Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 245 GLT -90

  • 274 Vastauksia
  • 86196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #60 : 03.04.2011, 15:41:16 »
Lambda oli käytetty -> ei liittimiä -> apikoilla kiinni kutistesukan kanssa.
Mieluummin apikoilla kuin juottamalla. Löytyiskö tästä muuten linkkiä josta selkiäisi miten se ilma menee johtoa pitkin. Monesti olen kuullut mutta ei käy järkeen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #61 : 03.04.2011, 17:24:17 »
Korjataan. En laittanut liitettäviä apikoita joissa uros ja naaras vaan jatkoholkit ja päälle kutistesukkaa. Luulen että täyttää vaatimukset :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #62 : 09.04.2011, 21:51:17 »
Perjantaina vaihdoin öljyt. Samalla tuli huomattua että öljypohja on kolautettu kiveen. Pohjaproppu on mallia upotettu ;D. Mutta ei vuoda mistään niin ei aiheuta toimenpiteitä :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #63 : 22.04.2011, 16:38:21 »
Säädin viime viikonloppuna aurauskulmat parkkipaikalla. Katsoin kumpi pyörä on enemmän vinossa kun ratti suorassa ja säädin sitä pyörää niin kauan että meni suoraan kun ratti suorassa. Tuli paljon parempi ;).
Tänään vaihdoin kesärenkaat. Takana 15" kromimangelsit ja edessä 740:n kesärenkaat. Piti tehdä tälläinen ratkaisu kun otti mankelit kiinni jäähdytettyjen levyjen jarrusatuloihin edessä. Huomenna biltemasta 5mm spacerit ja eteenkin mangelsit + kuvia :)

Ja kun vaihdoin renkaat, loppui oikealle puoltaminen eli talvirenkaissa jotain mätää ::)

Ei enää puolla eikä hae tien laidasta laitaan *taavih->
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #64 : 22.04.2011, 16:57:20 »

Ei enää puolla eikä hae tien laidasta laitaan *taavih->

Sama muuten kävi itelläki, puoltaminen loppui renkaitten vaihdolla..

Kuvia kyllä tahon farmarista kromimangelseilla.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #65 : 22.04.2011, 18:24:39 »
Meinasin säästää huomiselle kun olisi molemmissa päissä renkaat mutta laitetaan yleisön pyynnöstä ::)
Edessä on nyt 740:n kesävanteet
http://i163.photobucket.com/albums/t291/huikkoster/Volvo%20245/Kuva418.jpg

Ja takana mankelit
http://i163.photobucket.com/albums/t291/huikkoster/Volvo%20245/Kuva419.jpg

Painoa tulee mangelseilla ulkonäöllisesti ainakin 1000kg ylimääräistä ;D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #66 : 22.04.2011, 18:28:01 »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #67 : 23.04.2011, 15:22:51 »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #68 : 03.05.2011, 15:57:54 »
Mittailin eilen venttiilivälykset ja katsoin nokka-akselin kunnon. Ei mitään vikaa 370 000 ajetussa koneessa :).
Venttiilivälykset tarkastin siten että otin 0.3mm ja 0.5mm rakotulkit. 0.3 meni kaikkiin mutta 0.5 ei mitenkään eli ihan hyvällä alueella. Jopa ne vaimennuskumit on pehmeitä mikä pistää miettimään että olisikohan tähän tehty kansiremonttia ::).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #69 : 09.05.2011, 18:23:19 »
Ei mennyt nyt laturiremontti ihan putkeen. Vanhan laturin taka laakeri on aika heikossa hapessa ja pitää vähän mekkalaa. Otin eilen varaosa lankusta toimivaksi luullun laturin jonka laitoin paikalleen. Mutta latauksen merkkivalo ei syttynyt. Noh, heräte ja akun johtoihin tuli +12v ja maadoitus oli kunnossa. Kokeilin vanhalla laturilla ja hyvin toimi. Kokeilin vielä kerran uutta mutta jouduin laittamaan alkuperäisen väljän takaisin. Mikähän siellä on rikki. Herätejohdon ja laturin rungon välillä on yhteys eli kaiken järjen mukaan, pitäisi toimia ???

Nyt ainakin osaan vaihtaa 240:n laturin vaikka silmät kiinni ;D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #70 : 09.05.2011, 19:57:10 »
Et sitten kattonu että hiilet loppu.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #71 : 09.05.2011, 20:11:13 »
Katsoin, lähes uudet. ::)
Kyllä laturin pitäisi ehjä olla kun toimivasta autosta irroitettu. Olisikohan hapettumaa jossain? ::)
« Viimeksi muokattu: 09.05.2011, 20:12:47 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #72 : 09.05.2011, 20:13:00 »
Säätimen kontaktiliuska ottaa kosketuksen laturin vastakkeeseen ?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #73 : 09.05.2011, 20:54:22 »
Voishan tuon laturin purkaa joku päivä ja katsoa mitä on syönyt. Motonetin laakerit ovat ainakin halvat, mutta ovatko aivan susitavaraa?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #74 : 09.05.2011, 21:22:48 »
Motonetin laakerit ovat ainakin halvat, mutta ovatko aivan susitavaraa?
Jos ovat "merkittömiä" niin kyllä. Hiilipään laakeri kesti 15tkm ennenkun alkoi visertämään, hihnapäähän sattui joku ihan merkkiosa ja se ei avatessa uutta hävennyt.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Proturbo  Autodiagnoosi