KL-varaosat  Race.fi

Voi poistaa!!

  • 44 Vastauksia
  • 16194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13535
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #30 : 31.08.2012, 12:37:08 »
Downpipe toimii mutta nuovhilut mitä linkitit ei oikein käy diiseliin.

Kun meet Finn-dieselille niin arttu kertoo kyllä sinnulle millä se alkaa liikkumaan. sen sanon tässä suoraan että niitä ultimate suuttimia ei kannata vakioturbon kanssa kauheasti säädellä... jos olet Kuopion matkalla niin ota ensin yhteyttä finturbon poikiin he kertovat mikä ahdin soveltuu tarkoituksiisi ja sitten ne suuttimet ja ohjelma siihen koneeseen.

pakoputkiston merkitys diiselissä on ihan samanlainen kuin bensassakin sen pitää virrata. catteja et kaipaa autoosi 3" putkea auton alle niin ei ahista ehkä koskaan.

ahtimeen menee joku 900-1200€ riippuu miten paljon alkaa kaulimaan teho unelmat.

S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Maraa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #31 : 04.09.2012, 12:37:49 »
No kattia mulla Ei oo vaan suora 3" .... Mites tollasen vaparin vaihto tohon koneeseen, auttaako mitään?

Tuli laitettu ahtopaine mittari tohon volvoon ja se ahtaa johonkin 1.2 ja sitten se tippuu 0.8 ja pysyy siinä sen jälkeen joskasun pitää pohjassa ? Voisiko kaasuläpäntakia tai jotakin blabla

V70 2.4D

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #32 : 04.09.2012, 12:44:02 »
Normaalit ahdot.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #33 : 04.09.2012, 12:50:28 »
Mites tollasen vaparin vaihto tohon koneeseen, auttaako mitään?

Auttaa se saamaan respectiä essonbaarissa ja siinä että kone menee väljäksi nopeammin kun sisuksiin menee enemmän pskaa. :D

Eli ei kyllä ole oikein mitään järkeä näihin koneisiin laittaa.

Lainaus
Tuli laitettu ahtopaine mittari tohon volvoon ja se ahtaa johonkin 1.2 ja sitten se tippuu 0.8 ja pysyy siinä sen jälkeen joskasun pitää pohjassa ? Voisiko kaasuläpäntakia tai jotakin blabla

Eipä ole kaasuläppää lainkaan TDI-koneessa. Ja kuten pomo tossa edellä sanoi, aivan normaalit TDI-koneen ahdot noi on.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Maraa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #34 : 04.09.2012, 14:43:35 »
Okej kiitoksia, hyvä tietää :) Finndieseliltä ei ole vielä vastattu :( mutta eiköhän ne vastaa :)

Mites on tällaset? :O ---> http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1015316 tai http://www.nettivaraosa.com/elektroniikka/1390747


V70 2.4D

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #35 : 04.09.2012, 14:52:48 »
Mites on tällaset? :O ---> http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1015316 tai http://www.nettivaraosa.com/elektroniikka/1390747

Hienosti koteloituja EVRY-modeja? Toi 349€ hintainen laite haiskahtaa ainakin kalliilta, mielummin se lastu. Ja taitaa noita halvimmillaan saada alle sataseenkin, käsittääkseni kuitenkin kaikki nuo liittimien väliin tulevat tehoboksit tekevät sitä samaa kuin evrykin, parhaat ehkä hivenen sivistyneemmin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Maraa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #36 : 04.09.2012, 23:08:36 »
onko siis ton evrymoodin tarkoitus suhtkoht sama kuin lastussa? vai eikö voi olla molemmat :O?

V70 2.4D

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #37 : 04.09.2012, 23:48:10 »
onko siis ton evrymoodin tarkoitus suhtkoht sama kuin lastussa? vai eikö voi olla molemmat :O?

Siinä mielessä molempien tarkoitus on sama, että yritetään saada tuotettua enemmän tehoa. :)

Evrymodin idea on huijata moottorinohjausta vääristämällä anturidataa ja saada näin moottorinohjaus käskemään lisää soppaa koneeseen. Usein tähän lisätään ahtomodi, jolla tehdään sama ahtopaineelle. Homma perustuu siis antureiden arvojen vääristämiselle.

Lastulla muutetaan moottorinohjauksen parametrejä siten, että syötetään lisää soppaa ja nostetaan ahtoja. Mutta tämä voidaan tehdä vähän sivistyneemmin ja ottaen huomioon, että joka tilanteessa ei syötetä enemmän soppaa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8928
  • Teiden tukko
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #38 : 05.09.2012, 00:07:14 »
Kuullostaa pikkasen ku laitais Scanian käyntiin ku on tuo suora putki , sen voin sanoa :D

Scania.  S* Vaikken V-moottoreista välitäkkään niin Scanian V8.  S*
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #39 : 05.09.2012, 06:12:03 »
Okej kiitoksia, hyvä tietää :) Finndieseliltä ei ole vielä vastattu :( mutta eiköhän ne vastaa :)

Mites on tällaset? :O ---> http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1015316 tai http://www.nettivaraosa.com/elektroniikka/1390747

Juu nuo ovatkin luultavasti juuri 5 € edestä evrymodin osia hienossa kotelossa :)

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Maraa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #40 : 05.09.2012, 07:57:42 »
Mmm harmi että Ei molemmat toimu, Mutta Kai se lastu pitää finndieselillä ja suuttimet käydä laittaa :)

3" downpipe pitäisi löytää noin että saa 3" koko matkan vedettyä :)

V70 2.4D

Poissa puistas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • Entinen Pertti, nykyinen Expertti
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #41 : 18.10.2012, 20:34:22 »

Downpipe toimii mutta nuovhilut mitä linkitit ei oikein käy diiseliin.

Kun meet Finn-dieselille niin arttu kertoo kyllä sinnulle millä se alkaa liikkumaan. sen sanon tässä suoraan että niitä ultimate suuttimia ei kannata vakioturbon kanssa kauheasti säädellä... jos olet Kuopion matkalla niin ota ensin yhteyttä finturbon poikiin he kertovat mikä ahdin soveltuu tarkoituksiisi ja sitten ne suuttimet ja ohjelma siihen koneeseen.

pakoputkiston merkitys diiselissä on ihan samanlainen kuin bensassakin sen pitää virrata. catteja et kaipaa autoosi 3" putkea auton alle niin ei ahista ehkä koskaan.

ahtimeen menee joku 900-1200€ riippuu miten paljon alkaa kaulimaan teho unelmat.


Tätä kompaten, unohda kaikki EVRYT yms. yms  ja soita Artulle.Maksaa n500€ ja ompi kaikki kohdillaan sen jälkeen. Sanoi ainakin mulle, että 2,5 Tdi:ssä riittää vakioputki 200HV asti, sen jälkeen alkaa ahistaa, katti toki hyvä tyhjentää. Vakiossakin loppu nypytys ja vetää alempaa.
BSR PPC vikakoodinlukija & ELM327

Poissa Maraa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #42 : 10.11.2012, 13:07:54 »
Moro siitä on taas aikaa ku on tullu jotakin kirjoitettua tänne :D Eli kävin just tossa jopa katsastaakki ton, ilman kattia ja äänenvaimenninta tolla 3" putkella ja eikä sanonut mitään :O Nytten olis vähän kahen vailla että käykö jossakin teettämässä lastun vai tilaisko ---> http://dieselkraft.se/Produkt/Volvo/V70/4331/ tollasen... Sitten tietääkö kukaan että mites tollanen Garrettin H4 passaisi tohon 2.5TDi koneeseen? :) Sunnuntaina tulee pikkasen ulkonäkö muutoksia ja laittelen lisää kuvia sitten :)

 ELK

V70 2.4D

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #43 : 10.11.2012, 13:24:09 »
Kyllä minun valinta olisi uudelleen ohjelmointi, kuitenkin saa kestävemmän ja paremmin itselle soveltuvan.

Poissa Maraa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #44 : 10.11.2012, 17:27:00 »
Niin .... Tuolta findieseliltä Ei mulle vastata ku haluaisin ne suuttimet myöskin :/  jotakin tässä pitäis alkaa keksiä  >:(

V70 2.4D

 

Elekma  Autoracing