Samppasport  Futurez

Volvo XC60

  • 1535 Vastauksia
  • 566789 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #510 : 24.08.2014, 14:19:27 »
Vajaavetoisuutta ei huomaa, mutta etuvetoisuuden huomaa heti kun lyö tallan pohjaan tiukassa mutkassa. Tai jopa suoralla.

Tosin tuskin suurta kulutuseroakaan on oikeassa arkiajossa, pari desiä maksimissaan?
talvella tuon huomaa. Kesällä vaatii vauhtia enemmän kuin rajoitukset sallii. Tai sitten omassa S60 on parempi pito kuin muissa. Jos teippais ajoenston merkkivalon mittarista niin kesällä ei vajaavetoisuutta huomaisi mistään. Sateella motarille tullessa saa kaasupohjassa tuon valon vilkkumaan mutta perstuntumassa sitä ei huomaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #511 : 24.08.2014, 19:24:51 »
Vajaavetoisuutta ei huomaa, mutta etuvetoisuuden huomaa heti kun lyö tallan pohjaan tiukassa mutkassa. Tai jopa suoralla.

Tosin tuskin suurta kulutuseroakaan on oikeassa arkiajossa, pari desiä maksimissaan?
TM vuoden 2014 talviauto testissä oli uusi Hondan CRV etuvetoisena, ja taisi olla siellä häntäpäässä.
TM totesi, että varauksin voi suositella talviautoksi :D
Samaisen testin voitti tuo BMW Gt.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60 AWD->FWD vaihto
« Vastaus #512 : 24.08.2014, 20:01:13 »
Uuteen pitäisi vaihtaa ja hintaero FWD/AWD panee miettimään nelivedosta luopumista. Löytyykö palstalaisilta kokemuksia/mietteitä tähän liittyen? Teknikens Värld totesi, että autofriikkien kannattaa pysyä nelikossa, tosin Ruotsissa hintaero on pienempi.

Fiiliksellä, fiiliksellä. Pärjäähän sitä fwd:llä totta kai, neliveto tuo lisää ostohintaan ja huoltokustannuksia. Haldexilla kulutuksen lisäys on varsin pientä. Mutta onhan se lumipöpperössä mukava kun auton saa jännittämättä keskivallin yli motarilla ja voi jättää pihan kolaamisen väliin kun ei huvita ;) ym. järkisyitä ostaa awd...Itse en kyllä tällaista korkeaa tötteröä (itsellä XC70) ostaisi ikinä etuvetona, jotenkin koko idea romuttuu autosta.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2014, 20:03:14 kirjoittanut Stinger »
Tesla S75D '17

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #513 : 24.08.2014, 20:35:38 »
TM vuoden 2014 talviauto testissä oli uusi Hondan CRV etuvetoisena, ja taisi olla siellä häntäpäässä.
TM totesi, että varauksin voi suositella talviautoksi :D
Samaisen testin voitti tuo BMW Gt.

Olihan tuo tosiaan aikamoinen rimanalitus "citymaasturille"  ;)

talvella tuon huomaa. Kesällä vaatii vauhtia enemmän kuin rajoitukset sallii. Tai sitten omassa S60 on parempi pito kuin muissa. Jos teippais ajoenston merkkivalon mittarista niin kesällä ei vajaavetoisuutta huomaisi mistään. Sateella motarille tullessa saa kaasupohjassa tuon valon vilkkumaan mutta perstuntumassa sitä ei huomaa.

Itse huomaan kyllä kelillä kuin kelillä. Mitään kummempia toimenpiteitä kaasu pohjaan mutkassa kesällä ei aiheuta etuvetoisessa, mutta kyllä sen tuntee ja ei se nautintoa ole. Varmasti kaikki ei eroa huomaa, tai ero ei heille merkitse mitään, ja se heille suotakoon.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #514 : 25.08.2014, 11:13:44 »
Mitään kummempia toimenpiteitä kaasu pohjaan mutkassa kesällä ei aiheuta etuvetoisessa, mutta kyllä sen tuntee ja ei se nautintoa ole. Varmasti kaikki ei eroa huomaa, tai ero ei heille merkitse mitään, ja se heille suotakoon.

Meitä on varmaan monia jotka ei paina kaasua pohjaan mutkassa, tai monessa muussakaan paikassa.

Lainaus
TM totesi, että varauksin voi suositella talviautoksi :D
Samaisen testin voitti tuo BMW Gt.

Vajaavetobemari voitti? Kaikenlaista...

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #515 : 25.08.2014, 11:28:05 »
Meitä on varmaan monia jotka ei paina kaasua pohjaan mutkassa, tai monessa muussakaan paikassa.

Vajaavetobemari voitti? Kaikenlaista...
Vajaavetoisia kaikki oli, joten sen puolesta ei kenelläkään ollut etenemisen takia etua ;)
Honda oli vain saanut muuten hyvän auton pilattua vajaavetoisuudellaan :'(
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #516 : 25.08.2014, 15:29:02 »
Meitä on varmaan monia jotka ei paina kaasua pohjaan mutkassa, tai monessa muussakaan paikassa.

Minulla on tapana ohittamaan lähtiessäni painaa lähes poikkeuksetta kaasu pohjaan.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #517 : 25.08.2014, 15:33:25 »
Kerrankin joutuu mr.bananan kanssa oleen samaa mieltä jostain asiasta  :idiot2:
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Paikalla TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5897
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #518 : 25.08.2014, 15:35:14 »
Minulla on tapana ohittamaan lähtiessäni painaa lähes poikkeuksetta kaasu pohjaan.

Minulla taas ei.

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #519 : 25.08.2014, 15:46:42 »
Minulla taas ei.

Niin, sinun autoissasi on riittävästi tehoreservejä, minulla taas liian vähän. Siitähän tämä vaan kertoo. :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #520 : 25.08.2014, 15:49:34 »
Niin, sinun autoissasi on riittävästi tehoreservejä, minulla taas liian vähän. Siitähän tämä vaan kertoo. :D

Vai johtuisiko siittä että on vain ohitettavana, eikä ikinä ohittajana  :2funny:
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #521 : 25.08.2014, 16:45:45 »
Minulla on tapana ohittamaan lähtiessäni painaa lähes poikkeuksetta kaasu pohjaan.
Itsellä on omassa autossa vähintää kerran päivässä kaasupoljin tulipeltiä vasten, mutta oma onkin vajaa tehoinen lulla niin eipä suuremmin huomaa asiaa. Paikaltaan kun lähtee niin vetelee ja ajonesto rutisee, mutta se nyt ei haittaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #522 : 25.08.2014, 16:50:31 »
Itsellä on omassa autossa vähintää kerran päivässä kaasupoljin tulipeltiä vasten, mutta oma onkin vajaa tehoinen lulla niin eipä suuremmin huomaa asiaa. Paikaltaan kun lähtee niin vetelee ja ajonesto rutisee, mutta se nyt ei haittaa.
Auto tykkää, että sillä ajetaan. Paikat vaan karstottuu jos aina hissuttelee ja tulee ongelmia. Itelläkin tapana joka päivä ottaa ainakin se yksi täyskaasulähtö, jotta kone pysyy vetreänä :)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13512
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #523 : 25.08.2014, 18:52:27 »
Pahasti ohi mutta aina kun lähetään, lähetään kohti rajotinta. Rajoitusten sallimissa tietenkin...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #524 : 25.08.2014, 19:42:20 »
Pahasti ohi mutta aina kun lähetään, lähetään kohti rajotinta. Rajoitusten sallimissa tietenkin...
kerran on tullu rajoitin omassa autossa vastaan enkä ollu edes itse ratissa. Aika vihaisesti katkaisi menon kun mittarissa oli 215.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

KL-varaosat  Race.fi