Ateho  Elekma

D24 kytkinkopan yläpultin avaaminen

  • 5 Vastauksia
  • 3199 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juuzzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
D24 kytkinkopan yläpultin avaaminen
« : 13.11.2017, 11:02:09 »
Nyt hajosi 200 sarjaisen D24:n kytkin ja eihän siinä muuta kuin purkamaan lootaa pois.

Kytkinkopassa näyttää olevan ylhäällä pultti pumpun hihnapyörän kohdalla alapuolella. Minkälaisella avaimella ja mistä päin tuon pultin saa auki ?

Toisena ihmetyksenä oli vaihdekepin alapään tapin "lukkorengas", jota en saanut irti. Mitään reikiä ei ole, jolla pääsisi lukkorengaspihdeillä siihen käsiksi.

Kiitokset ohjeista jo näin etukäteen,
Juuzzo

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 kytkinkopan yläpultin avaaminen
« Vastaus #1 : 13.11.2017, 11:45:33 »
Ainakin bensakoneissa onnistuu niin että laskee vaihdelaatikkoa alaspäin jolloin pääsee laatikon päädystä muutamalla jatkolla vääntämään auki. En tiedä onnistuuko tässä kun syöttöpumppu vie oman tilansa.

Ota kepin ja siirtotangon liitoksesta irti. Pieni kuusiokolo ruuvi joka kiristää osat yhdistävän metallitapin paikalleen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 kytkinkopan yläpultin avaaminen
« Vastaus #2 : 13.11.2017, 17:15:26 »
Ainakin 940 on hyvin tilaa availla noita tappeja, eikä pumppu ole pahasti tiellä. Luulisi että 200-sarjalaisessakin saa jonkun lenkkiavaimen sinne menemään.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 kytkinkopan yläpultin avaaminen
« Vastaus #3 : 13.11.2017, 21:40:00 »
Toimintamallista riippuen joko 12-kulmainen piippuavain toimii (voit vielä kokeilla hieman nostattaa askin perää ylös niin tulee jokunen milli lisätilaa) tai sitten vaihtoehtoisesti laskea askia alaspäin niin paljon kun on varaa, ja kardaanitunnelia myöten askin yli kaikki maailman jatkot peräkkäin avata pultien sieltä kardaaninlaipan tyköä. Jos on m46 niin varasta naapuriltakin kaikki jatkot...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa juuzzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 kytkinkopan yläpultin avaaminen
« Vastaus #4 : 17.11.2017, 10:16:30 »
Toimintamallista riippuen joko 12-kulmainen piippuavain toimii (voit vielä kokeilla hieman nostattaa askin perää ylös niin tulee jokunen milli lisätilaa) tai sitten vaihtoehtoisesti laskea askia alaspäin niin paljon kun on varaa, ja kardaanitunnelia myöten askin yli kaikki maailman jatkot peräkkäin avata pultien sieltä kardaaninlaipan tyköä. Jos on m46 niin varasta naapuriltakin kaikki jatkot...
Kiitoksia
Tuo voisikin toimia, loota niin alas että nokkapyörä koskettaa tulipeltiin ja sitten metrin jatkovarret hylsylle. On sentään M47.
Yläpuolella on todella ahdasta - jollei sitten irrota pumppua.
Terveisin
Juuzzo

Poissa juuzzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 kytkinkopan yläpultin avaaminen
« Vastaus #5 : 28.12.2017, 20:03:04 »
Kiitokset kaikille ohjeita antaneille

Kytinkopan pirulliset yläpultit sain auki yläkautta - ei helppo eikä edes onnistunut yksin. Muutoinkin aikalailla mustekalan tassut pitää olla jotta deekun kytkikopan pultit kaikki pois saa.

Kytkinlevyn (isompien) jousien pidätinlevyn niitit oli antautuneet ja jouset olivat irrallaan kytkimen sisällä. Vipu liikkui aivan kuin ehjä, mutta ei kytkin tietenkään enää irrottanut. Eipä ole näin hajonnut levy ennen kohdalle sattunut.

Sitten vaan kovaa ajoa - hienosti pelaa :)
J

 

Carcom Oy  Ateho