Jos vaan ei ole niin paljon syöpynyt että saa vielä puhdistettua niin aina parempi. Parhaiten saa syöpyneen pinnan puhtaaksi pistehiekkapuhalluksella. Biltema myi sellaista maaliruiskun näköistä vehjettä jolla saa ne ruosteen pienet kuopatkin puhtaaksi.
Jos takakaaret on enempi ruostuneet, ja juuri reunan pistehitsiliitoksen alueelta, joka on se alttein kohta. (ja vaikein korjata) niin jos vaan sauma, siis se tuplapelti on syöpynyt niin pala pois ja vähän paksummasta, vaikka 1,5mm, jota vielä voi peltisaksilla leikata, pala tilalle hitsaamalla. Ja sisäpuolelta(siis pyöränkotelon puolelta)hitsaa sisälokasuojan reunan kiinni. Näin valttää tuplapellin rakentamisen. Sitten hionta ja maalaus. Samoin sisäpuolelta vaikka katkaisulaikan reunalla voi sieltäkin hitsiä pikkuisen raapaista niin pysyy maalit paremmin. Jos kaari on enemmän ruostunut yrittäisin hankkia korjauspalan, joita moniin mallihin takavuosina sai hankittua. Sitten vaan sopiva pala vaihtoon ja puskusauma sopivaan kohtaan. Tällöin joutuu yleensä jo paikkaamaan sisälokasuojaakin. Kokonaisuutena voi sanoa että takalokasuojan kaaret ja oven reunat on vaikeimpia ruostekorjauskohteita.