Futurez  Kulkukoira

Volvo 245 GLT -90

  • 274 Vastauksia
  • 86230 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #45 : 30.01.2011, 12:53:09 »
Googlesta luin niin siellä taitaa olla kristallikide sisällä joka huomaa ylimääräiset värähtelyt.
Ja sellaistakin luin että tämä olisi tarkka kiristysmomentista. Liian tiukalle jos kiristää niin siitä tulee yliherkkä. No hyvä että en kiristänyt hampaat irvessä. Suositusmomentti 20Nm (litteämpi malli 10Nm) ja eiköhän se aika lähelle sitä mennyt. :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.


Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #47 : 02.02.2011, 18:44:54 »
Siivosin volvon. 1,5 pussillista löytyi roskiin menevää tavaraa ja 1 pussi varastoon :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #48 : 05.02.2011, 19:26:26 »
Aamulla laukaaseen ajellessa tasaista 80-90 nopeutta sytytti vikavalon. Taas 231 ja 113. Nykäisee 10-60 sekunnin välein ja pahiten pintakaasulla kunnes lämpömittari alkoi olemaan puolivälissä ja tämänkin jälkeen kerran-kaks.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #49 : 06.02.2011, 18:32:48 »
Lambda mitattu ja vihreästä johdosta mittasin tasaista 30mV vaikka pitäis olla lähempänä 400mV. Vaihdetaas se seuraavaksi :)

Edit3: Paremmat mittausjohdot ja tuloksena lambda seilaa 200-700mV välillä ja toiseen liittimeen tuli 12V eli lambda lienee kunnossa. ::)
« Viimeksi muokattu: 07.02.2011, 14:23:13 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Simo_V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #50 : 08.02.2011, 07:39:47 »
Olisin ehdottanut viaksi rikkinäistä ilmamassamittaria mutta näköjään se on jo vaihdettu.
Volvo 245 GL 2,3i '90 | BMW E32 735iA '90 | Saab 900 S 4D '92

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #51 : 08.02.2011, 16:45:59 »
Juu, se on kahdesti hajonnu :). Ja mittasin siitäkin että 2.3 volttia tuli 3 navasta niinkuin pitääkin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #52 : 09.02.2011, 17:07:18 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2436.0
Tämän topicin innostamana kävin ottamassa pyyhkijöiden moottorin irti kun pyyhkintä ollut hyvin laiskaa.
Purin, putsasin kaiken hyvin ja kasasin, ei ollut magneetit irti. Nyt pyyhkii ykkösellä sen mitä ennen kakkosella ;).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #53 : 18.02.2011, 21:27:37 »
Jokainen starttaus on ollut aika onnettoman vaivalloista pyörittämistä kahdella eri akulla. Tänään ensimmäistä kertaa ei jaksanut käynnistyä mutta siitä ongelmasta päästiin ottamalla toinen akku kontista :).

Mutta liikennevaloihin kun äsken pysähdyin niin puhallin hyytyi täydeltä teholta ja radion valot himmeni. Nostin kierroksia ja laturinhihna alkoi vinkumaan. Heti kun vinkuminen loppui, alkoi valot loistamaan ja puhallin puhaltamaan. Ajattelin että löysät hihnat joten työkalut esille ja kiristämään. Samalla huomasin että laturin akseli heiluu muutaman millin joka suuntaan eli laturin vaihtoa edessä. Latureitakin löytyy varmaan 5 toimivaa mutta kaikki 60km +400m auraamattoman tien perältä ja metrisen hangen alta joten kattoos nyt. Kestäis vielä pari kuukautta, hihnat kiristin silti niin ei enää niin pahasti luistakkaan ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #54 : 23.02.2011, 19:33:52 »
Viikonlopun jälkeen ei ole autoilla ajettu metriäkään kun ei kummassakaan (740 ja 245) kulkineessa ollut virtaa. Nyt on molemmissa volvoissa akut täynnä ja kävin ajelemassa ne lämpöiseksi.
Mittasin omasta volvosta paljonko menee virtaa yön aikana ja tulos oli noin 50mA/h. Eli ei pura virtaa ylimääräisiä :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #55 : 26.03.2011, 17:31:19 »
Pitänee hieman vähentää ajelua kun tietää että käy rikkaalla. Tulpat on mustia ja yksi tulppa pimeni joten nyt käy kolmella. Katotaas jos saisin ensiviikon aikana auton halliin ja tutkimaan.
Ensin puristusmittaus, siitä tietää kannattaako alkaa lambdoja vaihtelemaan vai mitä tekee. Epäilen että nelossylinterissä voisi olla pienoinen venttiilivika kun siitä pimeni tulppa ja pari kertaa on pysäköitäessä mäkeen valunut yhden puristustahdin yli sammuksissa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #56 : 27.03.2011, 11:53:24 »
Otin asian eilen puheeksi kaverin kanssa ja se tuli puolenyön aikaan puristuspainemittarin kanssa joten mittaukset suoritettu kerrostalon parkkipaikalla noin kello 23.45 ;D.
Syl1 13Bar
Syl2 11Bar
Syl3 13Bar
Syl4 11Bar

Eikös nuo oo ihan hyväksyttäviä lukemia kylmälläkin koneella? :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #57 : 27.03.2011, 12:31:08 »
On juu.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #58 : 03.04.2011, 14:44:06 »
Lambda-anturi vaihdettu käytettyyn boschilaiseen. Paikallaan oli tarvikelambda merkkiä tuntematon. Katsotaas tippuisko nyt kulutus alle 15l/100km :-\
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #59 : 03.04.2011, 15:17:13 »
Muista sit että sitä mustaa johtoa ei saisi tavan apikolla liittää, sen sisässä kulkee ilmaa lambdaan, pitäs siis käyttää mukana tulevia liittimiä. Voi aiheuttaa myös vikaa jos tehty normi apikoilla.
940 classic
Amazon -68

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo