Ateho  Elekma

Volvo XC60

  • 1535 Vastauksia
  • 566815 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #255 : 29.09.2012, 16:53:45 »
Onkohan kellään tietoa milloin D6 tulee liikkeisiin (ilm alkuun kuitenkin V60 kopassa mutta kuitenkin)
ei varmaan liikkeisiin tule montaa suomessa, koska 2013 vuosimallissa tuotanto oli rajoitettu johonkin x määrään. Lisäksi taisi olla värikin rajoitettu yhteen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Quality

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #256 : 02.10.2012, 19:12:08 »
Lainaus
Routasydämellä on varmaan auto manuaaliaskilla. Itsellä vm. 2010 automaatilla vie kyllä kaupungissa 9-11 l/100 ja maanteillä 7-7.5 l/100.

Onkos teillä D3:t kun noin vähillä selviätte? Omassa moottoritiepainotteisessa ajossa menee D5-automaatilla väkisin yli 8 - kertaakaan ei ole edes tieturin kokonaislukema alle kahdeksaa näyttänyt, ja todellinen keskikulutus on siinä 8.2 - 8.3 :n kieppeillä.
A4 1.8 T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum autom.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #257 : 02.10.2012, 20:15:04 »
Onkos teillä D3:t kun noin vähillä selviätte? Omassa moottoritiepainotteisessa ajossa menee D5-automaatilla väkisin yli 8 - kertaakaan ei ole edes tieturin kokonaislukema alle kahdeksaa näyttänyt, ja todellinen keskikulutus on siinä 8.2 - 8.3 :n kieppeillä.
Manuaali vaikuttaa paljon Volvoissa kulutukseen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Romeo

  • Vieras
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #258 : 10.10.2012, 12:54:48 »
Onkos teillä D3:t kun noin vähillä selviätte? Omassa moottoritiepainotteisessa ajossa menee D5-automaatilla väkisin yli 8 - kertaakaan ei ole edes tieturin kokonaislukema alle kahdeksaa näyttänyt, ja todellinen keskikulutus on siinä 8.2 - 8.3 :n kieppeillä.

Mulla D5 automaatti menee nyt (10 tkm mittarissa) ainakin näin kesäkelillä just alle kahdeksan, tietsikan mukaan 7,6-7,7 ja omien laskelmieni mukaan pari desiä enemmän. Kaupunkiajoa ei tosin paljoa tule mutta voimavaroja kyllä käytetään. Varmaan jos 120 kmh on lasissa niin kahdeksan ei riitä, itse ajan enemmän satasen ja kahdeksankympin teitä.

Poissa werty

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #259 : 04.11.2012, 11:08:22 »
esiintyikö  kenelläkään kovalla pakkasella(yli 25 astetta)voimansiirron ulinaa ?

Tällaista vikaa oli aiemmin, mutta tehtaalta suositeltiin ohjelmistopäivitystä vaihdelaatikkoon. Pävitys paransi tilannetta merkittävästi, mutta edelleen joissain tilanteissa lyhytaikaisesti voimansiirrosta kuuluu pieni "ulina". Käytännössä ei enää kuitenkaan häiritse tuon päivityksen jälkeen.

Mielenkiintoisempi vika oli epämääräinen resonointi n.1300-1600 rpm:n kohdalla. Vikaa etsittiin pitkään, kunnes tehtaalta tuli huoltotiedote, jossa tietyllä korjaussarjalla "tasapainotettiiin" moottorissa jotain. Auton sisälle kuuluva moottoriääni putosi tuon jälkeen merkittävästi ja kokonaisuudessa autoilun miellyttävyys koheni tuntuvasti. Suosittelen, mikäli karkeaa kuminaa (resonointia moottorissa) esiintyy...
XC60 D4 AWD AUTOM. (2013)

Poissa werty

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #260 : 04.11.2012, 11:26:36 »
Pari raivostuttavaa piirrettä roikkuu mukana - alusta asti auto on säädöistä huolimatta vänkäytynyt oikealle, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Täytynee uskoa/toivoa, että se johtuu vaan 18''alkuperäisrinkuloista ja suomen teistä. Eli ihan mainostettua junamaista kulkua ei masiinassa ole!

Sanoisin omana kokoemukseni, että säädöissä on edelleen jotain pielessä. Kokemusta itselläni XC60:stä on kaksi vuotta ja n.80 tkm takana, kahdet kesärenkaat ja yhdet talvikitkat on kokeiltu ja auto on todella tasainen ja suoraan kulkeva kummallakin. Tietenkin niissä tilanteissa, missä tienpinta aidosti on kallellaan esim. oikealle niin vastasuuntaan pitää hieman ohjata, mutta 99% näistä Etelä-Suomen teistä ratti on suoralla tiellä täysin keskellä ja auto porskuttaa urista huolimatta kuin kiskoilla menisi.

Ihan uutena esiintyi pientä epävakautta, mitä eivät Biliassa saaneet minusta riittävään kuntoon. Kävin tuolloin  mielenkiinnosta Euromasterilla, missä kokenut rengasmies mittaili kulmia ja sanoi, että kun säätää hieman "jonkun" (en muista minkä) suuntauksen Volvon ohjerajan yli niin meno vakaantuu. Ja näin todella kävi. Renkaiden kulumiseen tällä ei ollut merkitystä - ainakaan verrattuna siihen mitä aiemmin on minulla renkaita mennyt.

XC60 D4 AWD AUTOM. (2013)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #261 : 04.11.2012, 13:57:41 »
Werty mainitsi vaihteisto ulinan "poistosta" päivityksellä -mitä ihmettä ohjaukselle voi tehdä että ulina poistuu?

Toinen kiinnostava on toi tasapainotusjuttu - mitähän siinä tehtiin? Olisiko parannus huomattava myös muissa D5:ssa.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2012, 13:59:39 kirjoittanut D5GT »

Poissa routasydän

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #262 : 19.11.2012, 08:29:55 »
Se ois volle menossa takuuhuoltoon perjantaina. Olivat 30tkm huollossa havainneet jonkinlaista öljyvuotoa ja vaihtavat suodattimen kotelon. Ilmeisesti katsovat myös napsuvaa kytkintä.

Auto ollut nyt reilu 9kk ja kohta 35tkm rullailtu ja tyytyväinen täytyy olla. Noita pikkujuttuja nyt tulee autoon ku autoon, mutta niin kauan kuin ajo sujuu ongelmitta ja kyydit on huippuluokkaa niin ei jaksa murehtia :).  Pikkuasioista murehditaan sitten tuon harrastepelin kanssa :)

Sama ölyvuoto havaittu kavein xc60:ssä 30tkm huollossa, muilla vastaavaa?
Käyttöpeli: XC60 D5 OR man
Harrasteauto: Integrale 8v

Poissa Quality

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #263 : 26.11.2012, 18:07:32 »
Öljyvuodoista ei ole havaintoja, ja dieselkin on alkanut pysyä entistä pitempään tankissa. Jopa 1000 km:n ylittävää käyttösädettä on tarjottu :D . Ajotieturin mukaan viimeinen talvirenkaiden vaihtoa edeltänyt lukema oli 8.4 l/100 km, ja nyt vajaan kuukauden ja parintuhannen ajokilometrin jälkeen tieturin näyttämä keskiarvolukema on painunut jo 7.5een! Melkoinen pudotus, sanoisin.
A4 1.8 T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum autom.

Poissa routasydän

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #264 : 26.11.2012, 20:00:27 »
Öljyvuoto-ongelma fiksattu, kytkimen ongelma oli jossakin tukirakenteessa joka luistaa, ei ollu osaa hyllyssä, joten kävästään taas mutka, kunhan osan saavat tai annetaan napsua 60tkm huoltoon saakka. _kilometreja tosin vasta 35t, joten tulee varmaan käytettyä ennen määräaikaishuoltoa, vaikkei tuo menoa haittaakaan.
Käyttöpeli: XC60 D5 OR man
Harrasteauto: Integrale 8v

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #265 : 27.11.2012, 16:36:22 »
Joko muuten XC60:stä on tulossa "phase2" versio? Mallihan on jo kohta viisi vuotta vanha.

Tuli mieleen kun X3 Bemarista on jo kasvojenkohotusmallista kuvia... tulee kait vm. 2014.

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #266 : 27.11.2012, 20:50:01 »
Joko muuten XC60:stä on tulossa "phase2" versio? Mallihan on jo kohta viisi vuotta vanha.

Tuli mieleen kun X3 Bemarista on jo kasvojenkohotusmallista kuvia... tulee kait vm. 2014.

Taitaapi 2014 vuosimalliin tulla. Eli tod. näk loppukesästa.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa routasydän

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #267 : 15.01.2013, 22:15:41 »
No niin se olisi vajaan kuukauden kuluttua vuosi tälläkin ajeltu ja mittarissa taitaa olla noin 42tkm. Kokonaisuuteen täytyy kyllä olla tyytyväinen, eikä tuo manuaalikaan ole alkanut rassaamaan. Auto on toiminut hyvin, mitä nyt nuo pari pikku murhetta ollut, jotka ei ajoon ole vaikuttaneet. Eihän tuo mikään ralliauto ole, eikä kulutuskaan huippualhainen ole, mutta vastaa melko hyvin sitä mitä oltiin etukäteen hakemassa. Eli hiljainen, riittävän tehokas, nelivetoinen, hyvä maavara ja mukavat penkit sekä kohtuullisen laadukkaan oloinen sisusta. Erityiskiitosta kyllä lämpimyydestä näin talvella.

Kulutuspuolesta täytyy sen verran kyllä mainostaa, että tulee lähes joka tankillisella huvikseen laskeskeltua paljonko on kuluttanut ja viimeiset pari tankillista on mennyt 6,5l kulutuksella, mihin voi möhköllä jo olla tyytyväinen, webastoakin kun on käytetty. Toki on tullut nyt ajettua pääosin sitten noin 100km siivuja, mutta siitä huolimatta positiivinen lukema.
Käyttöpeli: XC60 D5 OR man
Harrasteauto: Integrale 8v

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #268 : 19.02.2013, 17:38:36 »
On kyllä upea auto ajaa, vaikka käytettynä ostin ;D
Sellaista kysyn tässä, että tuossa on ne lämmitettävät pissapojansuuttimet, niin ne ruiskii juuri ja juuri tuohon pyyhkimen reunalle??
Pystyykö niitä suuttimia säätämään jotenkin?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Romeo

  • Vieras
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #269 : 21.02.2013, 10:14:18 »
Sellaista kysyn tässä, että tuossa on ne lämmitettävät pissapojansuuttimet, niin ne ruiskii juuri ja juuri tuohon pyyhkimen reunalle??
Pystyykö niitä suuttimia säätämään jotenkin?

Ihan perinteisesti nuppineulan kärjellä olen itse suuttimia käännellyt.

 

RallyBaron  Samppasport