Carcom Oy  Ateho

Volvo XC60

  • 1535 Vastauksia
  • 566796 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #465 : 15.04.2014, 21:58:50 »
Joo tehokas on  :o verrattuna ex qasqain lätkälämppäriin suorastaan kiuas  S*
S80 Executive D5 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #466 : 15.04.2014, 22:13:52 »
Eikä D5:ssa tai XC60:ssä ole enää mitään heikkoja paikkoja. Toki kaikki voi hajota, mutta tavallisessa käytössä ja normihuolloilla hoidettuna tuskin mitään ongelmia tulee vastaan.

Tässä topikissa ei ole tainnut olla edes kovinkaan montaa tyytymätöntä lausetta paketista.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #467 : 16.04.2014, 08:22:48 »
Käyttöönottovuosi 2009 ollut hylkäy% 1,21% keskimäärin 81tkm.
Samoilla km oleva CITROEN   C5   13,83% ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Goodwill

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #468 : 23.05.2014, 09:28:38 »
Aika melusat ovat karkealla asfaltilla nuo alla pyörivät Michelinit. Ero silean ja karkean välillä melekonen muuten hiljaisessa autossa. Onko muista merkeistä (rengas) vastaavia kokemuksia? Melekein Nokian nastat oli hiljasemmat :(

Muuten ok peli, ei vikoja eikä muutakaan ongelmaa. 27000km mittarissa.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #469 : 23.05.2014, 11:35:30 »
Aika melusat ovat karkealla asfaltilla nuo alla pyörivät Michelinit. Ero silean ja karkean välillä melekonen muuten hiljaisessa autossa. Onko muista merkeistä (rengas) vastaavia kokemuksia? Melekein Nokian nastat oli hiljasemmat :(

Muuten ok peli, ei vikoja eikä muutakaan ongelmaa. 27000km mittarissa.
Minkä kokoiset sun kesärinkulat on?
Niin ja näin keväästä tuo asfaltti tahtoo olla vielä karkeaa jostain syystä(nastat) ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Goodwill

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #470 : 23.05.2014, 12:23:34 »
Karkeeta on joo. Ihan perus settiä on renkaat eli 235/65 R 17. Ensiasennusrenkaat, mutta pintaa reilusti jäljellä, niin kuin noilla kilsoilla kuuluu ollakin.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #471 : 23.05.2014, 13:24:53 »
Itellä 235-60-18" Nokia suv Z.tat. Toki eron huomaa karkean uran ja sileämmän alueen välillä kun ajelee, mutta paljon hiljaisempi kokonaisuutena kun muutaman vuoden vanhat Michelinin 235-65-17" nastat. Misukat tuntuu kovettuneelta vaikka ikää ei kauheasti.
S80 Executive D5 AWD

Poissa aksim97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #472 : 29.05.2014, 11:40:47 »
Satuin lukemaan uusimman Tekniikan Maailman kannesta kanteen. Ihmettelin ekoilla sivuilla kun volvo xc60 D4 kulutukseksi ilmoittivat 4,6l/100km/h. Noh, lehdessähän olikin sitten kyseisen auton koeajo... etuvetoisena. Kulutuslukemat antoivat sellaisia viitteitä, että loppujenlopuksi normaalin ihmisen ajossa kulutus tulisi olemaan jotain yli 6,5litran, edelleen etuvetoisena. Neliveto kun lyödään peliin mukaan niin päästään yli 7 litran. Ihmettelen tätä downsizing-buumia, sillä käytännön kulutukset eivät paljoa laske sillä, että vähennetään sylinterejä ja lisätään turboja. Kiinnostaisi tietää, minkälaiset erot on kulutuksessa vanhaan 5-sylinteriseen verrattuna käytännössä.
 
Isäni auto on BMW 530XDA, eli kolmelitrainen diisseli automaatti neliveto. Kävimme testaamassa hänen kanssaan 520XDA hänen normaalilla ajotavallaan. Isompikoneisen kulutus on ollut jo kaksi vuotta hänen ajossaan 6.7litraa, heitto oikeaan lukemaan noin 0.2 litraa. Tämän 520XDA kulutusmittari pomppasi samantien huimasti kun lähdimme motarin ramppia kovempiin vauhteihin. Motarilenkin keskikulutukseksi tuli vauhdilla 130km/h 8.7litraa! Motarin ramppi alas kaupunkiin niin alkoi taas kulutus laskemaan nopeasti. Nämä liian pienellä sylinteritilavuudella ei siis oikein mene vähemmällä kuin isompikoneisetkaan, vaikka teknisten tietojen valossa sen pitäisi olla mahdollista.
 
Pienikulutuksisimpia diisseleitä mitä koettu automaatin, mutta etuvedon kanssa, on ollut 2004 V70 D5, Bsr:n lastulla. Meni hieman yli 5,5l/100km sekalaista ajoa. Todellinen kulutushan on tärkeämpi, kuin valmistajan ilmoittama... Paitsi jos verottajalta kysymme  :D

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #473 : 29.05.2014, 14:54:14 »
Normikulutukset ja todellisuus ovat tunnetusti kaukana toisistaan. BMW on yksi parhaista manipuloijista, volvo ei ole jäänyt kiinni niin isoista heitoista, vaikka niitä silläkin on.

Eli voima tule ilmaiseksi, aina vaaditaan polttoainetta. Hyötysuhde ei moottoreissa ole hirveästi parantunut, mutta paremmalla laatikon ja moottorin yhteensovituksella/ohjauksella saadaankin sitten säästöjä. Uudemmat ovat etevämpiä, ei sille mitään voi.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #474 : 30.05.2014, 08:25:21 »
Niin, ja valmistajan ilmoittamat kulutukset mitataan lämpöisellä moottorilla, mahdollista polttoainelämmittimen kulutusta ei lasketa, keskinopeudet ovat kohtuu maltillisia yms.
Onhan autoliiton kaverit päässyt jopa alle ilmoitetun kulutuksen tuolla V70Drivellä, otollisissa olosuhteissa 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60 - hybrid
« Vastaus #475 : 26.06.2014, 23:36:27 »
Oletteko löytäneet mitään huhuja/tietoja plug-in-hybridin tulosta Pohjoismaiden markkinoille ?

Uudella VEA-koneellahan on vain etuvetomalleja, viittaisiko siihen että nelivetomallit tulevat jatkossa siten, että takapyörät saavat voimansa sähkömoottorista? Jenkkimarkkinoillahan taisi olla jo T8 eli bensa-hybridi, ainakin showroomeissa, en tiedä sitten onko ollut oikeasti myynnissä.

Pitäisi oma vm. 2010 vaihtaa pikkuhiljaa uudempaan, mutta neliveto pitäisi olla eikä D4 AWD mielestäni tarjoa riittävästi uutta verrattuna nykyiseen, täysin toimivaan ja mukavaan menopeliini eli olen kallistumassa siihen, että hybridiä (miel. bensa) pitäisi odotella.

Onkohan liian optimistista ajatella, että bensa-hybridi olisi D5 AWD:n kanssa samaa hintaluokkaa, koska autovero on pienempi ja ainakin käyttövoimavero olisi pienempi?  :)
XC60 D4 MY18

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #476 : 26.06.2014, 23:39:43 »
Ei ole ainakaan itselle sattunut silmään että jenkeissäkään olisi T8 myynnissä. Pari vuotta sitten volvo teki XC60 T8 konseptin, mutta ainoa bensa hybridi taitaa olla Kiinassa myytävä S60L jossa on T5 moottori ja takaveto sähköllä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ElectroNoire

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60 - hybrid
« Vastaus #477 : 27.06.2014, 00:07:53 »
Uudella VEA-koneellahan on vain etuvetomalleja, viittaisiko siihen että nelivetomallit tulevat jatkossa siten, että takapyörät saavat voimansa sähkömoottorista?

VEA (Drive-E siis nykyään) ja neliveto tulee yhdessä vasta SPA-pohjalevyn myötä niin siksi niitä ei vielä ole. Mekaaninen neliveto ei poistu tulevaisuudessa mihinkään ja tarkoitus on, että jokaiseen malliin olisi saatavilla Haldex-neliveto sekä bensa/diesel-hybridi. Vaihtoehtoja tulee siis olemaan reilusti.

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #478 : 27.06.2014, 00:33:22 »
Eli mennee jonnekin my 2017 ennenkuin uudella pohjalevyllä oleva on saatavissa?
XC60 D4 MY18

Poissa ElectroNoire

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #479 : 27.06.2014, 00:50:28 »
Eli mennee jonnekin my 2017 ennenkuin uudella pohjalevyllä oleva on saatavissa?

Jotakuinkin. Kunhan ensinnä ovat saaneet kaikki uudet 90-mallit ulos niin sitten vasta on 60-sarjalaisten vuoro.

 

Autoracing  KL-varaosat