Carcom Oy  Elekma

B230 FT vedet öljyn seassa

  • 13 Vastauksia
  • 3422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa S-T@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • 2x 940 b230ft m90 g80 projekti ja käyttis
B230 FT vedet öljyn seassa
« : 21.01.2016, 19:50:58 »
Noniin, auto alkoi hävittämään jäähdytinnestettä, muutaman kerran sitä lisäsin kunnes huomasin että ne menevät öljyn sekaan lämpimänä, tämä siis siitä että öljypinta nousi reilusti ja öljyt kermaset. Sitten siihen vaihdettiin kannentiiviste ja oikastiin kansi eikä halkeamia näkyny, öljyt vaihdettiin pariin kertaan että puhistui lohko siitä kermasta mutta sama jatku edelleen. Sitten poistettiin turbolta vesikierto ja tarkistettiin öljyjalka ettei vuoda, eikä sekään auttanut. Nyt kone on pöydällä osissa, sylinteriputket on ehjät eikä muuallakaan näy halkeamia. Mistä tämä siis voisi johtua, vettä häviää reilusti eikä se maahan mene, öljyt kermassa ja öljypinta korvissa asti ?

Pohditaan asiaa yhdessä, kiitos :-\
850 T5 sedan ja 850 2.5l 20v farmari osina myynnissä !

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230 FT vedet öljyn seassa
« Vastaus #1 : 21.01.2016, 20:10:07 »
Lähtisin liikkeelle siitä, että mahdollisimman hyvin tulppailee vesitilaa siten, että se olisi mahdollista täyttää. Sen jälkeen kaataa vesitilaan esim bensaa tai muuta tosi hyvin tunkeutuvaa ja lähtee tutkimaan, tuleeko se jostain läpi.

Onkos tässä muuten öljynsuodattimen siirtojalassa lämmönvaihdinpalikkaa, voisiko siellä olla jotain kipua?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa S-T@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • 2x 940 b230ft m90 g80 projekti ja käyttis
Vs: B230 FT vedet öljyn seassa
« Vastaus #2 : 21.01.2016, 20:34:02 »
Sieltähän tulikin jo oikein hyvä neuvo, täytyy tuota kokeilla seuraavaksi. Ei ole tässä mallissa siirtojalassa lämmönvahtia.
850 T5 sedan ja 850 2.5l 20v farmari osina myynnissä !

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230 FT vedet öljyn seassa
« Vastaus #3 : 21.01.2016, 20:42:46 »
Yksi mikä voisi periaatteessa sekottaa öljyn ja veden on turbo.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230 FT vedet öljyn seassa
« Vastaus #4 : 21.01.2016, 20:46:31 »
Sieltähän tulikin jo oikein hyvä neuvo, täytyy tuota kokeilla seuraavaksi. Ei ole tässä mallissa siirtojalassa lämmönvahtia.
Bensassa on sekin hyvä puoli, että oikein kun harmittaa niin voi pistää tikun perään  ;D. (elekää ny hemmetti oikeesti! :buck2:)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: B230 FT vedet öljyn seassa
« Vastaus #5 : 22.01.2016, 17:44:44 »
Yksi mikä voisi periaatteessa sekottaa öljyn ja veden on turbo.

Sekoittaa öljyt ja vedet vaikkei vettä siellä enää olekkaan?

Kieltämättä ei enää oikein jää kuin se lohko/kansi mistä sekoittaa ne, nautinnollisen mystisiä vikoja metästää

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230 FT vedet öljyn seassa
« Vastaus #6 : 23.01.2016, 00:24:09 »
Sekoittaa öljyt ja vedet vaikkei vettä siellä enää olekkaan?

Kieltämättä ei enää oikein jää kuin se lohko/kansi mistä sekoittaa ne, nautinnollisen mystisiä vikoja metästää

Jotenkin silmät hyppäsi tuon lauseen ohi että poistettu käytöstä.  :-[
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa S-T@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • 2x 940 b230ft m90 g80 projekti ja käyttis
Vs: B230 FT vedet öljyn seassa
« Vastaus #7 : 25.01.2016, 13:00:50 »
Noniin, vesitila lohkosta täytetty bensalla ja tunnin odottelun jälkeen ei lähteny mistään puskemaan läpi, liekkö tässä voi enää olettaa kuin että kannessa vika? Vai voiko vaikuttaa se että lämpimänä vaan vuotas, että ei bensalla riitä tunkeutumis kyky ? :idiot2:
850 T5 sedan ja 850 2.5l 20v farmari osina myynnissä !

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230 FT vedet öljyn seassa
« Vastaus #8 : 25.01.2016, 16:19:55 »
Seuraava homma on sitten sama kannelle, kenties vaikka pistäis pahvin väliin ja pultit osapuilleen kii ja jatkais testiä? Vielä jos bensaan sais hiukka jottai värjäävää sekaan ni ois aika pätevää, joku maali saattais liueta?

Tää melkein on joku öljynpaluukanavaan tai semmoseen osuva vuoto, koska sekoittumissuunta on nimenomaan noinpäin että sotkee vedet öljyihin. Seuraava askel onkin kasata tuo "tiiviiksi" pukissa ja tuupata vesitilaan 0.5-1bar paine ja kahtoa mistä tulee läpi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa S-T@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • 2x 940 b230ft m90 g80 projekti ja käyttis
Vs: B230 FT vedet öljyn seassa
« Vastaus #9 : 18.02.2016, 18:46:29 »
Nyt on paineistettu järjestelmä toisella kannella ja oikaistuilla pinnoilla ja uusilla tiivisteillä, 1 tulpan reiästä kuuluu suhinaa, mitä tästä voimme päätellä? Kannentiiviste kostuu myös siitä tulpanreijän kohdalta..
850 T5 sedan ja 850 2.5l 20v farmari osina myynnissä !

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230 FT vedet öljyn seassa
« Vastaus #10 : 18.02.2016, 21:38:57 »
Kansi paikallaan ja vesitila paineistamalla alkaa ykköspytystä suhina kuulumaan? Jos kansi on varmasti ehjä, on lohko rikki jostain ykköspytyn tienoolta. Voisko olla halkeama vesikanavassa sinne kannesta tulevaan öljyn paluukanavaan? Mitäs tapahtuu paineilmaa vesitilaan ja öljytikkua ylös, puhaltaako sieltä?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa S-T@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • 2x 940 b230ft m90 g80 projekti ja käyttis
Vs: B230 FT vedet öljyn seassa
« Vastaus #11 : 19.02.2016, 09:04:32 »
Kyllä aivan näin. Ei ole öljytikku eikä öljypohjakaan paikallaan, ei se ainakaan sieltä suunnalta vettä valuttanu. Voiko olla että kun ekalla yrittämällä se suhisi jokaisesta tulpanreiästä, ja kasteli tiivistettä kokomatkalla pakopuolella, nostettiin kansi pois ja tutkailtiin vähän ja lyötiin kans takasi paikalleen, sen jälkeen vuoto kohdistui enään vaan tuohon ykköspytyn tienoille ja suhina myös vaan ykkös tulpan reikään, että kansi jäis kantamaan jostain siellä etureunassa ?
850 T5 sedan ja 850 2.5l 20v farmari osina myynnissä !

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230 FT vedet öljyn seassa
« Vastaus #12 : 19.02.2016, 20:51:56 »
Kannen kohdistusholkkeja 2 päällekäin etupäässä lohkoa?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa S-T@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • 2x 940 b230ft m90 g80 projekti ja käyttis
Vs: B230 FT vedet öljyn seassa
« Vastaus #13 : 22.02.2016, 03:51:03 »
Taisi löytyä syyllinen vuodolle, ykköspytyn reuna pakopuolelta montullaan kympin verran, huomenna lohkosta taso puhtaaksi ja toivotaan parasta ! 
850 T5 sedan ja 850 2.5l 20v farmari osina myynnissä !

 

Futurez  Kulkukoira