Elekma  Autoracing

Kytkin, 440 1.8i vm.1992 aj 321tkm

  • 4 Vastauksia
  • 2003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikkoleino

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
    • Uusvanha käyttisprojekti alussa:
Kytkin, 440 1.8i vm.1992 aj 321tkm
« : 28.10.2011, 20:28:48 »
http://www.elisanet.fi/~g636558/volvo/

Volvo tarvitsee (muun muassa) uuden kytkimen.

Vaihto alkaa n.viikon päästä ja ajattelin kerätä kaikki mahdolliset vinkit ennen työtä. Pitääkö kelkka pudottaa? iskari pois?

On jo vihjattu, että motonetistä saatava kytkinpaketti olisi hinta/laatu suhteeltaan hyvä ja että, vauhtipyörän takainen stefa kandee vaihtaa.

Onko muuta?

ps. kyseessä on elämäni ensimmäinen kytkimenvaihto.
VolvoExät:
240 b230F, 940 TDiC, 440 1.7i, v70 2.5T, XC60 t8 ja vielä v40 d2, vm. 2015 tallissa

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Kytkin, 440 1.8i vm.1992 aj 321tkm
« Vastaus #1 : 29.10.2011, 15:36:34 »
Vetoakselit pitää ainakin päästää irti ja sitä apurunkoa täytyy laskea kuskinpuolelta sen verran, että se laatikko mahtuu tulemaan sitä kautta. Iskari tolppaa ei muistaakseni tarvi purkaa irti...pelkkä pyörän navan irroitus riittää...

Tuolla tavalla onnistui vaihtaa vaihdelaatikko tuohon 2.0 koneiseen 460:ppiin....

Poissa mikkoleino

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
    • Uusvanha käyttisprojekti alussa:
Vs: Kytkin, 440 1.8i vm.1992 aj 321tkm
« Vastaus #2 : 13.11.2011, 09:15:13 »
Projekti etenee, mutta valitettavasti ostopalveluna. Vi**taa toi naapuri, joka valittaa autoremontista pihalla, vaikka vain vaihtaisin renkaat. Tosin kytkimenvaihto parkkipaikalla on enemmän urheilusuoritus kuin autoharrastus.

Ostettu Sachs:n vahvistettu kytkinpaketti ( AD:n kautta 230e, oliko kallis?), vaihdon suorittaa tik-car, saas nähdä millaiset kokemukset ja lopulliset kustannukset on luvassa.

VolvoExät:
240 b230F, 940 TDiC, 440 1.7i, v70 2.5T, XC60 t8 ja vielä v40 d2, vm. 2015 tallissa

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Kytkin, 440 1.8i vm.1992 aj 321tkm
« Vastaus #3 : 14.11.2011, 19:05:26 »
melko kallis kytkin johonkin B18U koneeseen kun ahdettuunkaan ei maksa kuin 94.50e kytkin motonetissä...

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=84-1573

Poissa mikkoleino

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
    • Uusvanha käyttisprojekti alussa:
Vs: Kytkin, 440 1.8i vm.1992 aj 321tkm
« Vastaus #4 : 15.11.2011, 06:45:37 »
melko kallis kytkin johonkin B18U koneeseen kun ahdettuunkaan ei maksa kuin 94.50e kytkin motonetissä...

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=84-1573

Täähän tässä on. Tämä ad(hd) korjaamo pyysi 350e ja tarvittaessa uusii stefan, suuntaa pyörät, tekee pakokaasulapun katsastukseen. Seuraavat korjaamot pyysi 450-550 pelkästä kytkimen vaihdosta. Ja nämä on nyt ainoat työt, joita en itse voi tehdä. Mutta tämä mies sanoi, ettei suostu asentamaan moto/BIL kytkintä, hänen mukaan on liian suuri riski epäsopivuuksiin.

Tosin asia sai vielä uuden käänteen. Viime viikolla kävin ja sovittiin, että vien auton pihaan viikonloppuna ja tiputan avaimen postiluukkuun. Eilen iltapäivällä hän soitti ja pyysi ennakkomaksua, koska osat maksaa enemmän kuin auto. Ihan asiallista, mutta olis pitänyt minusta ilmoittaa etukäteen.

Että olisiko tiedosssa pk-seudulta ammattiylpeää korjaamoa, jonka sähköt on maksettu ja valo ilmaista?
VolvoExät:
240 b230F, 940 TDiC, 440 1.7i, v70 2.5T, XC60 t8 ja vielä v40 d2, vm. 2015 tallissa

 

Elekma  Autoracing