Autoracing  KL-varaosat

740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin

  • 22 Vastauksia
  • 10047 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin
« : 10.10.2011, 16:29:46 »
Tollanen ongelma on ilmennyt ratti siis ihan jumissa, hetken käytyään lähtee liikkumaan mutta saattaa kesken kierroksen vetää uudelleen jumiin. Koneen kuumittua vika häviää.

Aiemmin tällänen ilmiö oli öljynvaihdon jälkeen hetkisen mutta nyt on jo liiaksi aikaa kulunut vai pitääkö tuo ilmata jotenkin muuten kun normaalisti, eli viimeksi kun öljyt vaihdoin kaadoin säiliön täyteen ja löin koneen käymään, ja heti sammuksiin. Lisäsin ylämerkkiin ja uudelleen jne ... Säiliö on ylämerkissään nyt.

Pitääkö päästää öljyä itse tehostajan painepuolen liitoksista vai laittaa jotain muuta kun atf öljyä? Kokemuksesta voin kertoo ettei se vihreä tehostin-öljy toiminut yhtään.

« Viimeksi muokattu: 12.10.2011, 18:03:19 kirjoittanut The moose »

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: 740 vm 90 ATE ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #1 : 10.10.2011, 17:41:08 »
Me vaihdettiin nesteet niin, että kone käynnnissä imettin säiliöstä ainetta niin kauan, kun sitä tuli ja sitten vaan uutta tilalle niin kauan, että pumppu hiljeni, samalla ohjausta käännellen ääriasennosta toiseen renkaat imassa.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

The moose

  • Vieras
Vs: 740 vm 90 ATE ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #2 : 10.10.2011, 19:11:31 »
tuosta olen muutaman kerran vaihatanu tehostin nesteet ja yhtä monta vaihtotyyliä koitettu.

renkaat ilmassa ratista käännellen öljyt mäkeen kun letkut irti, imemällä säiliö tyhjäksi, laskemalla säiliö tyhjäksi.. näitä riittää  :hello:

tuossa kävin kaupassa ja kone kuuma töistä tulon jälkeen ja ohjaus jäykkä ? voisko siellä letku vuotaa johkin rajaan asti ja sit menee ilmaa tilalle joka jäykistää viagran tavoin.  ;D

tosin siitä puuttuu se ratin tärinä joka öljynvaihdon jälkeen viipyy tovin.

etsittävä jostain aten tehostimen green book jos sellasta on ?

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 740 vm 90 ATE ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #3 : 10.10.2011, 19:16:28 »
Luulis että kurnuttaa jos pääsee ilmaa väliin  ???
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

The moose

  • Vieras
Vs: 740 vm 90 ATE ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #4 : 10.10.2011, 19:23:59 »
Luulis että kurnuttaa jos pääsee ilmaa väliin  ???

no niin luulis.

sellastakin se tekee että kun ei tehosta ja kääntää alkaakin tehostamaan ja jos auto on liikkeessä tulee äkkinäisiä käännöksiä ja korjausliikkeitä..  :2funny:

ei helvetti ton romun kanssa.

kaveri ehdotti huuhtelua eli letkut pois ja naftaa yms punppuun ja käsin pyörittää sitä,  ja itse tehostajasta punppaa öljyt mäkeen kääntämällä renkaita linkkuun.

öljyksi halvin moottoriöljy. tiä sit, sillä baijerilainen munan watkain jossa tehostaa noin kun atf ei pelitä?

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 740 vm 90 ATE ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #5 : 10.10.2011, 19:43:57 »
no niin luulis.

sellastakin se tekee että kun ei tehosta ja kääntää alkaakin tehostamaan ja jos auto on liikkeessä tulee äkkinäisiä käännöksiä ja korjausliikkeitä..  :2funny:

ei helvetti ton romun kanssa.

kaveri ehdotti huuhtelua eli letkut pois ja naftaa yms punppuun ja käsin pyörittää sitä,  ja itse tehostajasta punppaa öljyt mäkeen kääntämällä renkaita linkkuun.

öljyksi halvin moottoriöljy. tiä sit, sillä baijerilainen munan watkain jossa tehostaa noin kun atf ei pelitä?
Format c:/u toimii aina  :D
Oispa autojen kanssa noin helppoa  :(
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: 740 vm 90 ATE ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #6 : 10.10.2011, 21:47:45 »
no niin luulis.

sellastakin se tekee että kun ei tehosta ja kääntää alkaakin tehostamaan ja jos auto on liikkeessä tulee äkkinäisiä käännöksiä ja korjausliikkeitä..  :2funny:

ei helvetti ton romun kanssa.

kaveri ehdotti huuhtelua eli letkut pois ja naftaa yms punppuun ja käsin pyörittää sitä,  ja itse tehostajasta punppaa öljyt mäkeen kääntämällä renkaita linkkuun.

öljyksi halvin moottoriöljy. tiä sit, sillä baijerilainen munan watkain jossa tehostaa noin kun atf ei pelitä?

Meidän 940 muuten tekee ihan samaa. Miettinyt kanssa, jos kunnolla huuhtelemalla saisi toimimaan.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

The moose

  • Vieras
Vs: 740 vm 90 ATE ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #7 : 10.10.2011, 22:15:17 »
jotain kokeilen huomisen työpäivän aikana.. äkkiäkös sitä tekee uuden säiliön ja letkut. tyhjentää tehostajan ja pesee punpun. täyttää moottoriöljyllä, jos sillä ei toimi niin uudestaan tyhjäks.  :idiot2:

ehkä sen tekee sitten ylihuomenna. maatkoon romu tallissa.

The moose

  • Vieras
Vs: 740 vm 90 ATE ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #8 : 12.10.2011, 16:04:59 »
eilen otin säiliöstä öljyä pois niin että on alamerkissä. ratti sitä ennen ihan jumissa vasemmalle kääntäessä eli ei tehostanut yhtään.. pehmeni huomattavasti heti ja vaikutus kesti tähän iltapäivään saakka.

töistä lähtiessä ratti taas juntturassa. eikä tehostanut vaikka käänsi renkaat tappiin, siitä käätö oikeaan ja tehostaa vasempaan kääntäessä tehostaa vähän. sit loppuu noin 5 min renkaat nurmikolla kääntelin edestakasin täydet vasemmalta vähän oikealle ja kotimatkan toimi jotenkin.

ilmaa jossain vai punpun lamellit väärinpäin tai jotain??

The moose

  • Vieras
Vs: 740 vm 90 ATE ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #9 : 12.10.2011, 18:02:46 »
korjaus tehostajan valmistajaan ei mikään ate vaan TRW

The moose

  • Vieras
Vs: 740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #10 : 12.10.2011, 20:57:27 »
jatketaan kertomusta..

kävin aukomassa banjoliittimiä ja päästin tavaraa niitten kautta pihalle, en tiedä tuliko ilmaa vai ei.

edittiä 13.10 ja aamulla ihan jumissa.. jee mikä tätä vaivaa 10 km ajon jälkeen kuin taikaa se toimii.

öljyt taas illalla vaihtoon tälläkertaa ajoin punpulla pikkuletkun kautta tyhjäksi ja kaadoin lisää, koeajolla toimi niinkun pitää. katotaan aamulla.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2011, 19:05:48 kirjoittanut The moose »

The moose

  • Vieras
Vs: 740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #11 : 14.10.2011, 22:27:58 »
tiskiltä sais raidetangon sisäiset kamat ruottista tilaamalla. 159€ tuskin saa motonetistä tarvike osia ??

muuta vikaa siinä ei enään voi olla kun osat on vaan loppu sieltä sisältä.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8967
  • Teiden tukko
Vs: 740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #12 : 14.10.2011, 22:51:10 »
muuta vikaa siinä ei enään voi olla kun osat on vaan loppu sieltä sisältä.

Tähän tulokseen tulin itsekkin kun tätä topicia luin läpi. Venttiili päästä painetta läpi ja kun molemmilla puolilla on sama paine niin varmasti jäykistää paikat.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #13 : 11.11.2011, 16:51:16 »
Sama aamujäykkyys vaivaa myös omaa rattoria. Eilen vaihdoin öljyt tyhjäämällä säiliön ja lisäämällä uutta öljyä tilalle. Uutta meni ~7 desiä. Eilen oikein ihmettelin, että eikö sinne menny yhtään ilmaa, kun kävin koeajolla ja kaikki pelasi ihan moitteetta. Tänään aamulla sitten kurnutti oikein kunnolla, joten sitten ilmausta ensin kone sammuksissa rattia vääntelemällä ja sitten 45 astetta oikealle / vasemmalle ja sitten äärilaidasta toiseen. Säilöön ilmaantui muutama kupla, eli jotain sieltä ainakin tuli pihalle. Öljyä lorahti pikkusen yli maksimin näköjään, joten pitää varmaan vaihtaa vielä tuo loppukin sinne.

Yks asia tossa aamusella jäi mietityttämään, eli kun sitä rattia alkuunsa kääntelin sen 45 astetta, niin sen keskilinjan (kun pyörät on suorassa) ylityksessä tuntu alkuunsa semmonen pykälä. Ruuvasin sitte niin kauan, että se noin niinkun katos siitä ja sitten vasta ääriasentoihin. Mistähän moinen pykälä mahtaa johtua? Ja mitä tulee noihin kuluneisiin osiin, niin kuin hemmetissä noi sitten toimii lämpimänä? Eli laajeneeko venttiili sen verran, että se pitää taas vai onko siellä vaan jotain törkyä välissä, joka kylmänä jaksaa pitää sen venttiilin auki? Itsellänihän ei ole siis mitään havaintoa, että miten tehostin toimii :) , mutta tässä noita fiideoita kattelen:

HowStuffWorks - PowerSteering
Youtube - Power Steering part 1
Youtube - Power Steering part 2
Youtube - Power Steering part 3

Enkä mää ny oikein ymmärrä lämpötilan vaikutusta (niinkun en montaa muutakaan asiaa). Mutta kylmemmällä ilmalla tuo on jäykempi tuo ohjaus, muttei aina ja auto on saanu seistä parikin päivää ja silti ei välttämättä jumita.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

The moose

  • Vieras
Vs: 740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #14 : 11.11.2011, 18:15:47 »
tota omaa olen nyt aamuisin käyttäny parkissa 5 min ja sit on ohjaus iha ok jos lähtee vaikka roikkalämpösellä autolla ei ratti käänny ei sitten millään vasempaan. ja tarkotan että ei yhtään.


 

RallyBaron  Samppasport