Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Yazakin kilometrimittarin numerokiekkojen puhistus

  • 2 Vastauksia
  • 2303 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvosuhari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
Moron arvon volvoharrastajat ymt.
Mulla alkaa ikä painaa ja nyt oon huomannut erään haitan, nimittäin trippimittarin numerokiekot ovat oudosti himmentyneet, kai pöly ja muu moska on syynä.
Olisiko teillä kokemusta millä aineella, tai tavalla niitä voisi kirkastaa? En viitsis alkaa maalailemaan tms. suttaamisekshan se kuitenkin menisi.  Olen vaihtanut mittaristoon uudet polttimet, mutta eipä se paljonkaan auttanut.
Trippi on mulle tärkee mittari, ainakin toistaiseksi, kun en ole saanut bensamittaria toimimaan. Viittikää jelppiä. Tietenkin jos jollain on ehjä em. mittaristo, tai oikeestaan en tarttisi kun tuon nopeusmittarin niin saattaisin harkita uusimistakin.

Volvojani 360,244DL,740GLE,240DL,740STW, nykyinen käyttis 850GL, V70mk1

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Yazakin kilometrimittarin numerokiekkojen puhistus
« Vastaus #1 : 21.09.2011, 12:43:01 »
Mittari irti että pääset katteleen niitä rullia ja sit vaan pumpulipuikolla ja siihen mahdollisesti jotain puhdistusainetta niin johan luulisi puhdistuvan. Tinneriä voi kokeilla kun on erittäin varovainen hinkkaamisen kanssa :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Yazakin kilometrimittarin numerokiekkojen puhistus
« Vastaus #2 : 21.09.2011, 20:37:38 »
Mulla on yasakin nopeusmittareita -87 tai vanhempaan het useampi kappale, 15e/laaki tai sitten yksi irtonainen matka/trippirataspaketti 1e. Tarvii purkaa mittari irti mittaristosta ja vieläpä neula irti mittarista jne jos nuo haluaa irrotella ja putsata sillain. Paineilmalla ja muuten suurpiirtein putsattua saa kun vaan avaa mittariston.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

RallyBaron  Samppasport