KL-varaosat  Race.fi

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179649 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #270 : 23.03.2011, 19:35:29 »
Noniin hyvä homma! :) Nyt parempi kytkin ja paksumpi kardaani et voi antaa kenkää ;)

ne kaikki löytyy jo takakontista  :)  vain kytkinlevy 228mm ja vaihteiston kardaaninlaippa uupuu!

kohta saan peräti autolle kunnon tallipaikan ni ei tarvi töissä tätä rakentaa  :)

kenkää auto sai äskettäin tunnin verran hirmuista vedätystä  ;)  takarenkaat vähän kärsi  V:>

öljyä ei huohottanut tunnissa kuin 1dl veden ja bensan sekaista harmaata tavaraa

kardaaniakseli on kääntynyt jo 30 astetta rullalle etu sekä takapätkästä  :o  milloinkohan rusahtaa
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #271 : 23.03.2011, 19:53:44 »
Niin etkö sä vaihtanut tähän uuden kannentiivisteen? oo ny varovainen ettei tuu kardaani perseeseen  :2funny:
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #272 : 23.03.2011, 20:01:58 »
Niin etkö sä vaihtanut tähän uuden kannentiivisteen? oo ny varovainen ettei tuu kardaani perseeseen  :2funny:

en vaihtanut pahvia.. säilyi sittenkin ehjänä vaikka keitti pahasti.. meni melkein puoli tuntia että loppu sen ilmantulo paisariin ja sen jälkeen ei oo enää ollu ongelmia, pahvi odottaa hyllyssä hetkeänsä  :) ei enää vuoda edes ulos muuta kuin öljyä ja vuotaa niin vähän että ei oo innostusta purkaa vielä yläkertaa. meinasin et jos vaihtais samalla sit kannen tuosta -160 loppuisesta -530  ja jos sitä vähän avartas tai ainakin kiillottas kanavat  :P ni sit vois sen pahvinkin vaihtaa  :D

pitää varoo sitä kartaania.. miks ihmeessä ne on volvolla tehneet tuollasia hammastikku kardaaneja?  :2funny:


lisäksi kiihdytyssuppiloiden ansiosta kulutus on tippunut n. 13 l / 100km  :)  vaikka kenkii..


tänään harrastettu suutinjumppaa sekä poistettu kuristus paluulinjasta ja hoonattu dumppi.

ainoastaan tyhjäkäyntisuuttimet vaihdoin pienempiin 65-->58 ei huomattavaa vaikutusta seuraavaksi 55


jaahas volvo päätti sit liikennevaloissa kesken täyvedon ampua hukkaportin irti.. repes kokonaan hitsisauman vierestä  :(

köh,köh nilkutin auton kotiin hirveellä rulpatuksella, joten huomenna sarja irti ja hitsihommia, sit sen jälkeen pitää oikasta 244 se on seisonu rytyssä hallin pihalla jo yli viikon  :(
« Viimeksi muokattu: 24.03.2011, 21:53:56 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #273 : 27.03.2011, 13:51:12 »
eilen hitsasin p-sarjan kuntoon ja vaihdoin 65 tyhjäkäynnit takas. lisäsin ahtoa 0,7bar

muokkasin taas sytkää lisää.. myöhästää ahdoilla liikaa


noniin tuli huomattua eilisten ajeluiden jälkeen että sytkän saastekello oli melkein lähtenyt irti, se tuli kiinnitettyä

sit otin rajahtäneen vaimentimen pois ja tein suoran putken ilman vaimentimia oikealle sivulle.. nyt murisee  ;) mutta ei vieläkään ole liian kovat äänet..


sytkän kanssa pahoja ongelmia.. nyt veti sit jostain syystä liian aikaselle vedossa ja löi paisarin välistä vettä ulos.( nakutti ) kunnon vedossa.. ei onneks hajottanu mitään  :)

tosi vaikea saada joka alueelle oikea ennakko.. taas on ahdoilla liian vähän ennakkoa ja alipainealueella ehkä turhan paljon.. paukuttaa vedossa 0,5bar jälkeen liekkiä putkesta ??? korjaantuu ennakkoa nostamalla mutta myös alipainepuolen ennakko nousee silloin ja menee liian korkeaksi ni sit ei toimi alaalta.. laitoin jo pidempää rajoitintappia saastekelloon mutta työntää vieläkin liikaa ahdoilla myöhäselle..

tähän olis toimivakin ratkaisu jos jollain olis myydä halpa karjetön sytkä.. tai joku muutossarja

« Viimeksi muokattu: 27.03.2011, 21:51:10 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #274 : 28.03.2011, 15:30:08 »
Ei kai perus käretön jakajasytkä ajotusongelmaa poista. :-\ Tietysti sitten kiintee jakaja säädettävän ohjaimen kanssa eri juttu.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #275 : 28.03.2011, 21:11:04 »
jaa a.. en kai se sillä toimis paremmi.. normaaliennakoilla ei toimi mitenkään vaan tukehtuu ja loiskii liekkiä pakoputkesta ja paukkuu moottorijarrulla sekä kiihdytyksessä, ei yhtään vetoja.. 15 perusennakko max 45 ja ahdoilla 30.. en tiiä mikä mättää..

sit kun nostaa perusennakon lähelle 30 ni toimii ylhäältä, mutta alhaalla tukehtuu n. 2 trpm  sen pintakaasulla kun saa yli tuon toimii ok..  ::) 

pitää vissiin hommata toinen jakaja kun ei viitti noin kovilla ennakoilla ajaa, on tosi lähellä nakurajaa.. ja tuolloinkin saattaa ahdoilla yli 0,5bar ruveta paukuttamaan putkessa 5500rpm.. sit kun ennakkoa vielä nostaa ni tuo loppuu.. ei oikein uskalla leikkiä ennakoilla noin korkealla voipi tulla tuhoa  :-[
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa niksude`

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #276 : 29.03.2011, 14:06:12 »
Kylläpä se sitten oli ihana... kuulostaa ihan turbo valtralta...  :2funny:
Volvo 240 GL b200k "talvi-projekti"
Bmw E39 M5 "käyttöauto"

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #277 : 29.03.2011, 17:52:13 »
Kylläpä se sitten oli ihana... kuulostaa ihan turbo valtralta...  :2funny:


Raktori tää onkin  ;D  kyllähän siintä ääntä lähtee 3 tuuman röörillä ilman vaimennusta..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #278 : 29.03.2011, 19:16:09 »
Onkos sulla kaksitoiminen alipainekello jakajassa? Tavallisella yksitoimisella alipainekellolla tuskin saat pelaamaan kunnolla.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #279 : 29.03.2011, 19:42:08 »
Onkos sulla kaksitoiminen alipainekello jakajassa? Tavallisella yksitoimisella alipainekellolla tuskin saat pelaamaan kunnolla.

on kaksitoiminen "saastekello"  aikaisemmin ei ollut sen  kanssa mitään ongelmia.. en ole vielä sitä purkanut voihan se olla et keskipakoennakko on jotenkin hajalla, jousi katki tai jumissa.. pitää tutkia

pahasti näyttää sille että tähän tulee kärjetön sytkä ;) eipähän sitten lopu kipuna niin äkkiä..

noniin uus sytkä tulossa.. mitenköhän saan toimimaan k-jetin sytkällä?  :o  siihen liitän ton saastekellon..
« Viimeksi muokattu: 29.03.2011, 21:27:10 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #280 : 29.03.2011, 21:58:47 »
Onkohan mahdollista saada k-jetin kärjetön sytty toimimaan tässä?  :o
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #281 : 30.03.2011, 15:04:27 »
Saattaa toimia tai sitten ei :D onhan niitä k-jettiläisiäkin ollut ahdettuina niin miksei toimisi kaasarikoneessa. Jakaja on perusrakenteeltaan samanlainen kuin kärjellinenkin eli löytyy puntit/jouset ja alipainekello, kärjet on vain korvattu elektroniikalla. Siihenkin jakajaan on syytä hankkia alkuperäinen turbon alipainekello, vaparin jakajaa tuskin saat toimimaan täysin kunnolla ahdetussa erilaisesta ennakkokäyrästä johtuen (tai sitten pitäisi olla jakajan säätöön takoitettu penkki käytössä). Onhan letku oikeassa alipainekellon liitännässä (vai onko siinä molemmin puolin lähdöt)?

Tuosta "prötäämisestä" vielä sen verran että eihän ole mahdollista, että käy aivan liian rikkaalla? Mulla nimittäin tuplilla varustettu vapari paukkui ja röpötti (ja vedot hukassa) kun sai aivan liikaa soppaa, seos oli niin rikas ettei kipinässä riittänyt paukku sytyttämään sitä ja vaati hirmuiset ennakot, että otti kierroksia mutta silloin tyhjäkäyntiennakko oli aivan liian suuri ja potki startatessa vastaan. Kuulostaa vaan nuo ennakot aika rajuilta, mulla on vapari B23:ssa (puristussuhde ~12:1) perusennakko 10 ja maksimi 37 astetta.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #282 : 30.03.2011, 16:59:52 »
Saattaa toimia tai sitten ei :D onhan niitä k-jettiläisiäkin ollut ahdettuina niin miksei toimisi kaasarikoneessa. Jakaja on perusrakenteeltaan samanlainen kuin kärjellinenkin eli löytyy puntit/jouset ja alipainekello, kärjet on vain korvattu elektroniikalla. Siihenkin jakajaan on syytä hankkia alkuperäinen turbon alipainekello, vaparin jakajaa tuskin saat toimimaan täysin kunnolla ahdetussa erilaisesta ennakkokäyrästä johtuen (tai sitten pitäisi olla jakajan säätöön takoitettu penkki käytössä). Onhan letku oikeassa alipainekellon liitännässä (vai onko siinä molemmin puolin lähdöt)?

Tuosta "prötäämisestä" vielä sen verran että eihän ole mahdollista, että käy aivan liian rikkaalla? Mulla nimittäin tuplilla varustettu vapari paukkui ja röpötti (ja vedot hukassa) kun sai aivan liikaa soppaa, seos oli niin rikas ettei kipinässä riittänyt paukku sytyttämään sitä ja vaati hirmuiset ennakot, että otti kierroksia mutta silloin tyhjäkäyntiennakko oli aivan liian suuri ja potki startatessa vastaan. Kuulostaa vaan nuo ennakot aika rajuilta, mulla on vapari B23:ssa (puristussuhde ~12:1) perusennakko 10 ja maksimi 37 astetta.

on alipainekellon letku oikeassa liittimessä, on siinä kaksi niitä paikkoja..

kohta on seosmittarikin ni seoksen kohtalo selviää kyllä.. ihmeellistä että aikasemmin samoilla osilla niin kaasareissa kuin muuaallakin pelasi moitteetta  ::)  mutta vika on kyllä tämänhetkisessä jakajassa.. välillä oli päiviä milloin toimi tosi hyvin sit seuraavana aamuna röpötti niin ettei meinannu käynnissä pysyä..

niin rajuiksi meni tosiaan ennakot etten enää uskaltanu ajaa.. mut ei ne liian ylös pääse kun on rajoitettu 45 ja ahtopaine poistaa siintä 10-15 riippuen ahdoista

mitenköhän se k-jetin sytkä kytketään  :D  ?
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #283 : 30.03.2011, 18:01:04 »
se kytketään sillai että laitetaan liitin kiinni jakajaan ja puolalle apicot paikalleen. siinä johtosarjassa ei muistaakseni ole mitään muuta ihmeellistä kiinni. toivottavasti siitä on vähä apuja. niin joo se se mittari vissiin oli sillai että yllättäen + virta ja - maadoitus ja s- johtoon tulee kaiketi signaali lambaadalta. mitään ohjetta en saanut mukana kun sen ostin.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #284 : 30.03.2011, 20:00:28 »
se kytketään sillai että laitetaan liitin kiinni jakajaan ja puolalle apicot paikalleen. siinä johtosarjassa ei muistaakseni ole mitään muuta ihmeellistä kiinni. toivottavasti siitä on vähä apuja. niin joo se se mittari vissiin oli sillai että yllättäen + virta ja - maadoitus ja s- johtoon tulee kaiketi signaali lambaadalta. mitään ohjetta en saanut mukana kun sen ostin.

juujuu..  ::) on tuostakin jo apuja  :)  lähinnä mietin tartteeko siinä mitään ihmeellistä kuten releitä yms..  virrat lukon takaa vai jatkuvat jne.. ja mihin johtoihin.. kytkentäkaavio olis loistavaa  :pomo:

jos jollain k-jetin sytytyksestä tarkkaa tietoa niin apu olisi kiva!



tänään sain vanhan sytkän rokkaamaan jotenkin mut näyttää sille et soossimittari tulee tarpeeseen kun ei tiedä yhtään millä seoksilla auto pyörii kuin sen verran et suuttimet on laskennalliset +1,5bar saakka eli voipi olla 0,5bar ahdoilla hieman rikas  :D tulpat on ainaki pikimustat ja karstaset samoin putkenpää..

E: se sytkä on ilmeisesti Bosch TSZ-2
« Viimeksi muokattu: 30.03.2011, 20:34:11 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

 

Samppasport  Futurez