Carcom Oy  Ateho

940 öljynlirutus aw71L

  • 5 Vastauksia
  • 2285 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
940 öljynlirutus aw71L
« : 27.11.2014, 12:02:37 »
Noniin eli ajattelin tuon kuuluisan "shiftkit" muutoksen tehdä omaan 940 urpoon, samalla öljyjen huuhteluvaihto. Ennen kuin laatikon ottaa alas niin missä välissä öljyt kannattaa liruttaa pois ilman vahinkoa? Ja mistä? Olen kuullut vahvaa huhua että propusta saattaapi tulla kierteet mukana.

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9001
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 940 öljynlirutus aw71L
« Vastaus #1 : 27.11.2014, 13:00:43 »
Propusta kai ne on kätevin laskea. Jos porsii kierteet niin reikää isommaksi ja uudet kierteet. Kun öljypohjan kerran joka tapauksessa irrotat niin samallahan siihen kierrerempankin tekee tarvittaessa.

Ja ensimmäisenähän siitä kannattaa öljyt laskea pois mitä saa, kun lootaa irrottaessa joutuu joka tapauksessa avaamaan öljylinjat. Kevyempikin käsitellä ilman öljyjä. Jäähdytyskierto kätevintä irrottaa lootan luota niin ei tarvi niitä putkia varoa lootaa pois ottaessa.

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 940 öljynlirutus aw71L
« Vastaus #2 : 27.11.2014, 13:21:13 »
Joo kiitosta. Onko sulla kokemusta moisesti toimenpiteestä kun mietin että eikös se helposti nosturilla hoituisi ilman laatikon irroitusta. Säästäisi vähän aikaakin. Eihän se ole kun parikymmentä pulttia ja sit ne männät pois?

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9001
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 940 öljynlirutus aw71L
« Vastaus #3 : 27.11.2014, 14:18:14 »
Joo kiitosta. Onko sulla kokemusta moisesti toimenpiteestä kun mietin että eikös se helposti nosturilla hoituisi ilman laatikon irroitusta. Säästäisi vähän aikaakin. Eihän se ole kun parikymmentä pulttia ja sit ne männät pois?

Periaatteessa helposti pääsee käsiksi auton alta. Ongelma on se että venttiilipöytä on alaspäin jos loota on autossa ja auto on pyörät alaspäin. Purkaantuu kyllä, romujen takaisin kokoaminen voi olla ongelma... En ole itse avannut laatikkoa, mutta isot pojat on joskus suositelleet että loota ylösalaisin olis parempi tehdä.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 940 öljynlirutus aw71L
« Vastaus #4 : 27.11.2014, 16:09:32 »
Vuos sitten kaverin kassa tehtiin minun 945:seen ko toimenpide eli shiftkit ja ihan laatikko paikallaan. ei siinä mitään sen isompia ongelmia ollu ja tupakkitaukojen ja tyhjänpäiväsen pajahörhöilyn kanssa aikaa ei menny ku se 3h. Ja yhet lisäkäit on tosiaan hyvä olla jos sen laatikkopaikallaan tekee, mutta jos on kynegologin sormet ja taikurinsorminäppäryys nii onnistuu yksikseenki.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 940 öljynlirutus aw71L
« Vastaus #5 : 27.11.2014, 19:38:15 »
Jep koulussa tuo pitää taiteilla ja kyllähän siinä saa vaikka 5 apuria jos on tarvis. :)

 

KL-varaosat  Race.fi