Race.fi  Puotilan autokorjaamo

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179717 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kowalski

  • Vieras
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin ( rikki )
« Vastaus #135 : 06.02.2011, 22:17:11 »
Ok. Pelaako toi ahdottomassa ajossa normaalisti? Jos olis sytkään tullu jotain häikkää.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin ( rikki )
« Vastaus #136 : 06.02.2011, 22:25:31 »
Ok. Pelaako toi ahdottomassa ajossa normaalisti? Jos olis sytkään tullu jotain häikkää.

pelaa aivan normaalisti muuten.. sekin tässä hämmästyttää ja tehoakin on melko paljon vapariksi.  kaikista ihmeellistä on se että auto hajosi kuitenkin sillä aikaa kun sillä ei ajettu kun oli niin paljon pakkasta yli -20 c
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin ( rikki )
« Vastaus #137 : 06.02.2011, 22:52:06 »
ahtomittarin letku vuotaa?  :) nimim svidu ku ei oo painetta ja ruuvia isommalle kesken ajon  :buck2:
tai siivet pyörii akselilla höpöä?
LH&ostrich

kowalski

  • Vieras
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin ( rikki )
« Vastaus #138 : 07.02.2011, 18:51:17 »
pelaa aivan normaalisti muuten.. sekin tässä hämmästyttää ja tehoakin on melko paljon vapariksi.  kaikista ihmeellistä on se että auto hajosi kuitenkin sillä aikaa kun sillä ei ajettu kun oli niin paljon pakkasta yli -20 c

Kyllä kait se sitten ahtimen vika on. Itelläkun on verkkanen koko alueella. Oletko koittanut ilman hukkaporttia?

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin ( rikki )
« Vastaus #139 : 07.02.2011, 18:58:36 »
ei vuoda ahtomittarin letku.. selvästi huomaa ettei ahda kun ei ole tehoja silleen kun oli.. ja mittarikin kokeiltu. en ole koittanut ilman hukkaporttia.. nyt on paikallaan aivan uusi hks-stylen kopio 50mm hukkis.   ahtimesta tosiaan vielä kompurapesä tarkastamatta, ulkoapäin on ok.. pitää vielä tarkastaa välijäähy sekä painekotelo ettei näy repeämää.. ainakaan melko tarkalla silmäilyllä en vikaa löytäny..

hemmetti kun on sytkäpuola _hapella lainassa ni ei saa autoa halliinkaa. :D 

saa nähdä ajetaanko tällä sittenkään radalle.com tapahtumassa imatralla.. :'(


vinkkejä saa antaa!  :)  en kohta enää keksi mikä tätä autoa vaivaa..
« Viimeksi muokattu: 07.02.2011, 21:58:34 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin (ahdot kadoksissa)
« Vastaus #141 : 08.02.2011, 21:50:17 »
Eikö siitä imuaukosta sen vertaa näkis että onko siipiä jäljellä ?

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin (ahdot kadoksissa)
« Vastaus #142 : 08.02.2011, 21:52:59 »
Eikö siitä imuaukosta sen vertaa näkis että onko siipiä jäljellä ?

siintä on jo kurkittu sisään  :)  näyttää aivan uudelta ei mitään poikkeavaa, mutta parempi viel purkaa turbo imupuoleltakin osiksi että näkee siivet kunnolla.
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #143 : 09.02.2011, 21:07:16 »
jesss!!!! 

purin turbon imupuolen ja ehjä oli  :)  sit hitsasin pakosarjan..

sit rupesin tutkimaan ja paineistin koko järjestelmän n. 3-4bar.. rupes suhisemaan pihalle painekotelosta luukun saumasta, eipä nitriliitti bensaa kestävä kumimatto kestänytkään bensaa oli aivan hapras ja mureni käsiin  >:(

korjasin vuodon ja johan rupes ahtamaan  :P  tällä hetkellä uudella hukkaportilla 0,7-0,8bar.. sit rupes kytkin luistaa  :2funny:

no pääasia että tuli kuntoon  8)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #144 : 10.02.2011, 10:21:56 »
Noniin nyt sitten äkkiä varaamaan penkitys aika :P ahdot kytkimen kesto rajalle vaan.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #145 : 10.02.2011, 15:22:00 »
Cokista/ hihnasprayta kytkimeen niin pitää dynon ajan paremmin ;) ;D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #146 : 10.02.2011, 17:59:23 »
Noniin nyt sitten äkkiä varaamaan penkitys aika :P ahdot kytkimen kesto rajalle vaan.

ähh! ei tuo ole vielä valmis penkkiin  ;)  täytyy ensin saada kokoonpano kestämään 1,5bar ahtoa.. sekä vaihtaa se parempi kytkin tilalle mikä möllöttää takakontissa  ( sre hd bmw m3 -618 ) joka sovitettu littupyörään joka kevennetty rankasti..veikkaan et painoa n.2-3kg sekä volvon paksuin kardaanikin odottaa kontissa asennusta  ( nykyinen kardaani vääntynyt rullalle n.30 astetta )  ;D   kardaanin asennuksesta puuttuu enää laippa m45 perään kun siinä on nyt ns. pikkulaippa.. ja kytkinlevy uupuu vieläkin.

lähtee varmaan kesällä vasta penkkiin..

tänään kävin moittimassa liikettä mistä ostin nitriliitti kumia tiivisteeksi ja väittivät kestävän bensaa.. myyjä korvasi vahingon ja tällä kertaa ostin pvc- teollisuus haponkestävää kumitiivistettä, eiköhän nyt kestä  :)

ennen lauantaita pitää saada tiivisteet vaihdettua ja ahdot takaisin reiluun kiloon jotta voi radalla lennättää ;)

kytkinparka saa vielä hetken kestää  :2funny:
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #147 : 12.02.2011, 02:03:17 »
nyt olisin kiitollinen jos joku vois vähän auttaa!  vaihdoin painekotelon rikkinäiset tiivisteet ja nyt ahtaa jo alhaisilta kierroksilta niinkuin alussa kun auton kasasin, mutta tuli ongelma nyt kun painekotelo pitää niin röpeltää aivan mielettömästi >:(  ja booaa kun painaa kaasua tai joissakin väliasennoissa saattaa hieman vetää.. rupee ampumaan putkeen ja meno hyytyy röpellykseen.. tyhjäkäyntiä käy aivan normaalisti ja paikallaan ottaa jenkaa suht norm.  jos äkkiä polkasee kaasua ni röpeltää..

ajossa ei kärsi yhtään kuormitusta vaan rupee röpeltämään heti jos kuormittaa ( ei tarvitse edes olla ahtoa ) bensanpaineet jo tarkastin ja purin kaasareista kohokammiotkin ja kaikki mahdolliset letkut tarkastettu.. bensaa lisätty tankkiin.. vaan ei auta.

 :-\  voisko tulpat tehdä tuollaista.. mikä ihme tätä autoa vaivaa.. hermo menee. 

jos vedättää röpellystä vasten niin ahdot rupeaa nousemaan n. kiloon ja putkesta tulee hirveästi savua.. lähinnä harmaata savua. eihän säädötkään ole voineet itsestään muuttua painekotelon tiivisteen vaihdossa..

ennen tiivisteen vaihtoa teki saman yhden kerran..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #148 : 12.02.2011, 08:46:20 »
Ilmavuotoon oireet viittaa, imusarjan ja kaasarin väli tai kannen ja imusarjan väli. Mitens näiden kaasuttimien turbotus? Sitten kiihdytyspumput tarkistus, vakiosysteemit ei anna riittävästi ruokaa. Uskon vian olevan kaasuttimien tai imupuolella yleensä, niin tutulta tuo kuulostaa oireet. Synkronoinnin pielessä olo antaa ja saman, mutta jos tyhjäkäynti on hyvä niin sitten vikaa ei ole ehkä siellä. Nämä ovat pirullisia ja aikaavieviä etsiä , korjaus ei nyt yleensä ole vaikea.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2011, 08:50:09 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #149 : 12.02.2011, 11:50:25 »
Ilmavuotoon oireet viittaa, imusarjan ja kaasarin väli tai kannen ja imusarjan väli. Mitens näiden kaasuttimien turbotus? Sitten kiihdytyspumput tarkistus, vakiosysteemit ei anna riittävästi ruokaa. Uskon vian olevan kaasuttimien tai imupuolella yleensä, niin tutulta tuo kuulostaa oireet. Synkronoinnin pielessä olo antaa ja saman, mutta jos tyhjäkäynti on hyvä niin sitten vikaa ei ole ehkä siellä. Nämä ovat pirullisia ja aikaavieviä etsiä , korjaus ei nyt yleensä ole vaikea.

kiitoksia.. pitää lähteä heti tutkimaan aikasemmin on toiminut samoilla säädöillä moitteetta. :o  ja turbokäyttöön tehdyt dellortot ovat ( paineistetut )  joku tässä autossa mättää nyt pahasti.
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy