrale 8v

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #232 : 14.05.2012, 17:58:39 »
No tuon mukaan munkin kuluttaa 5,7 (siis papereiden lupaama yhdistetty). Ja uus D6 pitäs mennä kahella litralla ;D

Minäpä pääsin tänään töihin 5,9 keskikulutuksella  :o

Jos sitä huoltoasiaa vielä, niin eipä ole minullakaan huolto-ohjelmaa huoltokirjassa. Vain symbolein kuvattu mitä voidaan tehdä ja siitä huolto ruksii mitä on tehty. Vissiin auton tietokoneen mukaan tehdään sitten työt, esimerkiksi jarrupaloille lupaa vielä 50 000km matkaksi tuo ajotietokone ja seuraava huolto yleensäkin 29 000km, vaikka on 3000km mittarissa jo :)

Romeo

  • Vieras
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #233 : 14.05.2012, 22:15:17 »
Siis eiks' tän pitänyt olla XC60 ketju?  ???

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #234 : 15.05.2012, 09:59:20 »
Siis eiks' tän pitänyt olla XC60 ketju?  ???

Itsemoderointia, hienoa.

Jti tuossa hämmästeli huoltoasiaa ja toin esille miten asia on toisessa merkissä, eli aikatavalla samalla lailla, ei huolto-ohjelmaa vihkosessa näkyvillä.

Poissa DaddyCool

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • Volvo XC60 T8 R-design -18
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #235 : 24.05.2012, 19:33:43 »
Ensimmäinen tappio  >:(

Autoa pestessäni huomasin, että keulan volvomerkin sininen volvo-teksti oli irronnut.  Puolet oli maassa ja puolet lähti kun reunasta vähän auttoi.  Vaikuttaisi siltä että liuotinpesuaine on liuottanut liiman jolla teksti on alumiinisessa taustassa kiinni.

Kävin Kouvolan Autosalpaan sanomassa asiasta.  Onneksi takuu meni kuukausi sitten umpeen  :'(

Uusi koko merkki maskiin maksaa n. 30 euroa, joten ei kuitenkaan kovin kalliiksi tullut tämä.

Ihan piruuttani kävin katsomassa vaihtoautona olevaa 2009 XC60 ja siinäkin on ko. merkki irtonaisen oloinen ja jotenkin "hapettunut".

Tarkkailkaa omianne etteivät tipu tielle...

Tällä rintamalla ei uutta.  Kyseistä merkkiä ei ole tullut vieläkään (tilauspäivä 10.4.), joten menin tuonne Dave Bartonin sivuille http://www.davebarton.com/VolvoStickers.html, josta tilasin yhden originaalin näköisen ja yhden "modatun" tekstin.  Saa nähdä kumpi niistä päätyy auton keulalle.

Toissapäivänä ajotietokone herjasi moottorivikaa - huolla heti. >:(  Seuraavana aamuna Autosalvan pikahuoltoon, testeriilä "turbon alipainevika" tms, ajettiin uusi softa ECM-yksikköön ja taas toimii  :)
Volvo 855 T5 -94, Volvo S60 2.4 -01, Volvo V70 OR 2.4T -02, Volvo S60 Sport 2.5T -04, Volvo XC60 D5 R-Design -10 , Volvo V90 D5 Inscription AWD -16, Volvo XC60 T8 R-design -18

Poissa Quality

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #236 : 24.05.2012, 21:15:59 »
Esiintyykö kenelläkään mittaristovalojen epämääräistä jumittumista max valoteholle ja taas välillä paluuta manuaalisti säädettyyn tasoon? Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää, kun ei tuossa maksimitilassa voi edes säätää himmeämmälle. Selkeä vika.
A4 1.8 T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum autom.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #237 : 25.05.2012, 10:08:26 »
Liittyykö toi ilmiö valonmäärän vaihteluihin? Pimeästä valoisaan ajettaessa ja päinvastoin vaihtaa pienellä viivellä.. ettei mittaristo turhaan vikkuisi pimeän ja valoisan asetusten välillä.

Poissa Quality

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #238 : 25.05.2012, 20:22:06 »
Niinhän sen kuuluisi tehdä, mutta omassani mittarivalaistuksen vaihtelu ei ole mitenkään loogista. Lisäksi kun tuo säädön mahdollisuus menetetään, kun mittaristo hohtaa täysillä, viittaa mielestäni vikaan.
A4 1.8 T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum autom.

Poissa volvoxc60kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #239 : 31.05.2012, 12:09:34 »
Morjesta vaan kaikille XC60 omistajille. Nyt on ajettu rontti vuosi ja 60k huolto edessä.
Volvo toiminut varsin hyvin. Talvella vaihdettu kaminan keraaminen polttimen osa.
Oli muuten volvo hel.... kylmä ilman kaminaa. Muuten,  esiintyikö  kenelläkään kovalla pakkasella(yli 25 astetta)voimansiirron ulinaa ?
Jos palataan siihen kulutukseen, niin alussa meni 8-9 litraa satasella, nyt keskikulutus on aika tarkkaan ollut 6,8 l sataselle.
Muuten pelittänyt tosi hyvin.

 

Elekma  Autoracing