KL-varaosat  Race.fi

Volvo XC60

  • 1535 Vastauksia
  • 566811 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #540 : 30.08.2014, 13:58:13 »
Kerrotko tarkemmin rengaspaineanturisotkusta?

Siis TPMS anturi ovat PAKOLLISET kummassakin satsissa jos auto rekisteröidään 1.11.2014 jälkeen! (volvolla meinaa 400-500€ rengassatsin hintakorotusta)

http://www.mynewsdesk.com/fi/vianor-oy/pressreleases/pakollinen-rengaspaineiden-valvontajaerjestelmae-parantamaan-liikenneturvallisuutta-renkaiden-vaihto-kotona-saattaa-hankaloitua-983625

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #541 : 30.08.2014, 14:31:32 »
Tuo epäsuora järjestelmäkin kelpaa ja sehän on monessa autossa jo nyt vakiona, Volvoissakin?

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #542 : 30.08.2014, 15:20:27 »
Tuo epäsuora järjestelmäkin kelpaa ja sehän on monessa autossa jo nyt vakiona, Volvoissakin?

 vk28 ja 38 välillä tuotanossa olevat autot vaatii anturit, vk 39 jälkeen toteutetaan renkaanpyörimisnopeudella mittaamalla. Älä kysy miks mutta näin on  ;)

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #543 : 30.08.2014, 17:05:17 »
Vko 39 (syyskuun loppu) kuulostaa hyvältä, jos luovitus marraskuussa niin ei kai autoa ennen lokakuuta tuotantoon pääse ?
Mikäs se nettisaitti olikaan, josta pääsee seuraamaan auton valmistumista?
XC60 D4 MY18

Poissa ElectroNoire

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #544 : 30.08.2014, 19:52:12 »
vk 39 jälkeen toteutetaan renkaanpyörimisnopeudella mittaamalla. Älä kysy miks mutta näin on  ;)

Eli talvisin aina kun renkaat sutii niin tämä systeemi tietenkin pommittaa viestillä alituiseen? Kertokaa nyt vielä, että myös äänimerkin kera..

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #545 : 30.08.2014, 22:35:56 »
Eli talvisin aina kun renkaat sutii niin tämä systeemi tietenkin pommittaa viestillä alituiseen? Kertokaa nyt vielä, että myös äänimerkin kera..

No ei todellakaan näin. Ja eihän nelivedolla sudi muutenkaan.

Poissa ElectroNoire

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #546 : 31.08.2014, 23:58:19 »
No ei todellakaan näin. Ja eihän nelivedolla sudi muutenkaan.

No kuinkas sitten? Jos asiasta kerran tietää niin kait pystyy antamaan muutakin kuin vaan leväperäisen vastauksen? Lisäksi missä mainitsin sanallakaan nelivedosta? Siitä miten sutii missä, milloin ja monellako renkaalla voidaan jatkaa ilomielin siinä toisessa topikissa, eikös? :).

Mutta itse asiaan, seuraavanlaisia esimerkiksi tuli vastaan Googlettamalla niin siitä vaan heräsi mielenkiintoni;

"Unfortunately, indirect tire pressure monitoring systems have several shortcomings. Indirect systems won't tell the drivers which tire is low on pressure, and won't warn the driver if all four tires are losing pressure at the same rate (as occurs during the fall and winter months when ambient temperatures get colder). Additionally, our current experience with indirect systems indicates that they can generate frequent false warnings. We have found that false warnings may occur when the tires spin on wet, icy and snow-covered roads."

"Of the two, direct TPMS is more accurate, especially since indirect TPMS may not detect a problem if all four tires lose air at approximately the same time, or it may generate a false reading if one tire spins on ice."

"Indirect TPMS is a much less expensive system than direct TPMS to add to a vehicle because it
doesn’t require any pressure sensors or other new hardware. It only requires reprogramming the ABS system to turn on a low pressure warning indicator when it detects a change in wheel speed that may be the result of a low tire. Unfortunately, indirect TPMS may give false alarms if a tire is slipping for other reasons (such as an icy or slick road)."
« Viimeksi muokattu: 01.09.2014, 00:03:44 kirjoittanut ElectroNoire »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #547 : 01.09.2014, 00:19:01 »
Topicissa on xc60, joten siksi neliveto.

Omassani ei ole kertaakaan ilmoittanut systeemi virheellisesti mitään. Ja toisaalta yhdessä koeajoautossa ilmoitti ihan oikein, ehdin ajaa 20 m pihasta, kun tuli varoitus. Ja yksi rengas oli ihan tyhjä (runflat).

En tiedä miten tyhmiä sitten jotkut järjestelmät on, mutta se nyt on aika triviaalia saada liukkaudesta johtuva powerslip olemaan laukaisematta rengaspainevaroitusta.

Olen ajanut yli 50 000 km ja talvisilla teillä on kyllä tullut leikittyä luistojen kanssa. Ei yhtäkään virhevaroitusta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #548 : 01.09.2014, 08:03:45 »
Jos omalla kukkarolla ajattelee niin nuo satunnaiset väärät ilmoitukset on pieni murhe siihen nähden että on pakko käyttää orkkis vanteita ja käydä tietokoneen nokassa kun vaihtaa autoon renkaat kahdesti vuodessa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #549 : 01.09.2014, 10:31:23 »
Vko 39 (syyskuun loppu) kuulostaa hyvältä, jos luovitus marraskuussa niin ei kai autoa ennen lokakuuta tuotantoon pääse ?
Mikäs se nettisaitti olikaan, josta pääsee seuraamaan auton valmistumista?

Ei toimi suomessaaa.. Soita myyjälle ja kysy mihin tuotantoviikkoon mennyt. Todnäk kyllä on juuri tuossa välissä, koska auto on ilmeisesti tilattu ns pidemmälle kun mihin se normaalisti tulisi(jos nyt tilaa siis vk36 saa auton ennen marraskuuta, lokakuun lopulle suomeksi).

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #550 : 01.09.2014, 21:46:01 »
Toimitusviikko tarkentunee tällä viikolla, kun käyn allekirjoittamassa paperit.

 Tilasin auton sähköpostilla, kun myyjän piti saada elokuun loppuun mennessä joku
myyntitavoite täyteen ja tilaus systeemiin elokuussa. Taisi olla vaan normaalia myyntipuhetta,
ei se mitään koska tarjosi vanhasta n, 2 kEUR paremman hyvityksen kuin kilpailija Volvo-diileri.

XC60 D4 MY18

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #551 : 04.09.2014, 14:00:49 »
Uusimmassa TM:ssä oli tieto, että XC60:ssä olisi nimenomaan epäsuora TPMS käytössä. Lisätieto tästä kaipailisin.
XC60 D4 MY18

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #552 : 04.09.2014, 14:02:09 »
Uusimmassa TM:ssä oli tieto, että XC60:ssä olisi nimenomaan epäsuora TPMS käytössä. Lisätieto tästä kaipailisin.

noh, luotan itse tehtaan tiedotteeseen mielummin ;)

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #553 : 04.09.2014, 14:08:25 »
Toimitusviikko tarkentunee tällä viikolla, kun käyn allekirjoittamassa paperit.

 Tilasin auton sähköpostilla, kun myyjän piti saada elokuun loppuun mennessä joku
myyntitavoite täyteen ja tilaus systeemiin elokuussa. Taisi olla vaan normaalia myyntipuhetta,
ei se mitään koska tarjosi vanhasta n, 2 kEUR paremman hyvityksen kuin kilpailija Volvo-diileri.

Tuttua juttua, kyllä se noin menee!   :hello:

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #554 : 04.09.2014, 16:56:30 »
Ok, täytyy yrittää säätää luovutus ennen 1.11 tai valmistusviikko, siten että autossa olisi tuo epäsuoramittaus.
Kiitokset hagenhammerille tiedoista!
« Viimeksi muokattu: 05.09.2014, 08:28:15 kirjoittanut teepee »
XC60 D4 MY18

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo