Totta että parikymmentävuotta sitten 2000 luvun taitteessa kaikenlainen tuunaus eli varmasti kulta-aikaansa.
Itse olen ollut sillä lailla aina hillityllä linjalla että enemmän kiinnostanut OEM -meininki. Jos muistelee mitä tuohon omaan 240 tein silloin niin Siniseltä piti ostaa takavalojen väliin paneeli ja kaikki vilkut muuttaa valkoisiksi.
Oli muuten ihan niitä ensimmäisiä valkovikkuja mitä näihin oli silloin saatavilla. Stereot piti tietysti asentaa ja kauko-ohjaus liittää keskuslukon kaveriksi. Myös vanteet, mutta Volvon omat 14" ja eteen piti laittaa -40mm jouset.
Nyt pari vuotta sitten kun kunnostin autoa isommin niin muutin ulkonäön takaisin alkuperäiseksi, ainoastaan madallusjouset saivat jäädä.
Mutta kyllä edelleen tulee myös käyttöautoon tehtyä pikku "parannuksia." Samalla tavalla OEM henkisesti mennään.
Jos ajattelee mitä tuuninkeja siihen olen laittanut:
-Stage 1 ohjelmointi liikkeessä
-17" vanteet
- -35mm madallus
-Merkkikohtainen takalasien tummennusverhosarja, eli ei kalvoja.
https://www.carshades.co.uk/-Subbari ja vahvari
-Valot on releytetty ja etuvilkut Osramin sinertävällä kromipinnoitteella
-Vaihdekepin nuppi on vaihdettu. On muuten orkkis, mutta valaistulla vaihdekaaviolla
Kaikki muut on jepa, mutta ei vaan oma silmä millään tahdo tottua noihin matalaprofiilirenkaisiin ja isoihin vanteisiin. Tiedän että jotkut laittavat jotain 19" tähän samaan malliin mutta omaan silmään nuo 17 on jo jotenkin hassun isot. Muutenkaan ei kauheasti järkeä kun leveät renkaat haukkaavat helposti uriin ja melutaso noilla on vakioita 16" huomattavasti isompi. Tekee myös enemmän vierintävastusta ja vie polttoainetta. Vakavassa harkinnassa on että vaihdan vielä ne orkkikset alut takaisin.
Mistään spoilereista ja maalauksista en ole koskaan innostunut.