Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo Penta yleisesti

  • 8 Vastauksia
  • 3740 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Volvo Penta yleisesti
« : 14.06.2013, 10:41:05 »
Käyttäkää kaikkeen otsikon alle sopivaan:

Onko noissa Pentan koneissa mitään erityistä. Pari B20:stä jostain vuodelta 70 pyörii jaloissa ja kysymys on lähimmä mitä tietoja noista pitää kaivaa, jos noita yrittää myydä?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo Penta yleisesti
« Vastaus #1 : 14.06.2013, 23:16:39 »
Pentan koneissa (B20 ja B30) on teräsjakopää vs auto version pakeliitti ratas nokka-akselilla.

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Penta yleisesti
« Vastaus #2 : 14.06.2013, 23:55:42 »
Käyttäkää kaikkeen otsikon alle sopivaan:

Onko noissa Pentan koneissa mitään erityistä.

Kauheasti ne kuluttaa, oma (nyt jo hukattu) 500A vei 30-70 litraa / h  :-\

Sorry OT.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Penta yleisesti
« Vastaus #3 : 15.06.2013, 09:35:56 »
Venekäytössä kaikki vie, jatkuvaan ylämäkeen ajaminen ei ole taloudellista - ainakaan 70-luvun vehkeillä.

Poissa Ambasador

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Penta yleisesti
« Vastaus #4 : 15.06.2013, 23:22:34 »
(Huvi) Veneilyssä ei mikään ole taloudellista, eikä tavrvitsekkaan olla. Riittää kun se on hauskaa. ;D ;D

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Volvo Penta yleisesti
« Vastaus #5 : 12.05.2014, 23:52:42 »
Herätys

Mikä nokka MB20B:ssä on alunperin? Sisältä löyty C-nokka ja tasapäiset männät. Eli puristukset ainakin eri luokkaa kuin alkup 5:1. Tarkotus ois muuttaa pelaan kokonaan bensiinillä.

Poissa jakek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Penta yleisesti
« Vastaus #6 : 10.01.2020, 23:16:27 »
Nostellaas vähän vanhaa ketjua.
Elikkäs mulla on botskissa VP 230 (aq131) eli vastaa b230 auton mottia. Nyt olen miettinyt kaasarin päivitystä. Tällä hetkelllä vakio Solex 40 pai7 ja mietinnässä ollut korvata se Weber 38dges kaasarilla.
Onko jollakin kokemusta kyseisestä muutoksesta? Onko yhtään järkevä muutos vai onko parempi vain kunnosaa tuo solex. Osien saatavuuden kannalta tuo weber houkuttelisi.

Poissa Antsa244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Penta yleisesti
« Vastaus #7 : 11.01.2020, 19:20:55 »
Laitoin AQ140A 2.1 litran koneeseen alkuperäisten kaasuttimien tilalle 2 kpl Weber 38 dcoe kaasuttimet. Nyt ajettu 4 vuotta ilman ongelmia ja voimaa riittää. Imusarjan joutui vaihtamaan Webereille sopivaksi.

Poissa jakek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Penta yleisesti
« Vastaus #8 : 25.02.2020, 18:29:19 »
Onko mielipiteitä mikä nokka olisi tuohon aq131 pentaan hyvä jos oletetaan, että laitan tuon weberin dges38/38 kaasuttimen? Vx tai vx3 vai joku kiriämpi? Kun venekäyttöön ajattelisi että alhaalta vääntävä olisi hyvä. Onneks vielä on kevättä jäljellä nikn voi miettiä noita koneen palikoita.

 

Futurez  Kulkukoira