Race.fi  Puotilan autokorjaamo

b200/230 lh2,4 ecu erot

  • 6 Vastauksia
  • 5108 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa secilia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
b200/230 lh2,4 ecu erot
« : 10.11.2014, 21:32:27 »
Moi.Minulla b200f ,tulossa volvo penta 2,5,toimiiko 2 litrasen bensa/sytkyboxilla vai pitääkö vaihtaa boxit esim b230 moottorista.
Entäs suuttimet ja ilmamäärä mitsku.
Uusi moottori täysin rempattu Vx3 nokalla ja rosoja vähän poisteltu 531 kannesta.
Olisi kiva jos joku voisi neuvoa ettei moottori sulaisi heti kun pantu kaikki just uusiksi,ensimmäinen volvo ja hommat vähän hakusessa vielä kyseiseen merkkiin.

T.Secilia

Poissa secilia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: b200/230 lh2,4 ecu erot
« Vastaus #1 : 14.11.2014, 08:43:07 »
Eipä kukaan jeesannut,tyttöä,LH jetronicin kanssa, jotenka hommasin motecin m400 +kilkkeet siihen ,otetaan varman päälle jotta saadaan moottori  säädettyä kunnolla,kolmessa muussakin autossa jo sellainen.
T.Secilia

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: b200/230 lh2,4 ecu erot
« Vastaus #2 : 14.11.2014, 11:37:09 »
Mikäli oli lastutettavat boksit, olisi ne custom-lastulla toimineet
No kun halvalla sai.

Poissa secilia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: b200/230 lh2,4 ecu erot
« Vastaus #3 : 14.11.2014, 20:48:10 »
Ai jaa mistäs semmoisia saisi,vois vielä jättää ton motecin pois,että sais kaks satkun liikenteeseen mahd.nopeasti.Secilia

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: b200/230 lh2,4 ecu erot
« Vastaus #4 : 14.11.2014, 21:35:14 »
Käytännössä kaikki bensaboksit ovat lastutettavia, sekä osa syttybokseista (yleensä kultasen väriset) ovat lastutettavia myös.

Suosittelen loppupään 9xx bokseja muutenkin käyttöön 90-luvulta. Mutta b200f:n vermeillä ei luultavasti mitään rikki saa, koska LH:n adaptiivisuus (varsinkin vanhemmilla bokseilla) on aika rankka. Tonilla tais olla FB:n lastuja myös myynnissä markkinapaikalla joskus, elikkä moottorin joka on varustettu 531 kannella ja VX3:lla nokalla.

Mutta esimerkiksi lisävarusteena b230F:n päälle on facelift 740:n saanut 531+VX+isompi putkisto ym -virityssarjaa, joka ei sisällä mitään softamuutoksia. Joten ihan hyvin toimii perus B230F:n bokseilla/lastuillakin jo.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b200/230 lh2,4 ecu erot
« Vastaus #5 : 14.11.2014, 22:05:19 »
230FB lastu voisi olla hyvä lähtökohta, mutta kyllä senkin kartta on aika villin pomppuinen, saattaisi hyötyä ihan customlastusta jonka voi siis tehdä ite. LH säätämisestä on topickeja kyllä, esim käyttäjän mikan juttuja kannattaa tutkia. Suuttimet helposti vois loppua kesken tuolla setillä, oletan että hönkii jonkunverran enempi toi kone kun vakio 230FB.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa secilia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: b200/230 lh2,4 ecu erot
« Vastaus #6 : 15.11.2014, 20:36:05 »
Kiitos tiedoista.Laitetaan nyt ainakin aluksi lh toimintaaan.T:Secilia

 

Elekma  Autoracing