Ateho  Elekma

7 ja 940 erot

  • 9 Vastauksia
  • 2449 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
7 ja 940 erot
« : 07.09.2019, 11:17:35 »
Jos olis hyvä korinen 740 (vaikka kaasari) ja huono korinen turbo 940...

Niin näistähän saisi yhden hienon 740 turbon.

Mitä on ajansaatossa muuttunut näissä niin ettei voisi aivan kaikkea vaihtaa ysistä seiskaan? Sisusta, tekniikka, jarrut jne.

Ainoa mikä ei ainakaan bolt on, on valot mutta ne saa ysin johtosarjaan muokattua.

Järkeähän tässä ei ole...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 7 ja 940 erot
« Vastaus #1 : 07.09.2019, 12:25:41 »
Paisarin teline! Ei ehkä ihan sitä mitä hait  :D
Tossa just aika pitkälti kaiken tekniikan osalta siirsin kesällä mällin saaneesta ysistä seiskaan jolla on vähän turhankin paljon tunnearvoa. Toistaiseksi aikalailla kaikki on ollut bolt on, tosin nyt pääs käymään se perinteinen että bensamittari toimii nurin päin kun tuli ysistä tankkilaite otettua.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 7 ja 940 erot
« Vastaus #2 : 07.09.2019, 14:14:28 »
Farmarin takapenkkien kiinnitys muuttui ~93 että niitä on vaikea yhdistää vanhan ja uuden välillä
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 7 ja 940 erot
« Vastaus #3 : 07.09.2019, 18:00:37 »
Ovipahveissa on pieniä eroja kiinnityksissä. Pienellä duunilla saa varmaan sopimaan ristiin.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 7 ja 940 erot
« Vastaus #4 : 07.09.2019, 18:01:43 »
Farmarin takapenkkien kiinnitys muuttui ~93 että niitä on vaikea yhdistää vanhan ja uuden välillä

Hyvä pointti. Tää olis sedan swap. Eli takaluukku ja hattuhylly ei käy myöskään.

Paisarin teline pienin ongelma juu  :P

Ovipahveissa on pieniä eroja kiinnityksissä. Pienellä duunilla saa varmaan sopimaan ristiin.

Meneekö ovet ristiin?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 7 ja 940 erot
« Vastaus #5 : 07.09.2019, 18:13:14 »
Silmämääräisesti sanoisin kyllä, mutta en ole kokeillut. Fl seiska vertailussa.

Poissa HTVR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • Voiko autoja olla liikaa
Vs: 7 ja 940 erot
« Vastaus #6 : 07.09.2019, 22:06:10 »
Sivupeilit on erilaiset, seiskassa ikkunan lista jatkuu peilin alle ysissä ei.
Joskus ehkä vielä käytössä: 945 Turbo B230FK+M90 1996

Poissa Kuuskanttinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • Viivoitin ja harppi.-Mikä on harppi?
Vs: 7 ja 940 erot
« Vastaus #7 : 30.09.2019, 21:52:55 »
Hyvä pointti. Tää olis sedan swap. Eli takaluukku ja hattuhylly ei käy myöskään.

Paisarin teline pienin ongelma juu  :P

Meneekö ovet ristiin?
No,ovethan menee KARMEIHIN seiskasta ysiin 82-99 :D,verhoilut vaihtuu.
-Nelikulmaisia mäntiäkin harkittiin.Ei saatu ihan toimiviksi-

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 7 ja 940 erot
« Vastaus #8 : 04.03.2021, 21:36:57 »
Olikos pilarimuovit identtiset kautta linjan?

Sedaneissa tietysti takatolpat erilaiset, mutta muuten?
« Viimeksi muokattu: 05.03.2021, 20:22:20 kirjoittanut HammerDown »
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 7 ja 940 erot
« Vastaus #9 : 05.03.2021, 23:59:55 »
Kyllä ja ei. 86-88 välillä muuttui ekan kerran kiinnitystavat katon pitkissä muoveissa ja sitämyöten aivan mitättömiä eroja myös a-pilarien yläpäissä ja c-pilarien tykönä. Yllättävän paljon eroa vaikka ulkopuolinen tai edes harrastaja ei kasattuna tajua eroa. Vanhoissa on irtonainen "liitospala" pitkän muovin ja c-pilarin muovin välissä, uudemmissa liitospala on liitetty osaksi pilarimuovia. Sitten vielä tämä liitosalue muuttui uudestaan jossain myöhemmästä kohtaa, oliskohan 93 kun muuttui penkit ja johtosarjat jne?? Myös c-pilarien muovien kiinnityspisteet on muuttunut vuosien varrella, sekä sedanissa että farkussa, eli "uuden" osan kanssa täytyy katsoa kiinnityshilut tarkkaan jos haluaa osan täysin oikein kiinni. No, toisaalta näitten vermeiden muovilaadulla se on pyhä ihme jos joku muoviosa lähtee irti ilman että ykskään kiinnike hajoaa  :2funny: ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Futurez  Kulkukoira