Kulkukoira  Proturbo

Volvo XC60

  • 1535 Vastauksia
  • 566797 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ultimate70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #330 : 29.10.2013, 14:21:29 »
Ei se suuri varmaan ole ja kun koeajoin tuon 163heppaisen D4, niin yllätyin sen kulkuhaluista :o
En tiedä, että oliko lastutettu auto laitettu koeajoon;D
Tuota Polestaria ei muuten saa  D4 koneeseen vm 2014 ;)

Joo sinun pitää ehkä odottaa vuosi...  :)
ex 530i -01, ex Subaru Legacy 3.0 R ZK Sedan Aut. -04, ex Volvo S60 T5 -06, ex VW Golf 1.4 TSI 118kW -08/09, ex VW Golf GTI -09, ex Mitsubishi Outlander 2.4 CVT Instyle Navi, ... , XC60 D5 AWD Aut. -11,
Volvo XC60 T6 AWD Aut. -10

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #331 : 30.10.2013, 20:04:33 »
Eilen tosiaan lähetin sähköpostia myyjälle ja sitten soitin perään, kun ei kuulunut mitään.
Ei heti osannut sanoa ja sanoi ottavansa selvää ja soittikin hetken päästä takaisin.
Kuulema ei tule tämän vuoden toimituksiin noi uudet koneet  :'(
Tosin sanoin tuosta D4 2,4litraisesta AWD, että se ei taida olla uusi kone, vaan ohjelmallisestin on nostettu tehoja.
Ilmeisestin tehdas tekee tämän vuoden kiintiöt tuolla vanhalla softalla myös tähän 2,4litraiseen::)
No ei auta itku, mutta auto ois kuulema tulossa ensi viikolla 8)

D4 on volvocars.fi sivujen mukaan 2 litrainen 5-sylinterinen... (En sotke uuteen 2 l itraiseen / 4-pyttyiseen)


"Me emme ymmärrä, miksi yksi ja sama moottori ei voisi tarjota tehokkuutta, edistyksellisyyttä, suurta ajoelämystä ja erinomaista polttoainetehokkuutta. Juuri tästä syystä suunnittelimme uuden 2,0-litraisen viisisylinterisen 163 hv:n turbodieselmoottorin. Viisisylinterinen moottori tarjoaa pehmeän käynnin, joka on verrattavissa isompaan, raskaampaan V6-moottoriin. Moottori kehittää vaikuttavan vääntömomentin jo hieman joutokäyntiä suuremmilla käyntinopeuksilla, mikä antaa sille rauhallisen, joustavan ja herkästi reagoivan suorituskyvyn."

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #332 : 30.10.2013, 20:09:45 »
D4 on volvocars.fi sivujen mukaan 2 litrainen 5-sylinterinen... (En sotke uuteen 2 l itraiseen / 4-pyttyiseen)


"Me emme ymmärrä, miksi yksi ja sama moottori ei voisi tarjota tehokkuutta, edistyksellisyyttä, suurta ajoelämystä ja erinomaista polttoainetehokkuutta. Juuri tästä syystä suunnittelimme uuden 2,0-litraisen viisisylinterisen 163 hv:n turbodieselmoottorin. Viisisylinterinen moottori tarjoaa pehmeän käynnin, joka on verrattavissa isompaan, raskaampaan V6-moottoriin. Moottori kehittää vaikuttavan vääntömomentin jo hieman joutokäyntiä suuremmilla käyntinopeuksilla, mikä antaa sille rauhallisen, joustavan ja herkästi reagoivan suorituskyvyn."
D4 on 2 litrainen etuvedossa. AWD mallissa sen on softallisesti muutettu D5.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #333 : 30.10.2013, 20:25:35 »
Ei ihme että on pihalla ;D Kohta sylinterilukukin muuttuu..

Poissa ultimate70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #334 : 31.10.2013, 10:16:47 »
Ei se suuri varmaan ole ja kun koeajoin tuon 163heppaisen D4, niin yllätyin sen kulkuhaluista :o
En tiedä, että oliko lastutettu auto laitettu koeajoon;D
Tuota Polestaria ei muuten saa  D4 koneeseen vm 2014 ;)

Palaan vielä tähän aiheeseen: Kuvittelisin että tuon vääntö- ja tehoeron huomaisi helpostikin, jos on tottunut ajelemaan (varsinkin softatulla) D5:lla. Aika rankkaa tuo väännön leikkaus kierrosluvusta 2500 rpm eteenpäin :(. Mutta normaaliajossahan D3/D4:lla pärjää varsin hyvin...

ex 530i -01, ex Subaru Legacy 3.0 R ZK Sedan Aut. -04, ex Volvo S60 T5 -06, ex VW Golf 1.4 TSI 118kW -08/09, ex VW Golf GTI -09, ex Mitsubishi Outlander 2.4 CVT Instyle Navi, ... , XC60 D5 AWD Aut. -11,
Volvo XC60 T6 AWD Aut. -10

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #335 : 31.10.2013, 10:45:07 »
Palaan vielä tähän aiheeseen: Kuvittelisin että tuon vääntö- ja tehoeron huomaisi helpostikin, jos on tottunut ajelemaan (varsinkin softatulla) D5:lla. Aika rankkaa tuo väännön leikkaus kierrosluvusta 2500 rpm eteenpäin :(. Mutta normaaliajossahan D3/D4:lla pärjää varsin hyvin...


Sitä epäilinkin, että oisko  kyseistä autoa päivitetty tai sitten D5 merkki oli vaihdettu D4:ksi :D
Luultavastin tuo vaihteiston todella sujuva vaihtaminen hämäsi omaan verrattuna.
Katsotaan millainen peli sieltä ensi viikolla mahdollisestin saapuu :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #336 : 31.10.2013, 11:05:41 »
Me kaikki odotetaan sitä sun uutta ;D

Onkohan vaihteistoon tullut joku isompi päivitys viimevuosina? se kuitenkin hukkaa ison osan ruudista. Uusien moottorien myötä tulee kyllä uudet laatikotkin..

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #337 : 31.10.2013, 11:14:59 »
Me kaikki odotetaan sitä sun uutta ;D

Onkohan vaihteistoon tullut joku isompi päivitys viimevuosina? se kuitenkin hukkaa ison osan ruudista. Uusien moottorien myötä tulee kyllä uudet laatikotkin..

Ja eikös se vihdoin ollut ihan totuuskin, että ykkösvaihteella moottoritehoa rajoitetaan, koska voimalinja ei muuten kestänyt. Muistaakseni Tuulilasi/TM josta luin tänä vuonna.

Muistan muoviämpäri vieläkin kun minun kertomaani "tehonpuutetunnetta" ykkösellä täyskaasukiihdytyksellä naurettiin täällä vuosia sitten (V70 automaattiin liittyen). Bitter to the end! ;)

Vaikuttavat luvut kyllä tuossa D5:ssä noissa käppyröissä, 1000RPM ja vääntöä yli 300Nm, taitaa moni "kontti" jäädä taakse tuolla lukemalla, vaikka olisi miten viinoitettu.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #338 : 31.10.2013, 11:19:51 »
Me kaikki odotetaan sitä sun uutta ;D

Onkohan vaihteistoon tullut joku isompi päivitys viimevuosina? se kuitenkin hukkaa ison osan ruudista. Uusien moottorien myötä tulee kyllä uudet laatikotkin..
Kai ne jotain päivitystä vaihteiston osalle on myös saanut, kun ilmoittavat päästöt 169g versus mun vanha 219g ::)
Omasta mielestä tuo koeajamanin D4 Xc60 vaihteisto toimi todella upeastin ja ne rattivaihteet osoittautuivat aivan loistaviksi lärpäkkeiksi, kun halusi pienempää sisään kiihdytyskaistalla:P
209e lisähintaa ei todellakaan ollut edes paha raha noista lärpyköistä!
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ultimate70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #339 : 31.10.2013, 12:24:30 »
Ketään ei varmaan kiinnosta, mutta noista vääntökäyristä voisi päätellä että D5 lähtisi paikaltaan ripeämmin kuin T6. Omien kokemuksieni (D5 -11 ja T6 -10) perusteella tilanne on täysin päinvastainen. Oma D5:ni empi ensi metrit kumman verkkaisesti, nykyinen T6 lähtee ripeästi liikkeelle ihan tyhjäkäynniltä. Saattaapi dieselillä kestää ahtopaineiden nousu jonkun aikaa pikkuturbosta huolimatta (?). Pitääkin piruuttaan käydä koeajamassa nykyisiä pelejä, olisikohan kehitystä tapahtunut vanhankin tekniikan nelivedoissa...
ex 530i -01, ex Subaru Legacy 3.0 R ZK Sedan Aut. -04, ex Volvo S60 T5 -06, ex VW Golf 1.4 TSI 118kW -08/09, ex VW Golf GTI -09, ex Mitsubishi Outlander 2.4 CVT Instyle Navi, ... , XC60 D5 AWD Aut. -11,
Volvo XC60 T6 AWD Aut. -10

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #340 : 31.10.2013, 13:18:44 »
Ketään ei varmaan kiinnosta, mutta noista vääntökäyristä voisi päätellä että D5 lähtisi paikaltaan ripeämmin kuin T6. Omien kokemuksieni (D5 -11 ja T6 -10) perusteella tilanne on täysin päinvastainen. Oma D5:ni empi ensi metrit kumman verkkaisesti, nykyinen T6 lähtee ripeästi liikkeelle ihan tyhjäkäynniltä.

Tuo boldattu on juuri se mistä kirjoitin: tehoa rajoitettiin ykkösellä. Tai rajoitetaan... en tiedä onko ihan uusimmissa sama tilanne.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #341 : 31.10.2013, 14:17:08 »
Ketään ei varmaan kiinnosta, mutta noista vääntökäyristä voisi päätellä että D5 lähtisi paikaltaan ripeämmin kuin T6. Omien kokemuksieni (D5 -11 ja T6 -10) perusteella tilanne on täysin päinvastainen. Oma D5:ni empi ensi metrit kumman verkkaisesti, nykyinen T6 lähtee ripeästi liikkeelle ihan tyhjäkäynniltä. Saattaapi dieselillä kestää ahtopaineiden nousu jonkun aikaa pikkuturbosta huolimatta (?). Pitääkin piruuttaan käydä koeajamassa nykyisiä pelejä, olisikohan kehitystä tapahtunut vanhankin tekniikan nelivedoissa...
Käy kokeilemassa ja infoa tänne, tuntuiko erilaiselta kuin tuo sun ex D5 ;)
Mun vanha Xc60 oli ainakin eri planeetalta ja siksi tulikin tuo autokuume :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa nupaha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #342 : 31.10.2013, 22:36:21 »
Eilen tosiaan lähetin sähköpostia myyjälle ja sitten soitin perään, kun ei kuulunut mitään.
Ei heti osannut sanoa ja sanoi ottavansa selvää ja soittikin hetken päästä takaisin.
Kuulema ei tule tämän vuoden toimituksiin noi uudet koneet  :'(
Tosin sanoin tuosta D4 2,4litraisesta  AWD, että se ei taida olla uusi kone, vaan ohjelmallisestin on nostettu tehoja.
Ilmeisestin tehdas tekee tämän vuoden kiintiöt tuolla vanhalla softalla myös tähän 2,4litraiseen::)
No ei auta itku, mutta auto ois kuulema tulossa ensi viikolla 8)

Nelivetoisissa tuo 2,4 litrainen kone tulee säilymään vielä pitkään. Tuota uutta konetta siirretään ensin etuvetoisten keulalle ja vasta uuden pohjalevyn myötä alkaa nelivetoisiakin saamaan tuolla uudella nelisylinterisellä koneella.
Skoda Suberb 2016
BMW 520dsl touring lci
Kesäkissana Jaguar XKR

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #343 : 01.11.2013, 11:36:56 »
Toi on harmi. Uudet koneet ja laatikko tekisi awd paketista kilpailukykyisen. Mun mielestä on jotenkin outoa ostaa suv etuvetoisena.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #344 : 01.11.2013, 11:48:31 »
Toi on harmi. Uudet koneet ja laatikko tekisi awd paketista kilpailukykyisen. Mun mielestä on jotenkin outoa ostaa suv etuvetoisena.
Eikös esim noi Nissanin käskait ole suurimmaksi osaksi etuvetoisia ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Carcom Oy  Ateho