Futurez  Kulkukoira

Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"

  • 228 Vastauksia
  • 103859 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ledinauha

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #195 : 29.07.2016, 17:57:34 »
Mitäs eroa on turbon ja vaparin 228mm kytkinlevyillä? SRE 763 ja uusi vakiolevy ois tulossa, kannattaako maksaa ekstraa turbon levystä? Laatikkona M47 jos sillä mitään merkitystä on.

Poissa pitsapeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • Projektit ovat elämän suola.
Vinokone+ m46 kytkinasiaa
« Vastaus #196 : 30.07.2016, 14:13:03 »
Heippa! Nyt tuli ajankohtaiseksi päivittää kytkinpuolta alkoi tuo vakio luistamaan, hienosti kesti 200hv  :D
Elikkäs olen Blingfactoryltä tilannut vauhtipyörän (http://www.blingfactory.fi/Vauhtipyoerae-Volvo-vinokoneet-725-kytkimelle) Ja nyt sitten mietin että mistähän esimerkiksi saisin hyvän kytkimen joka passaisi tähän nykyiseen yhdistelmään ilman suurempia ongelmia?
volvo 240
B230 & Megasquirt 3 v 3.0 & Holset hx40 super & Bosch ev14 1100cc & 3" exhaust & 300x600x76 Intercooler & Spartan locker & Wiseco pistons & Eagle Rod's & Tilton 7.25" twin plate clutch & billet flywheel 4.5kg

Poissa Cadamuro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #197 : 28.11.2017, 15:56:32 »
Onko tohon m46 lootalle mika kytkinvaihtoehto hyva jos on vaan vahan syottoja nosteltu? 945 D24tic kyseessa siis. Nykyinen kytkin on entisen omistajan toimesta vaihdettu 3v sitten ja on mallia "halvin mahdollinen levy".Se alkoi sitten samantien luistamaan kun nosti syottoja. Onko tohon jarkee vaihtaa enaan vakiokytkinta? -763 toki olis kerrasta hyva, mutta auto kuitenkin paaosin matka-ajossa eika niinkaan tarve virittaa. Syottoo nostettu vaan sen verran etta paasee ohittamaan.
Kantapään kautta...

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #198 : 28.11.2017, 17:07:31 »
Ei kai se asetelma siitä vaihdelaatikosta ole riippuvainen. Kytkinlevyssä se ero on. Tuskin noin miedolla "virityksellä", vielä on tarvetta sille SRE-763 asetelmalle ja pitäisi pitää vakiolla turbodieselin kytkimelläkin.

Omassa käytössä kesti vakiokytkin 1bar+nostetulla syötöllä hyvin reippaasti yli 60tkm ainakin 945 d24tic ja m90 laatikolla....

Kysymys on muutenkin tainnut mennä väärään topiciin kun täällä aiheena kytkinvaihtoehdot vinokone+m4x. Tosin vinokoneen pottapyörään ja dieselin vauhtipyörään menee sama asetelma suoraan.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2017, 18:19:47 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #199 : 02.12.2017, 22:33:37 »
Ihan fiilispohjalta sanoisin, että tuo tdic asetelma on rennompi kuin b230ft asetelma, tänään tuli todettua että vakioahdoilla tdic josta ahdonalasta syöttöä nostettu, vajaan 100tkm ajettu sachs kytkin alkoi ylämäkeen kiihdyttäessä hitusen lipsumaan. Eli ei ainakaan kauaa kestä edes tuota deekun perstuntumalla reilun 300nm vääntöä. Joko isolohkobensaturbon vakio asetelma ja sillä pitää sen 350nm+, tai sitten haalii suoraan semmosen asetelman että pitää sittenkin kun 46 on mennyt hylkyyn ja tilalla joku voimaa kestävä aski.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #200 : 19.01.2018, 07:04:53 »
Kuuluuko deekussa olla manuaalin ja kardaanin välissä se kumilimppu? Omassa ysissä ei sitä ole
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #201 : 19.01.2018, 18:00:01 »
Eikös tuo riipu vaihdelaatikosta enemmän ?...M90 laatikossa D24TIC koneella ei ole myöskään kumilimppuja välissä, vaan pelkkä rautalaippa.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #202 : 19.01.2018, 20:35:31 »
Eikös tuo riipu vaihdelaatikosta enemmän ?...M90 laatikossa D24TIC koneella ei ole myöskään kumilimppuja välissä, vaan pelkkä rautalaippa.
kyseessä m47
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #203 : 19.01.2018, 20:51:32 »
kyseessä m47
Tuolla on keskusteltu tuosta hardylaipasta ja sitä on ollut M47 laatikossakin nähtävästi miten sattuu, eli joissakin se on, mutta ei kaikissa. Mutta sen laipan vaihtamalla laatikon perästä saa sopimaan kardaanin kanssa, vaikka olisikin ollut alunperin kumilaipalla tai toisinpäin.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=69090.0
« Viimeksi muokattu: 19.01.2018, 20:53:47 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Raimo-Raato

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #204 : 26.09.2018, 19:02:52 »
Oliko nykypäivänä tarjolla jo jokin budjettivaihtoehto B230FT vakioastelman ja SRE 763:n väliltä? Ebaysta tuli vastaan tämmönen mutta sen verta haiskahtava ilmoitus ettei uskalla tilata.

SRE ois muuten jees, mutta huolettaa että miten toi minun hentoinen vaimoke kytkintä jaksaisi painaa.


Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #205 : 26.09.2018, 22:34:14 »
Oliko nykypäivänä tarjolla jo jokin budjettivaihtoehto B230FT vakioastelman ja SRE 763:n väliltä? Ebaysta tuli vastaan tämmönen mutta sen verta haiskahtava ilmoitus ettei uskalla tilata.

SRE ois muuten jees, mutta huolettaa että miten toi minun hentoinen vaimoke kytkintä jaksaisi painaa.



Yks vaihtoehto on vaikka vakioasetelman kaveriksi laittaa tuplalevy. Eli siis kaksi tavan massalevyä, näille välilevy ja mitälie muutoksia painelaakeriin, käpälään.

Ei ole omaa kokemusta, mutta muuan myrkyn vihreä E30 tältä kylältä on todennu tollasen toteutuksen toimivaksi.
Poljinvoimaa ei vaadi vakiota enempää mutta toikin tais pitää reilusti yli 500nm
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #206 : 27.09.2018, 07:58:41 »
Oliko nykypäivänä tarjolla jo jokin budjettivaihtoehto B230FT vakioastelman ja SRE 763:n väliltä? Ebaysta tuli vastaan tämmönen mutta sen verta haiskahtava ilmoitus ettei uskalla tilata.

SRE ois muuten jees, mutta huolettaa että miten toi minun hentoinen vaimoke kytkintä jaksaisi painaa.

-763 ei omasta mielestä tunnu miltään verrattuna -765, ja jos ei vaimo saa poljettua, niin ostat sille salikortin ja käsket tehä vähä jalkatreeniä, sivutuotteena voi tulla pakaraanki parempaa kaarta  ;D

Tuplalevykin toki inhimillinen vaihtoehto, mutta tosiaan vatii pientä soveltamista asennettaessa
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #207 : 07.12.2018, 08:18:53 »
Ruotsin foorumilta löydettyjä mittailuja.

Orginal B230f - 440kg
Orginal B230fk - 600kg
Sachs 763 - 980-1000kg

Ja ooppelifoorumilta löydettyä:

"Tähän mennessä vastaantulleista ng900/og9-3 228 paineasetelmista suurin puristusvoima on viggenin paineasetelmassa, eli noin 1025kg.
(Vakio ~800kg, spec 3+ 900kg, opel sre ~900kg)"

Nämä saabbilaiset asetelmat menee littupyörään muuten suoraan, mutta kohditustappien paikat täytyy muuttaa.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #208 : 24.06.2019, 14:12:20 »
Mulla ois sama kysymys joka on täällä aiemminkin kysytty, muttei löytynyt vastausta.

Eli mitä eroa on 228mm turbon ja vaparin kytkinlevyssä muutakuin hinta?

Sre-763 odottelee jo tallissa, onko väliä kumman levyn sen kaveriks hankkii?
« Viimeksi muokattu: 24.06.2019, 14:16:46 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #209 : 25.06.2019, 09:05:22 »
Mulla ois sama kysymys joka on täällä aiemminkin kysytty, muttei löytynyt vastausta.

Eli mitä eroa on 228mm turbon ja vaparin kytkinlevyssä muutakuin hinta?

Sre-763 odottelee jo tallissa, onko väliä kumman levyn sen kaveriks hankkii?

taitaa erona olla tukevammat värinänvaimennuksen jouset turbon levyssä, näin todennut ainakin m47 vapari vs m90 tdic ja 850 t5 vs 850r
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Ateho  Elekma