Elekma  Autoracing

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179704 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #300 : 31.03.2011, 20:25:47 »
Ai se onki sit vissiin TZ-28H. Ei kokemusta, mut jotta olis oikein sekavaa, niin tempasen vielä tähän kytkentäkaaviosta numeroita:
Pinni:1 -puolan miinus
         2 -boksin maadoitus
         4 -boksin herätys (puolan +napa, kaavion mukaan)
         3 -jakajan pinniin 1
         6 -jakajan pinniin 2
         5 -jakajan pinniin 3

Joko on yksinkertanen asia tehty riittävän monimutkaseks? :idiot2:
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #301 : 31.03.2011, 21:45:14 »
Ai sul oli se uudemman mallin johtosarja...

Siniseen tulee virrat, ja valko/punainen menee mittaristolle, Kierrostiedoksi, Mittaa varuiksi, tulee siitä puolan liittimeltä, siitä valko/punaisesta apikosta lähtee 2 piuhaa.  Toinen menee kipinä boksille ja toinen tohon liittimeen. Sininen taas menee virtalukolle/sulakkeelle, Ei tietoa kummalle, koska en ole tota uudempaa sarjaa niin paljoa tutkinut/purkanut. :)

Edit: Tätä liitintäkö tarkoitit?
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Jos on samanlainen, niin siniseen tulee virrat ja puna/valk on kierroslukumittaria varten. Tohon ei tarvi sähköjä kytkeä, on sama asia, jos jatkat sen alkuperäisen puolan virtajohdon sieltä apparinpuolen tolpasta tohon uuteen puolan paikkaan. ja liiät johon siniseen liittimeen, vaikka jatkettava johto onkin väriltään ruskea näissä vanhoissa. Ota vielä huomioon se, että et ota virtoja esivastuksen läpi. ;)

(kyllä mä näköjään osaan tän selkeän kirjoituksen :()


Erittäin suuret kiitokset !!  P>

asensin tuon kärjettömän sytkän meni 20min  :)
 pörähti heti käyntiin kun motti pyörähti.. jes! käynti tasaantui paremmaksi ja katkokset jäi pois..

nyt on perusennakko n.15 ja max 40 ahdoilla 30-35.

hupsista heijaa auto käy yläältä liian paksulla röpöttää ja ihana sinivihreä ketunhäntä palaa aina vaihtaessa putkessa  S*

äsken sain kanssaautoilioilta vähän katseita kun paahdoin ohi liekki putkessa lepattaen  :2funny: hyvin myös jytkäyttää kun käyttää rajoittimessa parikyt senttiä ketunhäntää..

pitää huomenna vaihtaa pienemmät pääsuuttimet.. nyt on 170 ni vois kokeilla 160 jos ei auta ni 11 seosputkia kun nyt on 13


suuret kiitokset myös spoilerille ja kaikille muillekkin!  :P
jatkuu huomenna..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #302 : 31.03.2011, 22:07:35 »
Lisää ilmaa koneeseen, niin seos laihentuu  :3/4 jättää sen:

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #303 : 31.03.2011, 22:16:01 »
Lisää ilmaa koneeseen, niin seos laihentuu  :3/4 jättää sen:

meinaakko ahtoa ylöspäin  :P vai?  tuntuu olevan vaan jo siirtymävaiheessa törkeen rikkaalla ::)  alkaahan se palamaan jo tietty nyt kun ahtoa laittaa enempi.. mut parempi sen bensan ois palaa sylinterissä kuin pakoputkessä :2funny: 
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #304 : 01.04.2011, 07:17:21 »
hyvä että sait pelaamaan, laitoitko nyt sillä kärjettömän vai kärjellisen puolalla?

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #305 : 01.04.2011, 16:25:27 »
hyvä että sait pelaamaan, laitoitko nyt sillä kärjettömän vai kärjellisen puolalla?

asennus olikin helppo! :)

kärjellisen.. en huomannut niissä eroa käytössä.
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #306 : 02.04.2011, 00:55:12 »
nyt losahti kone  :nohnoh

aikaisemmin tänään säädin bensapintoja hiukan ohjearvosta yli eli korkeemmalle.. sit nostin ahtopaineet 1bar

ajelin lähes koko illan ja vetoja piisas.. motarin rampissa löin 3 lämän tiskiin.. jotenkin kummallisesti pätki ja löi tulta putkesta jonka jälkeen vaihdoin neloselle ja vedin lisää kaasua auki sit kuulu pof.. ja valkonen sankka savu täytti motarin.. ei muuta ku liuuttelin seuraavasta rampista alas ja kuuntelin kilinää.. ja vedin flektin päälle ja jätin tienlaitaan hetkeksi käyntiin kun oli kuuma kone.. ainakin yksi sylinteri pois pelistä näytti 4 kohdalta puskevan nestettä ulos ja käy vaivalloisesti kolmella.. lisäksi äänet muuttu tosi hiljasiks  ::)  oisko se nelossylinterin mäntä siellä pakoputkessa tai turbossa..

voi kun kivaa..  >:(

huomenna kone osiksi.. kuvia tulee
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #307 : 02.04.2011, 03:49:34 »
Eikös ne niin sano, että tää on sitä motorsporttii  :P

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #308 : 02.04.2011, 08:29:04 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2718.msg0#new Tuolta hakemaan vaan seuraava kone ja auto takas ajoon illalla.
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #309 : 02.04.2011, 11:32:40 »
juu motorsporttia hyvinkin.. noh kerkesin nakittaa sentäs kunnolla ennenkuin kone tussahti..  :2funny:


en ymmärrä kyllä mikä koneen sit loppupeleissä hajotti :o   voihan se vanhuuskin olla 388800km

onneksi ei ole öljyt ja nesteet sekaisin.. nesteitä ei ole enää ollenkaan lohkossa kaiken se poltti sillä kertaa.. mut lämmöt ei edes kerenneet nousta punaselle ku vetäsin äkkiä flektin päälle pakkokatkasiasta..  :)  pitää se tänää nostaa kansi pois.. toivottavasti ei ole männässä reikä eikä mäntä pakoputkessa.. en ymmärrä mikä muu selittäisi kovien äänien muuttumisen hiljaisiksi itsestään.. kuin roju pakoputkessa / turbossa..


jännää, melko jännäää mitä sieltä löytyy  :D
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #310 : 02.04.2011, 12:05:14 »
harmi.. no tällästä näitten kanssa sattuu! pistäs kuule sinne h-kanget ymt niin ei tarvi pelätä hajoamisesta :) tietty jos säädöt on kunnossa :P
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #311 : 02.04.2011, 12:15:10 »
juu motorsporttia hyvinkin.. noh kerkesin nakittaa sentäs kunnolla ennenkuin kone tussahti..  :2funny:


en ymmärrä kyllä mikä koneen sit loppupeleissä hajotti :o   voihan se vanhuuskin olla 388800km

onneksi ei ole öljyt ja nesteet sekaisin.. nesteitä ei ole enää ollenkaan lohkossa kaiken se poltti sillä kertaa.. mut lämmöt ei edes kerenneet nousta punaselle ku vetäsin äkkiä flektin päälle pakkokatkasiasta..  :)  pitää se tänää nostaa kansi pois.. toivottavasti ei ole männässä reikä eikä mäntä pakoputkessa.. en ymmärrä mikä muu selittäisi kovien äänien muuttumisen hiljaisiksi itsestään.. kuin roju pakoputkessa / turbossa..


jännää, melko jännäää mitä sieltä löytyy  :D
Seokset ja sytty päin persettä sen hajoitti.
Sanotaan näin että yllättävän kauan kesti kun ottaa huomioon värikkäät vaiheet  :2funny:

Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Nostahan kansi pois niin selviää mikä meni.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #312 : 02.04.2011, 15:55:04 »
Niin, oliskohan sen hajottanu se käppyrä mikä piti sitten mennä mennä survomaan siihen peltisatsin jatkoks... :nohnoh :D
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #313 : 02.04.2011, 17:54:09 »
kansi purettu aamulla pois.. vettä oli koko pakosarja täynnä.. samoin pakoputki siksi hiljaiset äänet :o

koko matkalta pakosarjan puolelta tuli paffin välistä vettä ulos..

pahvi 2 sylinterin kohdalta. liekkirengas katki vesitilaan ja pieni siirtymä.. 1,2 sylintereissä on jossain välissä käynyt mäntäpistiäinen  n. 5 pikkuriikkistä nakutusjälkeä kannessa.. männissä ei ole.

sylintereissä ei missään pykälää edes ja hoonijäljet näkyy 8)  turbo ja kaikki muut roippeet ehjiä..  :) 

mäntä liikkuu hieman silti sivuttain sylinterissä kun nappaa kunnolla kiinni ja heiluttaa mitäpä väliä..


sit putsasin kannen ja lohkon tiivistepinnat laitoin uuden victor reinzin väliin ja takas nippuun..

en vielä käynnistänyt jäi turbo ja kaasarit vielä irti












E: nuo kakkossylinterissä näkyvät eivät ole nakutusjälkiä vaan sontaa jota irtoili pahvista.. jälkiä ei meinannut edes erottaa kun puhdisti männät

muu kone ei kärsinyt vaurioita, kolina tuli ilmeisesti siintä kun 2 syl puristi vettä
« Viimeksi muokattu: 02.04.2011, 17:59:30 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Mutanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #314 : 02.04.2011, 20:46:43 »
Onneks ei pahempaa ollu  :) Kone läjään ja kovaa ajoo  ::)
Volvo 242 -79
Volvo 240 -86 b19, ms1, turbo
Volvo V40 -97 2.0

 

Samppasport  Futurez