Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: mokomaki - 23.08.2015, 16:24:29
-
Eli jos tohon 1998 b5254t löis vaikka tulevaisuudessa 16t tai 18t yms. Niin mitenkä noitten sisuksien kesto? Mitä kannattaa päivittää?
Tosta kytkimestä niin mikä olis hyvä päivitys joka kestäisi sitä isompaa vääntöä. Olisiko 850r kytkin järkevä? Ja vaatiiko se tosiaan tuon yksmassa vauhtipyörän? Miten vaikuttaa mukavuuteen?
Tälläisiä utelen.
-
Kanget ja suuttimet vaihtoon. Tietty ohjelmointi.
-
Kyl kyl. Meneekö isompi turbo ja suuttimet hetken tolla 240hv ohjelmalla?
-
Suuttimia en menis mihinkään autoon vaihtamaan ellen haluais sekoittaa sitä liian rikkaalle ilman ohjelman muutosta.
-
Oletko varma ettet puhu B 5254T moottorista?
Tuo B 52544T tuli mielestäni vasta uudenmmanmallin koneisiin 2000-->?
No, jokatapauksessa tuosta 5254T koneesta otetaan yleensä ohjelmoinnila se vakio T-5 teho eli n. 225 ilman palikoiden vaihtoa.
Jos kyse on uudemmasta koneesta B5244T niin siitä otetaan vakiona jo vähän enemmän.
Tuohon B 5254T koneeseen ei tarvitse mitään osia vaihdella pikkuviriin.
Jos mennään lähelle 300hp ja yli niin kone menee auki ja osia uusiksi jos haluaa sen kestävän.
-
Viisnelosesta kyse juu :) Pahoittelut
-
Tuohon B 5254T koneeseen ei tarvitse mitään osia vaihdella pikkuviriin.
Jos mennään lähelle 300hp ja yli niin kone menee auki ja osia uusiksi jos haluaa sen kestävän.
Määrittele pikkuviri? Nyt siis tosiaan lastu Me7 piirillä ja 2.5" catbäkki. vakio DP/katti
Jos haluaa enemmän kuin tuo mainostettu ~230 niin ilmeisesti vaatii jo 16T tai vastaavan?
Tavoite siis ei ole kuin tuossa 250-290 alueella.
vaggi miehestä volvoon siirtyen käsittänyt että tähän piisaa 3" DP, suuttimet, ja 16T? Tietenkin ohjelmointi.
Mutta tosiaan huolettaa miten sisukalut kestää tuota, kannattaako tosiaan vaikka 280 tavoitteeseen vaihtaa nuo kanget esim. eagle vastaaviin?
Vai kenties jotain muuta siihen päälle.... Kytkin nyt ainakin.
Mitenkäs nokat? Onko olemassa jotain hyvää settiä joka ei maksa tonneja.
-
Vaparin nokat.
-
Vaparin nokat.
Juu vaparin nokat, eli ns.GLT-mallin. Menee heittämällä paikoilleen ja samalla vaparin kaasuläppä, mut se vaatii pikkusen hipystelyä ;) .
Noissa tinavitosissa heikoin lenkki on varmaan nuo veivit, nekun vaihtaa H-profiileihin ja samalla laakeroi alakerran uudestaan niin sillä paketilla mennään jonkin matkaa etiäpäin.
-
Noniin. Kiitoksia :P
-
Kertokaas vähä tosta vaparin kaasuläpästä :D Meinaan just sattumoisin oma irti nyt kun tuli vähän huohotin remppaa tehtyä.....
Ja tosiaan kaasuläpän kotelosta toi 6pin liitin repes (y)