Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: mokomaki - 23.08.2015, 16:24:29

Otsikko: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
Kirjoitti: mokomaki - 23.08.2015, 16:24:29
Eli jos tohon 1998 b5254t löis vaikka tulevaisuudessa 16t tai 18t yms. Niin mitenkä noitten sisuksien kesto? Mitä kannattaa päivittää?

Tosta kytkimestä niin mikä olis hyvä päivitys joka kestäisi sitä isompaa vääntöä. Olisiko 850r kytkin järkevä? Ja vaatiiko se tosiaan tuon yksmassa vauhtipyörän? Miten vaikuttaa mukavuuteen?

Tälläisiä utelen.
Otsikko: Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
Kirjoitti: dometic - 23.08.2015, 17:04:19
Kanget ja suuttimet vaihtoon. Tietty ohjelmointi.
Otsikko: Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
Kirjoitti: mokomaki - 23.08.2015, 17:15:30
Kyl kyl. Meneekö isompi turbo ja suuttimet hetken tolla 240hv ohjelmalla?
Otsikko: Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
Kirjoitti: Xanthe_ - 23.08.2015, 18:15:21
Suuttimia en menis mihinkään autoon vaihtamaan ellen haluais sekoittaa sitä liian rikkaalle ilman ohjelman muutosta.
Otsikko: Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
Kirjoitti: laatikkovika - 23.08.2015, 18:55:59
Oletko varma ettet puhu B 5254T moottorista?
Tuo B 52544T tuli mielestäni vasta uudenmmanmallin koneisiin 2000-->?
No, jokatapauksessa tuosta 5254T koneesta otetaan yleensä ohjelmoinnila se vakio T-5 teho eli n. 225 ilman palikoiden vaihtoa.
Jos kyse on uudemmasta koneesta B5244T niin siitä otetaan vakiona jo vähän enemmän.
Tuohon B 5254T koneeseen ei tarvitse mitään osia vaihdella pikkuviriin.

Jos mennään lähelle 300hp ja yli niin kone menee auki ja osia uusiksi jos haluaa sen kestävän.
Otsikko: Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
Kirjoitti: mokomaki - 24.08.2015, 07:16:11
Viisnelosesta kyse juu :) Pahoittelut
Otsikko: Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
Kirjoitti: mokomaki - 24.08.2015, 18:01:09
Tuohon B 5254T koneeseen ei tarvitse mitään osia vaihdella pikkuviriin.

Jos mennään lähelle 300hp ja yli niin kone menee auki ja osia uusiksi jos haluaa sen kestävän.

Määrittele pikkuviri? Nyt siis tosiaan lastu Me7 piirillä ja 2.5" catbäkki. vakio DP/katti
Jos haluaa enemmän kuin tuo mainostettu ~230 niin ilmeisesti vaatii jo 16T tai vastaavan?
Tavoite siis ei ole kuin tuossa 250-290 alueella.

vaggi miehestä volvoon siirtyen käsittänyt että tähän piisaa 3" DP, suuttimet, ja 16T? Tietenkin ohjelmointi.
Mutta tosiaan huolettaa miten sisukalut kestää tuota, kannattaako tosiaan vaikka 280 tavoitteeseen vaihtaa nuo kanget esim. eagle vastaaviin?
Vai kenties jotain muuta siihen päälle.... Kytkin nyt ainakin.

Mitenkäs nokat? Onko olemassa jotain hyvää settiä joka ei maksa tonneja.
Otsikko: Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
Kirjoitti: dometic - 25.08.2015, 12:00:10
Vaparin nokat.
Otsikko: Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
Kirjoitti: FASTDOHC - 25.08.2015, 14:15:36
Vaparin nokat.

Juu vaparin nokat, eli ns.GLT-mallin. Menee heittämällä paikoilleen ja samalla vaparin kaasuläppä, mut se vaatii pikkusen hipystelyä  ;) .

Noissa tinavitosissa heikoin lenkki on varmaan nuo veivit, nekun vaihtaa H-profiileihin ja samalla laakeroi alakerran uudestaan niin sillä paketilla mennään jonkin matkaa etiäpäin.
Otsikko: Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
Kirjoitti: mokomaki - 25.08.2015, 16:29:50
Noniin. Kiitoksia  :P
Otsikko: Vs: V70 awd:n kytkin päivitys vaihtoehdot
Kirjoitti: mokomaki - 26.08.2015, 15:04:53
Kertokaas vähä tosta vaparin kaasuläpästä :D Meinaan just sattumoisin oma irti nyt kun tuli vähän huohotin remppaa tehtyä.....
Ja tosiaan kaasuläpän kotelosta toi 6pin liitin repes (y)