Ei ole kun eihän tuossa nopeusmittarikaan toimi. Käsittääkseni tässä on ihan oma "suljettu" systeemi ABS:lle, joka ei liity muihini systeemeihin mitenkään. aitsi että vikavalo tulee mittaristoon. Ja eikö se vertaile vaan pyörän antureilta tulevaa data keskenään.
Eli onkos tästä siis abs boksi poistettu kokonaan?
Käsittääkseni tätä ei saisi laillisesti 960 volvossa tehdä, koska 960 sarjassa on aina ollut abs vakiovarusteena, eli taas jos inssi olisi tarkka, ni pomppaisi katsastuksesta.
Abs yksikkö ei liity nopeusmittarin toimintaan millään tavalla, vaan nopeusmittarin signaalille otetaan maa oikean etuistuimen alta, ja signaali ns. ryöstetään perän nopeusanturilta abs yksikölle menevältä johdolta.
Eli perässä oleva anturi pitää olla kunnossa, ja tuossahan on bmw m5 typ 240 perä käsittääkseni, ja siellä varmaan 8 hampainen kehä kuten typ188 perässä. en muista miten monihampainen 960 perän kehä on, mutta se pitäisi saada samalle hammasluvulle jotta nopeusmittari näyttää oikein, eli pelkän bmw perän anturin liittäminen ei riitä jotta mittari näyttää oikein, JOS bmw perässä on eri hammasluku kun volvon perässä. Muistelisin että volvon perässä on sekä 12 että 48 hampaisia kehiä, abs malleissa 48 jotta saadaan tarkkuutta toimintaan ja ilman absia 12 hampainen.