Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: FASTDOHC - 22.10.2017, 20:31:42

Otsikko: Myyty. Voi lukottaa. TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 22.10.2017, 20:31:42
Elikkäs otsikon mukainen kulkupeli tuli tänään hommattua ja alkaa ajamaan käyttöauton virkaa, pääasiassa talviaikana ja muuten tarvittaessa.

Mittarissa 348600km ja auton sisusta on kuin uusi  8)

Ulkokuori perus siisti, mut tekemistä riittää. Vas.takakaari täytyy vaihtaa ja takaluukun alareuna on ruosteessa.
Pohja on mielettömän hyvässä kunnossa ja muutenkin autoa huollettu rahalla.

Moottori tilakin on siisti ja huollot teetetty aina ammattilaisella. Koneena väkivahva B230f (116hv ja 185nm) ja jatkeena tuon tehon syöjä AW70/71.

Auton käyttöönotto: 23.11.1992

Auton varustetasohan on SE, ja varusteet ovat:

-Keskuslukitus.
-Ohjaustehostin.
-4x Sähkölasit.
-Etupenkkien lämmitykset.
-Sähköpeilit lämmityksillä.
-Vakionopeudensäädin.
-Lisäpenkit tavaratilassa.
-Kierroslukumittari.
-Kuskinpenkin korkeus-säätö.



To do:

-vas.Takakaaren vaihto.
-Takaluukun alareunan korjaus. aloitettu
-Pakoputken pää. (pappa mutka pois) Tehty.
-Takavalot, sivuvilkut ja etuparkit/vilkut uudet "kirkkaat". Tehty.
-Etulipan maalaus korin väriin.
-Saastelaitteet mäjelle. Tehty.
-Stereoiden vaihto. (nyt joku halppis blaukkari). Tehty.
-Yleistä siistimistä ja huoltoa. aloitettu
-Sähköpeilien lämmityksen ja penkinlämmittimien korjaus, eivät toimi.
-bensakartat ja sytkä päivittää 2000 luvulle.
-VX3 nokka tai vastaava härski  8)
-Täys säädettäväalusta.

Tarkoitus on siis pitää auto luotettavana käyttöautona, joten turbotukset yms unohdan tämän kanssa, sillä löytyy pihasta jo kesäpirssiä ja toi TPPR.n prokkis 740 V8 joka taas ahdetaan... mut ei siittä sen enempää, allekirjoituksessa lisää stooria.

Tässä yksi kuva itse autosta myyntihetkellä ja perunalla otettu:
(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-10/Screenshot_20171022-194520_zpsqrqqjoho.png~original)

Kuvaa kun ajetaan kakslankkua kottinpäin, edessä emäntä corollallaan navigoimassa  :)
(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-10/IMG_20171022_162334_zpsx4qzmx92.jpg~original)

Ihan on mukavat välitykset tässä, kelpaa ajella pitempääkin matkaa  8) :
(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-10/IMG_20171022_170007_zpspedriiri.jpg~original)
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230f -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 24.10.2017, 11:40:06
Sitä ihmettelen kun olen lukenut nyt näistä viimeisistä malleista paljon juttua, niin tässä pitäisi kuulemma olla jo ABS jarrut. Mut ei ole, ajattelin aluksi, että ne on poistettu kun mittaristossakin on valmius ABS valolle, mut konetilasta ei olöydy minkään sortin absi laitteita ja rekisteriotteessakin lukee jarrujärjestelmän kohdalla, et ALB. Eli nou absit  ;D
Nyt saa vaan taas "opetella" ajamaan talvet absittomalla autolla, kun on viimeiset 8 talvea ollut abs jarrut omaava auto. Nooo.. on sitä sitä ennen samanverran ajettu ilman abseja.

Hommasin autoon uudet kirkkaat sivuvilkut ja etuparkki/vilkkuvalot ja asentelin ne autoon, ei voi muuta sanoa, et kyllä auto nuorentu 10 vuodella  8)

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-10/IMG_20171023_172738_zpsvrzijjai.jpg~original)

Punavalkoiset, eli kirkkaat takavalot pistin skruvatista tilaukseen ja toivon mukaan tulevat pian, sillä alkuperäiset valot ovat jo keränneet sisuksiinsa kakkaa ja ovat alkaneet jo haalistumaan.
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230f -93
Kirjoitti: v0lv0245 - 24.10.2017, 13:13:03
Itsekin samaa ihmettelin muutama vuosi sitten oman -93 245 Classicin kanssa.
Kun monissa ->1992 240:ssä oli absit, outoa.

Kuvat.fi toimii loistavasti ja on kotimainen ja mielestäni kohtuu hintainenkin.
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230f -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 25.10.2017, 11:06:10
Ja kuva saastetta!!

Toivon mukaan nyt nämä photobucketin kuvat toimisi ees jonkin aikaa  :D

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-10/IMG_20171025_093110_zps8ks7cisk.jpg~original)

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-10/IMG_20171025_093123_zpszz535eeo.jpg~original)

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-10/IMG_20171025_093149_zpsfmty2xpw.jpg~original)

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-10/IMG_20171025_093228_zpsamzxn1av.jpg~original)

Ja kuten on 240 farkulle tyypillistä, että tuo luukun alareuna hapettuu, tässä omani  :-\ :
(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-10/IMG_20171025_093319_zpst2ewtmae.jpg~original)

Täytyypi heti tehä tuo luukku kuntoon, kun sais vain tallista kaikki muut romut ajoon jotta pääsis tätä joku viikonloppu tekemään  :)
Ja tosiaan uudet takavalot on Vpartsilta tilattu  8)

Sisäkuvia tulee myös, unohtui nyt näppäillä... ja sisuta muuten jää täysin vakioksi. Joskin täytyisi jonkinnäköinen kyynärnoja tehä 700 ja 850 konsoleita hyödyntäen  ::)
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230f -93
Kirjoitti: Teemu- - 25.10.2017, 17:18:31
Ikävä tuottaa pettymys mutta eipä näy yksikään kuva ;D
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230f -93
Kirjoitti: anssi68 - 25.10.2017, 19:33:32
Ikävä tuottaa pettymys mutta eipä näy yksikään kuva ;D

Jep..
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230f -93
Kirjoitti: Ristus - 25.10.2017, 19:53:43
Kuvan perrään kun tyrkkää ~original niin alkaa taas kuvat näkyä, niinkun tuoltappaa kun setä kävi laittamassa...
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230f -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 27.10.2017, 11:22:44
Kuvan perrään kun tyrkkää ~original niin alkaa taas kuvat näkyä, niinkun tuoltappaa kun setä kävi laittamassa...

Kiitoksia sulle  -H-
Kummalista kun minulle nuo kuvat näkyi, mut pääasia et ny näkyy muillekki.

Auto toiminut liiankin hienosti ja kaikki huollot tehty vasta, niin ei oo muuta tekemistä kuin ajaa.

Tuli tuossa eilen sählättyä kesärenkaiden kanssa ja ensimmäistä kertaa elämässäni kävin ojan pohjalla  :-[
(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-10/IMG_20171026_170609_zpsnzfne20f.jpg~original)

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-10/IMG-20171026-WA0008_zpsior1pmip.jpg~original)
Kuvassa näkyy itse tirehtöörikin (minä).
Ihme kyllä MITÄÄN ei hajonnu tai vääntyny, säikähdyksellä selvittiin.
Etupyörät alkoi luistamaan, tein ohjausliikkeen, ei vaikutusta, painoin jarrua, ei vaikutusta, painoin kaasua ja yritin oikaista sen avulla autoa, ei vaikutusta. Liukui n. 35km/h ojaan. Mut se siittä.

Eilen länttäsin ne talvipyörät kärryyn ja kyllä pitää iha erilailla  :D
Kuvaa talvilintasta.

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-10/IMG_20171027_111520_zpsjcazsfub.jpg~original)
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230f -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 31.10.2017, 08:50:43
Jahas.. jos vähän stooria.

Auto senkuin vaan pelittää ja on lämmin, talvirenkaat vaikka ovat vanhat ja n. puolet nastoista jäänyt mutkaan, niin pitoa on riittävästi.

Eilen ajoin autoa vähän talliin ja aloitin takaluukun alareunan ruostekorjauksen. Otin luukun tiivisteen pois ja kuivasin ja raavein irto ruosteet pois ja päälle wurthin ruosteenpoistajaa ja lämpöä, saman homman tein takapuskurin ja luukun välissä oleville pienille ruostekohdille. (näkyy alhaalla olevasta kuvasta)

Tarkoitukseni on nyt vain "pysäyttää" ruosteen eteneminen, jotta keväällä kun auto menee seisontaan ja aloitan kunnolla ruosteen korjaukset, et jäljellä olisi edes jotain korjattavaa  :D.
Sain ruosteenpysäyttäjän laapittua ja kuivattua ja lopuksi ruosteenestomaali (hopeaa), et suojaa tuon suolausajan.

Takakaaret joutuu ihan vaihtamaan kokonaan, mut nämä tosiaan vasta ens keväänä/kesänä touko-elokuussa kun otan taas chevyn ja asuntoauton ajoon niin siittä on sitten vara valita kesän kulkupeli, tätä volvoa on sitten aikaa rauhassa näperrellä  8)

Tuli eilen hiottua, suojattua ja maalattua vetokoukkukin ja samalla "pappamutka" sai lähteä ja laittelin nurkassa pyörineen pakoputkenpään tilalle. Tykkään näistä vanhoista volvoista ja vaalin alkuperäisyyttä jonkin verran, mut en ole ikinä näistä pappamutkista välittänyt/ymmärtänyt sen tarkoitusta  ;D

Tässä fotoa:
(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/IMG_20171030_151913_zpsaaz5suwc.jpg~original)
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230f -93
Kirjoitti: HarPes - 31.10.2017, 15:42:28
Elikkäs otsikon mukainen kulkupeli tuli tänään hommattua ja alkaa ajamaan käyttöauton virkaa, pääasiassa talviaikana ja muuten tarvittaessa.

Mittarissa 348600km ja auton sisusta on kuin uusi  8)

Ulkokuori perus siisti, mut tekemistä riittää. Vas.takakaari täytyy vaihtaa ja takaluukun alareuna on ruosteessa.
Pohja on mielettömän hyvässä kunnossa ja muutenkin autoa huollettu rahalla.

Moottori tilakin on siisti ja huollot teetetty aina ammattilaisella. Koneena väkivahva B230f (116hv ja 185nm) ja jatkeena tuon tehon syöjä AW70/71

Auton varuste tasohan on SE, ja varusteet ovat:

-Keskuslukitus.
-Ohjaustehostin.
-4x Sähkölasit.
-Sähköpeilit lämmityksillä.
-Vakionopeudensäädin.
-Lisäpenkit tavaratilassa.
-Kierroslukumittari.



To do:

-vas.Takakaaren vaihto.
-Takaluukun alareunan korjaus.
-Pakoputken pää. (pappa mutka pois)
-Takavalot, sivuvilkut ja etuparkit/vilkut uudet "kirkkaat".
-Etulipan maalaus korin väriin.
-Stereoiden vaihto. (nyt joku halppis blaukkari).
-Yleistä siistimistä ja huoltoa.
-Sähköpeilien lämmityksen ja penkinlämmittimien korjaus, eivät toimi.
-Joskus EHKÄ M47 vaihto tuon AW70/71 tilalle..

Tässä yksi kuva itse autosta myyntihetkellä ja perunalla otettu:
(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-10/Screenshot_20171022-194520_zpsqrqqjoho.png~original)

Kuvaa kun ajetaan kakslankkua kottinpäin, edessä emäntä corollallaan navigoimassa  :)
(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-10/IMG_20171022_162334_zpsx4qzmx92.jpg~original)

Ihan on mukavat välitykset tässä, kelpaa ajella pitempääkin matkaa  8) :
(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-10/IMG_20171022_170007_zpspedriiri.jpg~original)

Noi lisävaruste jutut on vähän kummallisia. Mulla on tuo -92 SE. Siinä on ABSit, G80 ja  lämmitettävät sähköpeilit ja keskuslukitus mutta ei mitään muuta ollut valmiina. Eikä edes sitä alkup kattoteline hässäkkää. Olen itse lisäillyt lukituksen kaukosäädön, sähkölasit  ja orkkis Volvon kasettisoittimen tilalle vähän muokaten din2 soittimen sekä kojelaudasta säädettävät ilmaiskarit taakse .(myös vakkarin ja ilmastoinnin hilppeet on jotakuinkin kasassa )
Eli ilmeisesti tuo SE mallimerkintä ei välttämättä pidä sisällään tiettyjä varusteita.
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230f -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 01.11.2017, 08:47:17
Noi lisävaruste jutut on vähän kummallisia. Mulla on tuo -92 SE. Siinä on ABSit, G80 ja  lämmitettävät sähköpeilit ja keskuslukitus mutta ei mitään muuta ollut valmiina. Eikä edes sitä alkup kattoteline hässäkkää. Olen itse lisäillyt lukituksen kaukosäädön, sähkölasit  ja orkkis Volvon kasettisoittimen tilalle vähän muokaten din2 soittimen sekä kojelaudasta säädettävät ilmaiskarit taakse .(myös vakkarin ja ilmastoinnin hilppeet on jotakuinkin kasassa )
Eli ilmeisesti tuo SE mallimerkintä ei välttämättä pidä sisällään tiettyjä varusteita.

Oho, no näköjään  :o

Itse vain olen törmännyt sellaisiin tietoihin, että juuri nämä varusteet mitä mulla on, olis se-mallissa vakiona. Mut ei näköjään, sillä pari muutakin ihmistä on yksityisesti ottanut yhteyttä ja kummastelleet samaa asiaa näiden varusteiden osalta  ???

Siinä on ABSit, G80
Mutta oikein lukko sulla  :o En ole sen paremmin perehtynyt omaan, et tietäisin et onko liikkeellelähtö lukkoa vai ei, sen tiedän, että tossa mulla on aivan jäätävä aavikkoperä, sillä 1-vaihteella tuo menee mittarin mukaan 83km/h ennenkuin rajari napaa pelin poikki  :2funny:
2-Vaihteella tuo menee mittarin mukaan 139km/h kun rajari muistuttaa olemassa oloaan. Ja niinkuin ensimmäisiä tänne jakamiani kuvia katsoo, niin mittarin mukaan kun liikun 120km/h niin kierrokset on silloin 2500rpm.
Mikäköhän välitys tossa on?? Osaisko joku sanoa suoralta kädeltä? Sen tiedän, et se täytyy muuttaa reilusti tiheämmäksi, sillä tuo on aivan jäätävä kiihdyttää esim. motarille  :D

Mutten pelittää hyvin. Tein muuten hankinta listaa tuonne kierrätyskeskukseen, mitä osia oisin vailla ja päivittelen sitä tarpeen mukaan  ;)
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230f -93
Kirjoitti: Merlin - 02.11.2017, 17:40:57
Olisiko 3.31?
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230f -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 03.11.2017, 07:46:57
Olisiko 3.31?

Se voi hyvinkin pitää paikkansa. Suurinpiirtein samaa tuo isäukkokin ehdotti, elikkäs nyt pitäis ensikesäksi hommata n. 3.50-3.75 välillä oleva välitys, että pääsisi sitä vaihtelemaan rauhassa. Tai sitten koko perä jossa tiheämpi välitys jo valmiina ja mielummin vielä lukkokin  ::)

Nyt on vähän päälle 1000km ajettu tällä ja hienosti pelittää, kuskin istuin vaan vähän häiritsee selkää, sillä istuin osaheiluu hivenen ja ristiseläntuen säätö on mennyt rikki. Tämäkin otetaan ensi kesänä työn alle, jos selkä kestää sinne saakka  ;D
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230fd -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 07.11.2017, 11:57:32
On tullut taas autoa vähän päiviteltyä.
Tuossa viikonloppuna korjasin kuskinovesta ovivalonkytkimen, joka ei toiminut. Syynä oli niinki helppo vika kun johto oli vain irti, kalastin sen sieltä a-pilarin uumenista ja kytkin kiinni ja taas toimii, on mukavampi kammeta pimeällä autoon kun valo syttyy, suunnitelmissa ois vielä lisätä jalkatiloihin 850 puretut jalkatilan valot  :)
Samalla tuli myös laitettua hanskalokeron valo kuntoon ja takalasin lämppärin merkkivalo. On se vaan mieltä ylentävää kun kaikki mitkä pitää toimia, toimii  8)

Pesin myös auton ekaa kertaa kun se minulla on ollut, eli nyt vähän päälle 2vko. Kyllähän tuossa pitäis ovien alareunat, takaluukku ja konepelti maalata jos hyvän haluaa, mut kaikki aikanaan.

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-11/IMG_20171105_144334_zps1bef7jji.jpg~original)

Ja ruotsinmaalta oli kusti polkenut vähän uutta osaa  :P 8)

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-11/IMG-20171105-WA0001_zpszysrfy8x.jpg~original)

Ja valot kiinni autossa:
(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-11/IMG_20171105_170153_zpsegtiadzd.jpg~original)

Sen verran tein muutoksia valojen suhteen että, tässä kun on vakiona takana nuo alhaalla olevat parkkivalot ja niissä samassa on myös jarruvalot, eli polttimo 2-lankainen 5w/21w. Nyt tein sellaisen muutoksen, et nostin jarruvalot yksinään tuonne ylös ja taas kuskinpuolelta laskin sumuvalon siihen samaan missä on parkkivalo, (samanlailla toimii kuin 850/V70 farkuissa), elikkä ylhäältä alas: jarruvalot, pakkivalot, vilkut, perkkivalot (jakuskinpuolella tosiaan myös se sumari).
Mielestäni se on nyt "oikein" ja volvomaisesti, että jarruvalot ovat erikseen parkkivalojen kanssa  8)

Kuvaa tallissa ollessaan.
(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-11/IMG_20171105_170337_zps4scierqz.jpg~original)

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-11/IMG-20171105-WA0005_zps6hhr63jm.jpeg~original)


EDIT: Tuli muuten äsken töissä kahvitauolla tehtyä 1mm alumiinista pari "laippaa", toinen varalle ja toinen löysi paikkansa imusarjan ja siittä pakosarjalle lähtevän putken lähdön päästä ja hyvä tuli, eli suomeksi sanoen: Tulppasin EGR.än. Olihan se jo aika mörjässä ja en tiedä oliko edes enään toiminnassa, mut tulpattu jokatapauksessa ettei lisää kerää sitä möhjää imusarjaan  O0

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-11/IMG_20171107_090535_zpsxsnv5nsf.jpg~original)
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230fd -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 08.11.2017, 09:16:12
Eilen purin kaikki egr.ään ja siihen ilmapumppuhässäkkään liittyvät roinat pois. Yhen vikakoodin se tottakai lykkäs, mut mitä sitten? Kun kerran asia tiedossa ja auto liikkuu eikä kerää mössöö enään imusarjaan.
Täytyy muuten tuo huohotinjärjestelmäkin muuttaa "paremmaksi" ettei täytä kuolalla tota vehjettä.
Tuossa on nyt Tonin kanssa keskusteltu LH asiaa ja valaissut mulle vähän tämän kikertimen saloja, kiitos siis hänelle ja kauppaa tullaan tekemään :)
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 09.11.2017, 09:00:44
Eilen aloittelin sellaisen homman kun: repsikan penkin säätäminen alemmas.. oli aika korkealla (minä 186cm ja emäntä 168cm ja istui yhtä korkealla kuin minä, sehän ei käy päinsä  :D).
Vipuja en tuolista löytänyt, kuskin tuolissa oli ja etu- ja takareunaa pystyy säätämään 3 pykälää ja säädän aina ala asentoon.
Selasin auton mukana tullutta ohjekirjaa ja siinä luki, että "apukuljettajan penkin korkeussäädössä tarvitset työkaluja".
Jahas ja tuumasta toimeen. Penkin etureuna oli korkeimmalla ja takareuna keskimmäisellä, 4kpl pultteja irti ja penkki oli kädessä, imuroin lattian kunnolla ja penkkiä alimmalle tasolle (kumpaakin reunaa).
Mutta etureuna ei menekkään, vaan siellä ottaa penkin poikittain menevä tukiputki vastaan  :idiot2: noo, näytin rälläkkää ja hitsikonetta niin sain putkea siirrettyä ylemmäksi niin sain penkin niin alas kuin menee, onhan se vieläkin korkea, mut aikasempaa n. 5cm matalemmalla.
Samalla nyppäsin kaikki egr.ään ja siihen ilmapumppu hässäkkään liittyvät laitteet mäjelle. Nyt koneen tyyppi on vähän niinkuin B230FD - > B230F  ;D
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: P11S1 - 09.11.2017, 21:17:22
Lainaus
Samalla nyppäsin kaikki egr.ään ja siihen ilmapumppu hässäkkään liittyvät laitteet mäjelle. Nyt koneen tyyppi on vähän niinkuin B230FD - > B230F
Tein täysin saman operaation syksyllä yhteen 940.iin missä oli kans tuo FD kone ja kaikki mahdolliset saastelaitteet paikallaan. Ehkä hankalin oli pakosarjan alta tulpata ne neljä lähtöä. Vikavalo sinnekkin jäi möllöttämään toistaseks...

On kyllä oiva valinta talviautoksi tuo 2satku. Ostin kans nyt ensimmäisen lankun itselleni. Pystyy taas vähän eri silmällä katselemaan näitä kun on joku käry tästäkin mallisarjasta. Tai ainakin pikkuhiljaa valkenee :D
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: Teemu- - 09.11.2017, 21:33:47
Kaks 200-sarjalaista omistaneena ensimmäisenä tulee mieleen tuo mitä muokkasitkin siitä, se korkealla pönöttäminen kuin kekkonen konsanaan. :D Mut hyviä ne on talvella kunhan toimii.
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: TVS - 09.11.2017, 21:40:02
Nuo vaparin vakiokartat on kyllä oikeesti tosi kamalat, ja niiden korjaaminen kotisohvalta on ilman mallikappaletta täysin mahdotonta. Lähelle voi tuurilla ja tiedolla päästä, mutta kyllä se oikeasti tarttisi olla paikanpäällä säätämässä jos meinaa minkäänlaista tulosta saada aikaiseksi. Mun on tehny mieli säädellä jääautoa, kun on korkeeruttunen 230 ja A-nokka, mutta kun ei riitä motivaatio rakennella laajakaistaa kiinni ja ei kerkiä koskemaan siihen laitteeseen muutenkaan. Haaveissa oli myös kokeilla läppärunkosetuppia, jotain pirteämpää nokkaa ja kaiveltua kantta, imukotelon päähän sitten IMMu kiinni ja kahtoa miten sen saa pelaamaan. Tyhjäkäyntiasiat ainakin vois olla "mielenkiintoisia"  ::)

FD -> F muutoksessa pääset helpoimmalla vikavaloista eroon, kun heität sinne 230F syttypurkin ja lastuksi polttelet B230F vakiolastun, prommeri maksaa vissiin 30e ja lastut 2e pala. Tai sitten vakio B230F purkki bensapuolelle, tuskin on montaa kolikkoa semmonenkaan. Hevosia saa jonkinverran lisättyä jo pelkällä bensalastulla (yläpäässä afr hipoo 10, alhaalla yli 16 openloopissa kaasu pohjassa), ja jos hankkii Kaimaanilta, Tonilta tai vaikkapa www.bijlsmatechnicalinnovations.nl/ (http://www.bijlsmatechnicalinnovations.nl/) sytkäpurkin tytärkortin, uskoisin että yläpäähän hiukan ajoituksia lisäilemällä voisi saada aika kivasti eloa lisää. Jo pelkistään täyskaasusoppien tiputus 10.x -> 12.5-13 toi täysin vakioon 230F koneeseen parannuksen yläpään vetoon, tai lähinnä nyt se ei täysin kuole siihen 4000 vaan vetää oikeasti niin pitkälle kun AW kickdownilla sitä pyörittää.
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 10.11.2017, 11:24:24
Tein täysin saman operaation syksyllä yhteen 940.iin missä oli kans tuo FD kone ja kaikki mahdolliset saastelaitteet paikallaan. Ehkä hankalin oli pakosarjan alta tulpata ne neljä lähtöä. Vikavalo sinnekkin jäi möllöttämään toistaseks...

Juu itellä vielä tuo pakosarja tulppaamatta ja putket lähtevät vielä imusarjan alle, mut sieltä tulpattu ja vikakoodi 413 antaa  :buck2:

On kyllä oiva valinta talviautoksi tuo 2satku. Ostin kans nyt ensimmäisen lankun itselleni. Pystyy taas vähän eri silmällä katselemaan näitä kun on joku käry tästäkin mallisarjasta. Tai ainakin pikkuhiljaa valkenee :D
Juu itelläkään ei ole aikasemmin mitään tietoa 200-sarjasta ja onhan tuo mukava vehje  S* ja talviautoksi minä tän vähän niinkuin kans hommasin, kesät mennään allekirjoituksen chevroletillä tai ducaton asuntoautolla  :2funny:

Mut hyviä ne on talvella kunhan toimii.

Toimii toimii, kunhan ei kötöstele mitään ylimääräistä shaissee ja huoltaa vaan niin eihän näissä yleensä mitään oo  ::)  :2funny:

Nuo vaparin vakiokartat on kyllä oikeesti tosi kamalat, ja niiden korjaaminen kotisohvalta on ilman mallikappaletta täysin mahdotonta. Lähelle voi tuurilla ja tiedolla päästä, mutta kyllä se oikeasti tarttisi olla paikanpäällä säätämässä jos meinaa minkäänlaista tulosta saada aikaiseksi. Mun on tehny mieli säädellä jääautoa, kun on korkeeruttunen 230 ja A-nokka, mutta kun ei riitä motivaatio rakennella laajakaistaa kiinni ja ei kerkiä koskemaan siihen laitteeseen muutenkaan. Haaveissa oli myös kokeilla läppärunkosetuppia, jotain pirteämpää nokkaa ja kaiveltua kantta, imukotelon päähän sitten IMMu kiinni ja kahtoa miten sen saa pelaamaan. Tyhjäkäyntiasiat ainakin vois olla "mielenkiintoisia"  ::)

FD -> F muutoksessa pääset helpoimmalla vikavaloista eroon, kun heität sinne 230F syttypurkin ja lastuksi polttelet B230F vakiolastun, prommeri maksaa vissiin 30e ja lastut 2e pala. Tai sitten vakio B230F purkki bensapuolelle, tuskin on montaa kolikkoa semmonenkaan. Hevosia saa jonkinverran lisättyä jo pelkällä bensalastulla (yläpäässä afr hipoo 10, alhaalla yli 16 openloopissa kaasu pohjassa), ja jos hankkii Kaimaanilta, Tonilta tai vaikkapa www.bijlsmatechnicalinnovations.nl/ (http://www.bijlsmatechnicalinnovations.nl/) sytkäpurkin tytärkortin, uskoisin että yläpäähän hiukan ajoituksia lisäilemällä voisi saada aika kivasti eloa lisää. Jo pelkistään täyskaasusoppien tiputus 10.x -> 12.5-13 toi täysin vakioon 230F koneeseen parannuksen yläpään vetoon, tai lähinnä nyt se ei täysin kuole siihen 4000 vaan vetää oikeasti niin pitkälle kun AW kickdownilla sitä pyörittää.

Kiitosta vaan taas lisätiedoista  :)
Ja lisäyksenä siihen, et tämä 200-sarja on minulle täysin uusi volvo mallisarja niin en ole aikasemmin leikkinyt näiden rödblokkien kanssa, mitä nyt prokkis 740 joskus purin B200f pois ja myin sen.
Mut juu Tonin kanssa kans keskustellut näistä kartoista ja olen sen verran sähkön kanssa noviisi, että otan mielummin lompakon esille ja maksan sellaiselle joka tietää autosähköistä ja tekee mulle mitä haluan  :) .
Itellä taas menee muuten auton kaikki muut jutut, mut tuo sähkö on mulle hepreaa. Sillä paljastan sähkön osalta tyhmyyteni, sillä mun pitäisi tähän laittaa 850 sähköflekti ja heittää mettään tuo visko, niin olen tässä nyt viikon miettinyt ja etsinyt infoa et miten olisi helpoin ja järkevin saada tuo sähköflekti toimimaan automaattisesti, sillä EN TIEDÄ, manuaaliseksi osaan sen kyllä kytkeä  :D

Ja autoon tuli eilen tasalukuja ja sen verran on historia tiedossa, et kaikki kilometrit on varmasti tuossa 8)
(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-11/IMG_20171109_144356_zpsojmkomwu.jpg~original)
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 13.11.2017, 11:49:38
Tuli käytyä tossa viikonloppuna appivanhemmilla järvenpäässä. Kyydissä oli lapseni 9v. ja 7v. tytöt, vaimoni ja vaimoni veli (Kuningasmammona).
Auto kun on 7-paikkainen, niin vaimoni veli päätti matkustaa takakontissa tarjolla olevilla penkeillä ja näin ollen, tyttöni saivat takapenkin kaksisteen käyttöön ja tilaa oli leikkiä ja puuhailla, eli on tää oikea perheauto  ;D

Hienosti toimi ja ON todella hyvä ajaa (mittarinmukaan 100-150km/h) välillä, ei tärise, kolise tai muutenkaan ole hirveämmin levoton ja 4-pykälällä kierrokset 140km/h nopeudessa tasaan 3000rpm  ::) Eli aikas harva tuo perä..

Yhteensä vähän vajaa 400km tuli mittariin ja keskikulutus oli kyllä aika korkea, mut kenkää annoin tarpeen mukaan kunnolla bensaa säästelemättä tai sitä ajattelematta, eli keskikulutus oli 11.8l/100km.

Olen silti tyytyväinen.
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 16.11.2017, 12:41:33
Perkule meinaa mennä hermo tuon mittaristossa vilkkuvan ja välkkyvän "polttimo rikki" vikavalon takia  >:(

Se tosiaan ilmenee kun painaa jarrua, eli joku 3 jarruvalo polttimosta rikki, mutkun ei ole, olen nyt polttimoita vaihtanut 4 kertaa ja se syttyy aina välillä jarrutuksissa, ei aina ja kaikki valot toimii niinkuin pitää. Kerran jo vippasin sen vikavalo polttimonki mittaristosta mettään, mut laittelin seuraavana päivänä takaisin  :D

Ongelman varmaan pystyisi poistamaan lisäämällä D-kotelon sisään "piilopolttimon" ja jonkun 1w lisäämään vastusta. Eikös tämä olisi hyvä keino? Sillä tuossa kohtaa jos oikea 21w polttimo kilahtaisi, niin vikavalo syttyisi oikeasti merkkaamaan sammunutta polttimoa  :P

Eilen töiden jälkeen ajelin suoraan volvon talliin ja etupää pukeille. Ryömein auton alle ja suihkuttelin raidetangonpäihin crc.tä runsaasti ja herkistelin ne valmiiksi auki, sillä menen käyttöautoon lauantaina kulmiensäätöön, on meinaan ratti vinossa ja todella uraherkkä, muuten menee kuin juna. Samalla pääsee tsekkaan, et mikä tuolla etupäässä kolahtelee kuopissa, autokin on juuri leimattu ja mitään ei löytynyt, mut eiköhän sen nosturilla sit selviä  8)

Samalla kun makoilin eilen auton alla, niin tuli pohjaa tsekattua läpi ja kunnossahan se on  :o ei lahoo missään ja ei äkkiseltään näyttänyt olevan paikkojakaan missään, eli totesin auton olevan "hitsaamaton".
No, keväällä nuo helmojen lahotuslistat lentää mäjelle ja hitsaan kiinnityskolot umpeen ja hopea väri tilalle, tehdään vähän nuorennusta tälle, mut vain vähän ettei ala kolleegoilla pussihousut tutisemaan  ;D

Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: Orlov - 16.11.2017, 12:58:02
Eikös tuo "lahotuslistojen" poisto ole pikemminkin vanhentamista ??? Pussihousut hyväksyy :D
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 16.11.2017, 13:30:05
Eikös tuo "lahotuslistojen" poisto ole pikemminkin vanhentamista ??? Pussihousut hyväksyy :D

Niinjoo  V:> totta! Enpä ajatellut sen enempää asiaa. Mut mielestäni ne on vähän "ylimääräiset" helmoissa, joten ne veks, tasoitus ja korinväriin  O0
Ovilistat yms. saa jäädä ja pitää jäädä.

Juuri katselin tälläisiä https://www.j-spec.se/chassi/hjulupphangning/coilovers/coilovers/j-spec.se-coilovers-volvo-240-740-940 tekisköhän noilla mitään  ::)
Tarkoitus olisi pitää tämä auto vakion näköisenä ja pitää omat 14" kesä- ja talvialuvanteet alla, mut tiputtaa alas sen 45-70mm... ja sisuta jää vakioks kaikkineen päivineen, tuo halpis blaukkari vaihtuu vain 850 alkuperäiseen 1-din soittimeeseen  ::)
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 21.11.2017, 12:56:31
Nyt on taas vähän puuhasteltu autoa parempaan suuntaan.

Tuli tuossa perjantaina laiteltua Volvo CR-905 autoon kun sellainen sattui löytymään omasta takaa purku 850  8)

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-11/IMG_20171117_150049_zpsimrbnnck.jpg~original)

Ja eihän homma mennyt yhtään niinkuin piti, joku kun oli joskus jatkanut piuhoja alhaalta ylös paremmalle paikalle, niin eiköhän sieltä sitten löytynyt tämän näköistä settiä  :facepalm: :

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-11/IMG_20171117_155326_zpsehassvcl.jpg~original)

Mut tunti työtä ja muutama olut niin eiköhän se paikoilleen mennyt. Nyt vain jäi liittämättä tuo cr-905 nappulavalot ja antennivahvistin.. täytyy ne vielä kötöstellä joku päivä.
Olisiko kenelläkään suoraan sanoa, et mitkä piuhat kyseessä väriltään?? Helpottaisi pikkaisen hommia.

Mut tässä lopputulos:
(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-11/IMG_20171117_174928_zpsjhyfb5yu.jpg~original)

Lauantaina tuli sitten käytyä käyttöautossa säädättämässä aurauskulmat ja hyvä tuli.
Samalla vaihdettiin kuskinpuolelle raidetangonpää et saatiin säädettyä  8)

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-11/IMG_20171118_123007_zpsubqofvzv.jpg~original)
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 22.11.2017, 12:01:07
Tuli muutes sellainen mieleen, että onko -91 740 B200f otettu imusarja sama kuin tässä meikäläisen -93 B230fd.ssä???  ???

Mulla meinaan sattuisi olemaan ylimääräisenä B200f imusarja ilman näitä egr-pulsair paska liitäntöjä ja muutenkin ajattelin kiillotella tai jotain niin oiskohan tossa aihetta? Sillä vaan kyselen, et onko näissä hirveitä eroja mm. ilman virtauksien suhteen tai jotain, ettei vaan tehot tippuisi enempää  :2funny:

Ja tulihan sitä luntakin viimein... jaksaa 2lankku vihdoinkin mennä kylkieellä  8)
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: P11S1 - 22.11.2017, 13:24:02
Lainaus
Tuli muutes sellainen mieleen, että onko -91 740 B200f otettu imusarja sama kuin tässä meikäläisen -93 B230fd.ssä???  ???
Kaikissa F koneella olevissa 8v vinokoneissa on sama imusarja. Pieniä eroja juur että onko egr/pulsair paikkoja tai kylmäkäynnistys suuttimen paikkaa jne. Siitä en sitte tiedä onko valujäljessä jotain eroa eri vuosimalleissa. Ainakin kansissa on.  :)
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 28.11.2017, 08:06:13
Kaikissa F koneella olevissa 8v vinokoneissa on sama imusarja. Pieniä eroja juur että onko egr/pulsair paikkoja tai kylmäkäynnistys suuttimen paikkaa jne. Siitä en sitte tiedä onko valujäljessä jotain eroa eri vuosimalleissa. Ainakin kansissa on.  :)

Seelvä homma, kiitoksia  -H- O0

Laittelin tuossa sunnuntai ehtoona -91 740 puretun syttyboxin 176 loppuisen tähän omaani joka oli 196 loppuinen. Kyselin tuossa parilta tyypiltä niiden eroja ja eipä niissä kuulemma hirveitä ole, ainoastaan tosiaan tuo egr-tieto/olemassaolotieto puuttuu ainakin ja hyvä näin, sillä olisi juuri tarkoitus sammuttaa tuo taulussa hohtava vikavalo jonka egr pumppu antaa.
Vaihtelin boxin ja nyt n.300km ajettu ja liikkuu yhtä "hätäisesti" kuin ennenkin ja vikavalo ei enään loistele taulussa ja mitään koodeja ei anna, eli onnistunut homma  O0

Nyt kun toi oma syttyboxi on irrallaan niin ehdin ettimään siihen vähän juotettavia komponentteja ja homman tekijää ja sitten takaisin kiinni  ::)
Myös itse ecuun ois tarkoitus tilata vähän uusia karttoja lähipäivinä..

Tuli myös sunnuntaina laitettua tuo radion valaistus ja antennivahvistin reilaan, nyt rokkaa siltäkin osin ja olen tyytyväinen autoon, tuo kuskinjakkara pitäisi irroittaa ja kiristellä kaikki pultit ja mutterit kunnolla, sillä tuoli vähän heiluu ja samalla tsekata tuo arsen lämmitys kuntoon.
Olen autolla nyt n.3000km ajanut ja keskikulutus ollut seka ajoissa n.10-12.5l/100km.
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 07.12.2017, 12:46:35
Ajoa tulee ja kilometrit lisääntyy  :)

Käytin volvon oikein shellin pesukoneessa ja puhdashan tuosta tuli, otin oikein pohjapesulla niin sai sieltäkin suolat pois, tässä ennen:

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-11/IMG_20171116_151200_zpsezunhckg.jpg~original)

Ja pesukoneen jälkeen:

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-12/IMG_20171201_140953_zpsjbcetxjj.jpg~original)

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-12/IMG_20171201_140959_zpsi0a9u5m2.jpg~original)

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-12/IMG_20171201_141011_zpsk6mznz7x.jpg~original)

(http://i1341.photobucket.com/albums/o758/Mika_Reinikka/Mobile%20Uploads/2017-12/IMG_20171201_141020_zpsbynuz7rs.jpg~original)

Laitoin tämän muutama päivä sitten täällä kierrätyskeskuksessa myyntiin, jos jollekkin kelpaisi, sillä olisi tarkoitus hommata 700facelift/900 farkku tai 850R/T5-R farkku, sillä ovat kuitenkin enemmän minun käteen sopivia.
Mut kai tässäkin voin sanoa, että hintapyyntinä oon pitänyt 1500€, ilmoituksen tosiaan löytää kierrätyskeskuksesta, ei ole nettiautossa myynnissä, vaan myydään vain volvo ihmisille  8)
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: Teemu- - 07.12.2017, 12:55:01
Nyt vasta tajusin miten järkyttävä akvaario tuo paksin lasi on :D Mut muutenhan se on hyvännäkönen, värikin on hyvä.
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: Cyclone - 09.12.2017, 14:00:15
Tuli vaan mieleen tosta ABS jutusta, että joskus selvittelin missä niitä on ollut ja ei ole. 1991 taisi olla ensimmäisenä ja tyypillisin ABSillinen 240 oli 1992, jonka jälkeen eli viimeisessä vuosikerrassa se oli optio. Mutta varmuudella ne löytyi SE Polar mallista 1992. Siis ei Polar mallissa, joka on eri, niinkuin myös pelkkä SE. Sekavaa, eikö?  ;D Itselläni oli samanlainen kuin tuo sinun, mutta SE Polar ja nyt 1993 SE, joka ei ole Classic, vaikka onkin jalopuulistat ja moni virheellisesti luulee sen takia sitä Classiciksi.  ::)
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 12.12.2017, 12:16:15
Nyt vasta tajusin miten järkyttävä akvaario tuo paksin lasi on :D Mut muutenhan se on hyvännäkönen, värikin on hyvä.

Juu samaa "akvaarioo" minäkin naureskellu  :D . Jos ois kattoikkuna, niin vois sieltä käsin täyttää vedellä ja heittää kalat perässä  ::) :2funny:

Tuli vaan mieleen tosta ABS jutusta, että joskus selvittelin missä niitä on ollut ja ei ole. 1991 taisi olla ensimmäisenä ja tyypillisin ABSillinen 240 oli 1992, jonka jälkeen eli viimeisessä vuosikerrassa se oli optio. Mutta varmuudella ne löytyi SE Polar mallista 1992. Siis ei Polar mallissa, joka on eri, niinkuin myös pelkkä SE. Sekavaa, eikö?  ;D Itselläni oli samanlainen kuin tuo sinun, mutta SE Polar ja nyt 1993 SE, joka ei ole Classic, vaikka onkin jalopuulistat ja moni virheellisesti luulee sen takia sitä Classiciksi.  ::)
Onpas mennyt tuo 200 varustelu loppupuolella sekavaksi  :idiot2: .

Juu saman olen huomannut, että lähes jokaisessa -91 on absit ja tää -92 on "väliin putooja vuosi" ja sit taas -93 niitä taas on... mut kyllä tuota ABS tekniikkaa kaipaa näin käyttöautossa  :'( . Kyllä pärjään ilmankin, mut on tolla "hankalempaa" perus jokapäivästä ajoa ajaa, tämän taas huomasin kun ajelin kaverin 850 TDi.llä niin kuinka "huoletonta" se meno on liukkailla.

Mut tuo 240 on tosiaan VAIN täällä foorumilla kaupan, jos joku haluaa. Ku mää haluaisin 745facelift / 9xx farkun tai 855R/T5-R farkun ja mielummin automaatilla  :P
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: Tumppipol - 12.12.2017, 13:48:37
Luulin itsekin että 1992 vuosimallissa ABS on vakiovarusteena. Mulla on molemmissa 240 - 92vm ABS mutta kaverilla taas sitten ei oo samassa vuosimallissa.
Tainnut olla Suomessa lisävaruste loppuun asti ja USA-malleissa vakiona 1990->
Otsikko: Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
Kirjoitti: FASTDOHC - 29.12.2017, 12:01:21
Luulin itsekin että 1992 vuosimallissa ABS on vakiovarusteena. Mulla on molemmissa 240 - 92vm ABS mutta kaverilla taas sitten ei oo samassa vuosimallissa.
Tainnut olla Suomessa lisävaruste loppuun asti ja USA-malleissa vakiona 1990->

Enemmän ymmärtäisin että täällä pohjolassa olisi absit vakiona mielummin kuin jenkeissä  ::)

Asiaan.. Tilailin tossa Tonilta bensalastun tähän, kun tuo vakio b230f ei oikein suoraansanottuna mee mihkään. No, tää on pääasiassa talviautona, mut pieni lisäteho on aina tervettulutta.
Bensalastu on jatkokehitetty b230fb lastusta, eli on parempi.
Sytkälastunkin tilaan jossain vaiheessa, mut juotos hommille ei ole näin talvella aikaa, senku viä sais ja sit sen vx3 nokkakepin niin menee vähintään yhtähyvin kuin fb versiot. Mut kaikki aikanaan, nyt pitää tehä tuo chevrolet kesäkuntoon ku kesä tulossa.

Niinjoo, ensi vaikutelmat lastusta, hetikäyntiin laitettua huomasi selvästi, että auto käy tasaisemmin eikä keinu. Nyt 10km testit loskassa ovat sellaiset, että ainakin yläkierroksilla vetää paremmin loppuun asti, n. 4500-6000rpm. Muuten en ole eroa huomannut.. sen ehkä, et vastaa kaasuun ehkä hivenen terävämmin kuin ennen.
Mut syttylastun ja nokan jälkeen lisää kokemuksia  :)