Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 bensamittarista

  • 13 Vastauksia
  • 3470 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
  • ruma mutta oma
740 bensamittarista
« : 27.01.2013, 12:35:57 »
Mittari on irti (ei mikään amerikan temppu) ja tarkastelun tulos on että en löydä huonoa kolvausta tai kärähtämistä.

.

Tuleeko tuohon oikean puoleiseen pinniin kupari lanka kiinni. Muuten on turha siinä. Missä kohtaa se huono kolvaus yleensä on?
they're boxy but they're good
-164e

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 bensamittarista
« Vastaus #1 : 28.01.2013, 22:53:39 »
mittaristovikahan piilee yleensä siellä "piirilevy"foliolla, hiusmurtuma jossain kohtaa

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 bensamittarista
« Vastaus #2 : 28.01.2013, 23:17:09 »
Näitä mittareita vertaillessa tulee mieleen tarvikemittari, jonka oli tarkoitus päätyä Volvo 740 GLT:n polttonestemittariksi. Siinä osia oli surkean vähän ja anturissakin vielä vähemmän. Ihmeellistä oli että tuo tarvikemittari pystyi yksinkertaisesta rakenteestaan huolimatta näyttämään polttoainemäärän ihan riittävän tarkasti ja tulisi ilmeisesti toimimaan vaikka "maailman tappiin" ;D. Lähes samanlainen mittari oli vanhassa Hiacessa 1986 ja toimi aina.

Tämä Volvon mittari ei mielestäni ole edes tarkoitettu toimimaan. Joku on vain keksinyt sen piruuttaan ;D. Siinä on liikaa osia.

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: 740 bensamittarista
« Vastaus #3 : 28.01.2013, 23:25:36 »
Mulla pitäs jostain varaston uumenista löytyä vielä yksi ehjä bensamittari 740 volvoon... Silloisessa volvossani vika ei ollut mittarissa, vaan tankin kohossa.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 bensamittarista
« Vastaus #4 : 28.01.2013, 23:27:47 »
Siis tämmönen mittarihan olisi yksinkertaisimillaan milliamppeerimittari. Mittaa anturin läpi menevää virtaa. Näin massey retkussonissa on ja toimii... jos vaan on aturi ehjä...
Ei tosiaan tarvita noin paljon osia.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 bensamittarista
« Vastaus #5 : 28.01.2013, 23:39:13 »
Siis tämmönen mittarihan olisi yksinkertaisimillaan milliamppeerimittari. Mittaa anturin läpi menevää virtaa. Näin massey retkussonissa on ja toimii... jos vaan on aturi ehjä...
Ei tosiaan tarvita noin paljon osia.
Taitaa sen takia olla noin monimutkainen että nousee heti kun laittaa virrat päälle.

Tuosta kun käy jokaisen juotoksen läpi kolvilla niin voi alkaa toimimaan :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: 740 bensamittarista
« Vastaus #6 : 28.01.2013, 23:44:03 »
mittaristovikahan piilee yleensä siellä "piirilevy"foliolla, hiusmurtuma jossain kohtaa

Mitenköhän kun omassani on mittariston "piirilevyssä" juuribensamittarin takana kaksi aivan pientä murtumaa mutta kupari näkyy, ja bensamittari näyttelee aivan omiaan, voiko tosiaan johtua siitä? saakohan sitämillään kuntoon?
V90 D4 -18
142 -70

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 bensamittarista
« Vastaus #7 : 29.01.2013, 00:06:49 »
Totta kai voi johtua siitä. Juota siihen murtumaan tinasilta.
Vai onko se piirilevy sellaista kalvoa? Sen juottaminen on aika hankalaa ellei mahdotonta. Jotain sähköäjohtavaa liimaa tai teippiä tai muuta vastaavaa ei lämpöä vaativaa korjausta pitää suunnitella.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2013, 00:10:35 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: 740 bensamittarista
« Vastaus #8 : 29.01.2013, 01:04:52 »
no siis mitä kalvoa lie, VDOn mittaristo tuo taisi olla, sellaista sinertävää muovikalvon tyylistä piirilevyä.. muistaakseni kaksi vai kolme johtoa kulkee siinä bensamittarille ja kahdessa sellaista nirhamaa..
V90 D4 -18
142 -70

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: 740 bensamittarista
« Vastaus #9 : 29.01.2013, 01:33:19 »
Samanlainen murtuma kalvossa aiheutti varoitusvalojen toimimattomuuden omassa seiskassa ja siihen onnistuin varovasti juottamaan tinasillan ihan siihen kalvoon ja toimi. Ei se tosin kaunis ollut, mutta ajoi asiansa.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 bensamittarista
« Vastaus #10 : 29.01.2013, 08:26:46 »
Totta kai voi johtua siitä. Juota siihen murtumaan tinasilta.
Vai onko se piirilevy sellaista kalvoa? Sen juottaminen on aika hankalaa ellei mahdotonta. Jotain sähköäjohtavaa liimaa tai teippiä tai muuta vastaavaa ei lämpöä vaativaa korjausta pitää suunnitella.

Siitä folion piirin pinnasta raaputtaa puukolla sen "lakan" pois ja sit pystyy varovasti juottamaaan. Laitaa vaikka hyppyjohdon jos ei muuten onnistu.

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 bensamittarista
« Vastaus #11 : 29.01.2013, 09:29:10 »
Muistan vieläkin kun tein ensimäisen hyppyjohto-ohituksen Cortina 1500 GT:n kierroslukumittariin. Menetelmää on tullut käytetyksi sen jälkeen monta kertaa mm releitä korjattaessa. Kannattaa opetella ainakin näihin antiikkivehkeisiin  :D. Niissä on usein ns ahtaita paikkoja, mutta onnisttu yleensä hyppyjohdolla.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 bensamittarista
« Vastaus #12 : 29.01.2013, 09:40:03 »
Taitaa sen takia olla noin monimutkainen että nousee heti kun laittaa virrat päälle.

Tuosta kun käy jokaisen juotoksen läpi kolvilla niin voi alkaa toimimaan :)

Nousishan se milliamppeerimittarikin. Muta joo, tuossa on varmaan jotain vaimennusta mittarin heilumiselle haettu. Kun bensa tankissa "hölskyy" niin anturihan siellä kans seilaa ees taas, mikäli mitään vaimennusta ei ole niin mittari seilais kans ihan holtittomasti.

Tuskin on noissa kuvien juotoksissa mitään vikaa. Mutta ottaa luupin ja tutkii jokaisen juotoksen ensin silmämääräisesti ennen, kuin alkaa kolvin kanssa enempää "tuhoa" tekemään.

Lähtisin piipan tai ohmimittarin kanssa käymään tuota mittariston folioita läpi.
Siinä on semmosia jyrkkiä taitoksia, joihin tulee hiusmurtumia aika herkästi.
Ei niitä välttämättä paljaalla silmällä erota, mutta mittari kyllä paljastaa.

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 bensamittarista
« Vastaus #13 : 29.01.2013, 09:44:15 »
Taitaa sen takia olla noin monimutkainen että nousee heti kun laittaa virrat päälle.

Asia taitaa olla ikäänkuin lähes päinvastoin  ;). En ole huomannut viivettä vaikka monta "antiikivehjettä" olen joutunut käyttämään. Esim Ford Customline V8 sivuventtiilikoneella - ensimäinen autoni 8). Muuten esim 1986 Hiacessa jäi lukema näkyviin vaikka koneen sammutti pois. Ford ei ole vieläkään onnistunut tuossa täysin esim Mondeossa - näyttölukema pienenee kun lähtee seuraavan kerran ajoon. Vanhat Skodat taas olivat "yliherkkiä" ja lukema siirtyi laidasta laitaan kun tiessä oli mutkia ja äksympi kuski puikoissa.

 

Samppasport  Futurez