Autodiagnoosi  Carcom Oy

D24T sylinterien numerointi ja merkinnöistä

  • 1 Vastauksia
  • 2000 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ilsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
D24T sylinterien numerointi ja merkinnöistä
« : 12.08.2014, 16:08:22 »
Haulla en löytänyt, joten kyselläänpä nyt lisää D24T:stä.

Lueskelin Haynesin korjausopasta Volvo 740:stä.

Siinä sanotaan pumpun ajoitus ohjeen kohdalla, että sylinteri nro1 on jakohihnan puoleinen.
Ja kun moottori on pyöritetty vauhtipyörästä löytyvään -0 merkkiin, pitäisi syl. 1:sen olla YKK, eli nokat viistosti ylöspäin.

Oma kulkine on 940 vuodelta -92. Kun pyöritän -0 merkin kohilleen, on tuulilasin puoleinen sylinteri YKK.

Onko näissä vuosimallikohtaisia eroja, vai onko vaan merkit sekoitettu joskus. Autoon on tehty koneremontti "joskus" jonkun korjaamon toimesta.
Ja jakohihnan viimeeksi vaihtanut korjaamo tunaroi sen verran että toinen korjaamo teki homman sitten loppuun, korjaten ensimmäisen jäljet.

Pari VW:tä
ex: V70 -00, Amazon 122S -67, 142 -70, 244DL -77, 142 -71

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sylinterien numerointi ja merkinnöistä
« Vastaus #1 : 12.08.2014, 16:12:45 »
pyöräytä vauhtipyörää täys kierros, silloin pitäs olla 1 syl ykk:ssa  ???

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy