Carcom Oy  Ateho

Volvo XC60

  • 1535 Vastauksia
  • 566822 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #570 : 16.10.2014, 08:59:26 »
Eilen oma Xc oli ekassa huollossa, ja takuuseen päivittivät tuon Volvo On Call järjestelmän.
2.0 päivityksen heittivät myös sisään.
Vuosihuolto maksoi SAH-huollossa 72€+öljyt  :pomo:
Hinta/laatusuhteelta erittän hyvä paikka tuo Tampereen SAH-huolto, ja todella huolellisen tuntuinen oli tuo omamekaanikko.
Penkille oli laitettu suojapussi penkkiä suojaamaan, mutta myös kumimaton päällä oli suoja :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #571 : 16.10.2014, 23:11:17 »
Vähän ot, mutta oliko käytetty myös puuvillahanskoja? Omassa oli renkaanvaihdon jäljiltä rasvanäppijälkiä ratissa... Hieman kismitti, mutta nahkahoitoaineella lähti onneksi veks.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #572 : 17.10.2014, 07:34:31 »
Vähän ot, mutta oliko käytetty myös puuvillahanskoja? Omassa oli renkaanvaihdon jäljiltä rasvanäppijälkiä ratissa... Hieman kismitti, mutta nahkahoitoaineella lähti onneksi veks.
Puhtaat haalarit näkyi olevan päällä ja asentaja käytti töitä tehdessä hanskoja.
Viime vuonna Euromasterilta hommatessa talvirengas/vannesetin sanoin, että voin ajaa itse auton halliin, kun katsoin asentajien kohellusta.
Omistaja kehui, että vakuutukset kieltää asiakasta ajamaan autoa halliin, siinä samassa asentaja tuli haalarit yltäpäältä paskassa, kädet aivan mustat ja naamaankin oli jotkut asennusrasvat saanut vedettyä.
Siinä katseet kohtasi muutaman kerran omistajan kanssa, jolloin hän totesi, että aja vain autosi halliin ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa DaddyCool

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • Volvo XC60 T8 R-design -18
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #573 : 17.10.2014, 08:25:51 »
Vuosihuollon aika täälläkin  :) Edellinen 60 000 määräaikaishuolto on tehty 55 000 kohdalla marraskuun puolivälissä viime vuonna ja nyt reilu viikko sitten ajotietokoneen näyttöön tuli muistutus huollosta 30 päivän sisään. Kilometrejä tasan 70 000.

Kustannusarvio Kouvolan Autosalvassa huollolle 240 e ja erikseen pyydetylle automaattivaihteiston öljynvaihdolle 249 e.
Volvo 855 T5 -94, Volvo S60 2.4 -01, Volvo V70 OR 2.4T -02, Volvo S60 Sport 2.5T -04, Volvo XC60 D5 R-Design -10 , Volvo V90 D5 Inscription AWD -16, Volvo XC60 T8 R-design -18

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #574 : 18.10.2014, 20:17:23 »
Mitenkäs on kulkupuoli riittänyt? Numeroina aika lussu tapaus luokassaan, mutta häiritseekö käytännössä?

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #575 : 18.10.2014, 22:00:06 »
Lainaus
Eikö foorumilta löydy XC60 kuskeja? Olisin edelleenkin kiinnostunut kuulemaan mahdollisista huomioon otettavista tyyppivioista ja varustemahdollisuuksista yms.
Omassani on ollut 150tkm/5v matkalla vain kaksi korjaamokäyntiä vaatinutta vikaa.

#1 60 tkm kohdalla takuun päättymisen jälkeen hiukkassuodatin tukkeutui, Bilia kertoi että anturivian takia. Maahantuoja maksoi puolet korjauksesta ja sijaisauton sain ilmaiseksi.

#2 120 tkm kohdalla hajosi termostaatti, tietenkin talvipakkasella keskellä ei-mitään. Korjaus luonnollisesti tässä kohtaa omasta pussista. Asennus ei Biliassa mennyt aivan kuin Strömsössa, auton hakiessani syttyi heti varoitusteksti "Jäähdytysneste vähissä, sammuta moottori". Oli jäänyt yksi letku kiristämättä tarpeeksi, ei siinä mitään auto takaisin pajalle ja sijaisauto Bilian laskuun alle. Termarin vaihto on D5:ssa aika hankala/kallis operaatio.

Jos olisin käytettyä ostamassa niin en ehkä ostaisi kovin vähäisillä vuosikilometreilla olevaa, koska nykydieselit eivät merkistä riippumatta oikein kestä pelkkää pätkäajoa erityisesti hiukkassuodatin. Lisäksi kiinnitäisin huomiota automaattilaatikon  öljunvaihtoon, hyvä jos olisi tehty lisätyönä tuossa 80 tkm kohdilla. Huolto-ohjelmaanhan se ei kuulu ollenkaan ennenkuin mittaristo varoittaa.

Autoa voi lämpimästi suositella, D24:n tehot ovat riittäneet hyvin. Erohan D5:een on vain suuremmilla kierroksilla, joita ei tule juurikaan käytettyä. Penkit erinomaiset ja matka-ajo leppoisaa/rentouttavaa eikä kaupungissakaan ole ongelmia kunhan mittoihin tottuu eikä aivan kapeimpaan ruutuun autoa änkeä.
XC60 D4 MY18

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #576 : 19.10.2014, 10:33:44 »
Älkää nyt maalailto piruja seinille - hiukkassuodatin kestää normaalin käytön, myös pätkäajoa. Jos käynnistykset olisi nykyisin ongelma niin start-stop automatiikka ei näissä näkyisi. Sullakin vika muualla aiheutti hiukkassuodatin ongelman. Eikä vähäiset kilometrit automaattisesti tarkoita pätkäajoa - voihan kärry liikkua vain kerran vuodessa 1000 km per sivu mökkimatkan...

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #577 : 19.10.2014, 12:03:35 »
Oikeastaan ainoa juttu mikä tuossa omassa XC.ssä ärsyttää on tuo "jälkipoltin"
Pikku kyläpyörähdyksen kun käyt tekemässä niin tullessa takasin talliin on automatiikka käynnistänyt jonkun lämmittimen ja sitten se siellä tallissa köryttää sen täyteen kitkerää dieselkatkua. Pura siinä sitten ostoskasseja ...
Autossa on "tehdasasennettu" Webasto kaukkarilla, mutta kaikki ajastimet yms on off asennossa.
Kesällähän tästä ei ole harmia nyt taas kylmien tullessa törmäsin oireeseen.

Pitää vissiin vaan kärsiä, kuuluu ominaisuuksiin?

Edit: Pääsin tästä käryongelmasta eroon kun laitoin lämmittimen ON asentoon ja taas takaisin OFF.
Service 2.0 oli jotenkin jättäny sen päälle vaikka se oli OFF  ... Ota tuosta sitten selvää. Kiitos vaan vinkin antajalle
« Viimeksi muokattu: 07.02.2015, 16:59:06 kirjoittanut JanMac »
S80 Executive D5 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #578 : 19.10.2014, 12:25:53 »
Valikoista pa-lämmitin automaattikäyttö off asennossa, ei pitäisi itsekseen pöhistä... Mutta turhaanhan se ei pöhise.

Poissa JKR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #579 : 19.10.2014, 12:51:19 »
Valikoista pa-lämmitin automaattikäyttö off asennossa, ei pitäisi itsekseen pöhistä... Mutta turhaanhan se ei pöhise.

Jos automaattikäyttö on off-asennossa ja silti lämmitin käynnistyy, niin korjaus on helppo: automaattikäyttö päälle ja sitten taas pois päältä.

Minun autoni on vaatinut tämän aina huollon jälkeen jo kolmena vuotena. Joka huollossa on päivitetty lämmittimen ohjausyksikön ohjelmisto ja lämmitysautomatiikka on mennyt päälle, mutta mittariston valikkoon tämä muutos ei päivity.

Poissa Miira

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #580 : 19.11.2014, 21:56:55 »
Täällä ilmoittautuu onnellinen XC60 omistaja! Kyllä oli tänään muikeeta ajella rapiat 300 kilsaa aamusella työreissua  :smitten:

Käytettynä siis hankittu, 2009 rekisteröity neliveto nahkoilla ja kattoluukulla ynnä muilla kilkkeillä, 90tkm ajettu.

Hokasin kysellä jakohihnasta ennen kauppoja ja selvis että sitä ei ole vielä vaihdettu joten vaihtavat sen ensiviikolla vielä ja katsastus myös. Sitten tuumasin kysellä vielä automaattilootan öljynvaihdosta eli nekin varmaan kannattais nyt samalla vaihtaa? Olisko jotain muuta mitä kannattais vielä huomioida kun huoltoon menee? (ysikymppihuolto siihen on tehty)

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #581 : 19.11.2014, 22:23:40 »
Siinäpä ne tärkeimmät onkin. Haldexiin vielä uudet litkut niin ei siitäkään murheita.
Niinkuin monasti todettu näissä on ollu harvinaisen vähän "lastentauteja"
Onnea vaan erinomaisesta autosta  :)
S80 Executive D5 AWD

Poissa Tumpula

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • XC60 D5 AWD Summum
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #582 : 25.11.2014, 14:39:24 »
Uusien XC60:ten rengaspaineenmittauksesta on hiukan sekalaista tietoa. Tällä hetkellä luotettavimmasta lähteestä kuultuna uusissa malleissa on aktiivinen paineenmittaus. Eli renkaissa on anturit ja yksittäisen renkaan paineen näkee mittaristosta.

Osaako joku vahvistaa tai kumota tämän tiedon? Kyse siis nyt tehtaalta ulos tulevista malleista. Jos autoissa on aktiivinen painemittaus, niin onko autossa vähintään kahdeksan muistipaikkaa antureille?

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #583 : 25.11.2014, 22:53:12 »
Uusissa ei ole aktiivista rengaspaineen mittausta, onneksi!
Vaan epäsuora pyörien pyörimisnopeuksien eroon perustuva.
Näin ainakin lokakuun lopussa toimitetussa, ymmärtääkseni aiemmin tuotannossa olleissa on ollut mainitsemasi aktiivinen, renkaissa oleviin antureihin perustuva.
XC60 D4 MY18

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #584 : 16.01.2015, 12:16:47 »
Uusien XC60:ten rengaspaineenmittauksesta on hiukan sekalaista tietoa. Tällä hetkellä luotettavimmasta lähteestä kuultuna uusissa malleissa on aktiivinen paineenmittaus. Eli renkaissa on anturit ja yksittäisen renkaan paineen näkee mittaristosta.

Osaako joku vahvistaa tai kumota tämän tiedon? Kyse siis nyt tehtaalta ulos tulevista malleista. Jos autoissa on aktiivinen painemittaus, niin onko autossa vähintään kahdeksan muistipaikkaa antureille?

Kehämittauksella elikkä ei tarvitse antureita ollenkaaaaan. Tosin jos on anturit niin pyytäisin sulkemaan koko järjestelmän koska on aivan järjettömän vikaherkkä.. Vain 2014 28-38valmistus viikoissa oli anturit. Kyllähän se myyjä sen tietää jos auton olet ostanut  ;) ja siin antaa vain herjan mittaristoon jos on häikkää ja sensuksesta näkee onko vihreä/keltainen/punainen mutta yleensä ilmoitta vain että kaikki renkaat tyhjät mutta kalibroinilla nollaantuu.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2015, 12:18:42 kirjoittanut hagenhammer »

 

Autoracing  KL-varaosat