Carcom Oy  Ateho

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 176200 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #510 : 30.12.2011, 15:51:51 »
russattiin hullunkiilto silmissä ympäri kylää, sit rähähti vedossa laatikko  :2funny:  kolmonen hävis kaukomaille.. tais ajokausi saada hyvän lopun  :)  ei muutakun toista laatikkoa ehtimää

No yllättävän pitkäänhän se tota menoa kattelikin. Hyvä et on taas päässy pelit vaihteeks liikkeelle. O0
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #511 : 26.01.2012, 23:04:56 »
jaahas härpäke on jääny pahasti lumen alle kun tallissa on liikaa rojua..  :2funny: 

jotain tapahtunu uus möttöri hommattu eli

-b230 vastikään porattu ja kasattu h -rohviileilla sekä ft männillä jne uusilla rojuilla ajettu ainakin yksi penkkireissu.  jotain kiillotettua kampuraaki tais ollaa
ja on ylikoossa ei kuitenkaan ole betonoitu
valmiina 16v kolot männissä vaikka tulee 8v kansi..
saatto olla öljyruiskutki..  ;D 

eli en ole vielä edes nähny koko konetta.. jospa joku päivä hakis pois kun on maksettukkin jo  :)

kuhan tässä jaksaa niin saa nähdä minkäverran tosta irtoaa enempi tehoa.. kaasarien säädöt menee uusiksi sekä pitäs saada joku kunnon turbonokka jotta kiekus. 

vieläkin tulee toinen m45 laatikko hajonneen tilalle kun entinenkin kärsi vuodenpäivät kiusata ylhäältä tulevan tehon takia.   
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #512 : 22.02.2012, 21:31:32 »
motivaatio maannu vähä nollassa kopan suhteen.. ei jaksas tehdä siitä hyvää ja muutoskatsastaa  :nohnoh

1 vaihtoehto: hommata vaikka 700 turbonpapereilla oleva ehja koppa ja istuttaa teknik sinne
2: ajaa tuolla koinsyömällä kopalla kohti auringonlaskua siirtolapuilla
3: korjata n. 3 reikää + takakaaret ja laittaa jarrut ja alusta uusiksi
4: myydä koko laitos ilman konetta jollekkin

onneks on sentäs uus alakerta jo odottamassa vaikka vanhakin käy ja kukkuu vielä  :)  pakosarja pitää tehä ja kansi muokata..


talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #513 : 22.02.2012, 21:50:19 »
Vaihtoehto nro 3  :)
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #514 : 22.02.2012, 22:27:10 »
Vaihtoehto nro 3  :)

laitetaan harkintaan  ;)  eihän siinä paha homma loppupeleissä oo.. jäis vaan joskus aikaa ehkä keväällä vois alotella koppaa.. konepuolihan on suurinpiirtein niputtaa vaan

seuraavaks kun tää on kasalla tässä on yli 400 hummaa kaasareilla  8)  siinä tais kyllä ollakkin jo kun penkitys oli 2 paarilla ja jollain 18 asteen ennakolla ja sen jälkeen nostin ennakkoa melko paljonkin 25 asteeseen ja  ahtopaineet oli parhaimmillaan 2,5-3 kilon korvilla  :idiot2:  mut kone kesti läjässä.. ja vieläkin hummat tallessa vakio b19:sessa  :2funny:

nyt on talvi kulunut hojon kimpussa turbotus juuri alkamassa jne  :buck2:

jossen ihan väärin muista niin seuraavassa mosassa on

porattu b230 ft lohko öljyruiskuilla
kiillotettu kampura
h-profiilit
ft männät venakoloilla
jne..

sit tulee tuo miun portattu 8v kansi paremmalla nokalla ja pakosarjalla sekä kaasarit saa vähintään 34  kurkut ja uudet säädöt

sytkän vois kans päivittää kun on vieläkin kiinteä ennakko  :2funny:  mutta saa näköjään silläkin kulkemaan


oispa aikaa ja rahaa..ja hitunen motivaatiota
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #515 : 23.02.2012, 00:12:25 »
tämä on jotaki minun mieleen.
jos kaasarit hajoo nii mulla on käyttämättmät hyllyssä sun varalle.
muistat vaan että se jakaja pitää puntittaa aina kohilleen jos nokan vaihtaa.
sitä en tiiä mitä sille pitää tehä mutta se painotus tehdään joka nokalle erillain.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #516 : 23.02.2012, 21:07:35 »
tämä on jotaki minun mieleen.
jos kaasarit hajoo nii mulla on käyttämättmät hyllyssä sun varalle.
muistat vaan että se jakaja pitää puntittaa aina kohilleen jos nokan vaihtaa.
sitä en tiiä mitä sille pitää tehä mutta se painotus tehdään joka nokalle erillain.

hä? tä? miulla on kyllä jakaja lohkossa eikä nokan päässä  ::)  miunki kaasarit on iha uutta vastaavat ku ne kävi ultraäänipesussa sekä sai uudet sisukkeet  :P  mutta hyvä tietää  jännä kun nää kaasarit toimii tosi hyvin vielä vajaa 3bar ahdoillakin seos ei karkaillu yhtää kun laitto vaan paineen mukaan pienempää lisäilmaa  :)  ois ollu kyllä melko siistiä räjäyttää tämä b19 tehosta mut hitot nää mihinkää näköjää hajoa  :2funny:  tai no voimansiirto hajos ei se enää ees pidä meteliä siinä ei vaa oo kolmosta enää käytii vielä vähä aikaa sit vetää autotraileria sillä  ;D

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #517 : 25.02.2012, 16:41:22 »
hä? tä? miulla on kyllä jakaja lohkossa eikä nokan päässä

Tais meinata, että jokaselle nokan profiilille pitäs olla oma ennakkokäyränsä. Oliskohan vähän overkill. ???
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Kääntä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #518 : 25.02.2012, 17:13:52 »
Pitää nyt kysyy ku en nähny pikasen selauksen tuloksena et mikä b paineensäädin sulla on?

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #519 : 25.02.2012, 18:04:48 »
Pitää nyt kysyy ku en nähny pikasen selauksen tuloksena et mikä b paineensäädin sulla on?

perus turbo malpassi  :)  ja tohon edelliseen et juu sen kyllä tiesin  ;)

eilen hirrveen humalassa alettu purkamaan konetta pois nokalta  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 25.02.2012, 18:07:20 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Kääntä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #521 : 26.02.2012, 21:00:28 »
http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=30051TURB252

Tollanen mut kahdelle kaasarille?

ihan tollanen yhellä lähöllä oleva siitä vaan haarotettu molemmille  :)


taitaa valitettavasti olla liian vähän aikaa näille rakenteluille.. palataan asiaan taas joskus kun aikaa ja motivaatiota löytyy.. auto siis kaupan kaikkine rojuineen  :-\  jos jotakin kiinnostaa niin yv:tä vaan..

ei tosiaan enää näköjään riitä aika ropata.. auto siis jälleen ajokunnossa ei leimaa ja kolmonen uupuu..
« Viimeksi muokattu: 27.02.2012, 21:26:39 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #522 : 19.03.2012, 21:36:14 »
nyt on auto myyty toiselle volvoharrastajalle eli hyvään kotiin meni  :)  kai siitä kuullaan vielä joskus..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #523 : 20.03.2012, 19:35:50 »
Kuullaan kullaan :)

 

Elekma  Autoracing