Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: skipi - 25.02.2014, 22:31:02

Otsikko: Dynaaminen puristussuhde
Kirjoitti: skipi - 25.02.2014, 22:31:02
Kuinka suuren dynaamisen puristussuhteen normi 98-bensa kestää? missä suunnilleen on kipuraja?

Moottorina vapari B-20, 92 porauksella, 43cc palotilat, KG19-nokka.
Otsikko: Vs: Dynaaminen puristussuhde
Kirjoitti: skipi - 01.03.2014, 15:22:00
Haloo... Tietoa, huhuja, kokemuksia...
Otsikko: Vs: Dynaaminen puristussuhde
Kirjoitti: sopanja - 01.03.2014, 20:52:04
En tiedä dynaamisesta mutta staattinen puristussuhde tuolla nokalla vakio porauksella ja iskulla oli omassa moottorissa 11.5 pintaan. Kierroksilla nakutusta alkoi ilmenemään 36 asteen tienoilla penkissä, bensana 98.
Otsikko: Vs: Dynaaminen puristussuhde
Kirjoitti: skipi - 02.03.2014, 12:13:14
Minkälaisella kannella toi sun moottori oli?
Otsikko: Vs: Dynaaminen puristussuhde
Kirjoitti: sopanja - 02.03.2014, 15:15:46
Kanavia hiulattu, isommat venttiilit, laskettu jne.
Otsikko: Vs: Dynaaminen puristussuhde
Kirjoitti: skipi - 08.03.2014, 01:21:18
Jos ei löydy tarkkaa tietoa ni laittakaa samanlaisia tietoja kuin "sopanja" tuossa aikasemmassa viestissä ni saadaan jotai vertailu kohteita.