Carcom Oy  Ateho

Tinakutosen moottorinohjauksen riittävyys.

  • 4 Vastauksia
  • 1150 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kipi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • Honkilahden keskusautohalli.
Tinakutosen moottorinohjauksen riittävyys.
« : 13.09.2019, 10:10:24 »
Moron. Oon värkkäämäs b6254 pohjaista b6284 konetta kera etanolin ja eatonin m90 ahtimen. Mihin asti tuota vakio moottorinohjausta pystyy käyttään/modaamaan. En oo vielä katsonu tarkemmin mikä ruisku tuos on mutta valittavana ois -95 2.5L ja -91 3.0L moottoreiden ohjauksista.
Etuveto allergikko.

Poissa 244 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakutosen moottorinohjauksen riittävyys.
« Vastaus #1 : 13.09.2019, 21:51:43 »
 Siellä on 1.8 jos kyseessä 960 -90 - -95


« Viimeksi muokattu: 13.09.2019, 21:54:19 kirjoittanut 244 V8 »
PV -65.AMAZON -67 ja 68. 142-69.164-70.144-73.242-75.244GLD/V8-80.343 1,4-79 ja-80 ja-83.360 -84.740 2,3 -85.760-85.960 2,5 -95.S90-97. S90-98 V8 +JENKIT ja monet muut.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Tinakutosen moottorinohjauksen riittävyys.
« Vastaus #2 : 15.09.2019, 10:16:30 »
Se riittää yllättävän pitkälle.
Ilmamassamittarin riittävyys voi olla toinen juttu? En tiedä yhtään mihin asti tuo 012 toimii.
Ja suuttimien koko on sit toinen.
 Se ecu ei välttämättä kykene kompensoimaan yli 350cc/min suuttimia tyhjäkäynnillä = rikas tyhjäkäynti/osakaasualue.

Mut en ole kokeillut ilmamassamittarin kanssa kuin 380cc/min@4.5bar eikä autossa ollut silloin laajakaistaa eikä itellä ollut mahdollisuutta ottaa päästöjä.
440cc/min kiinasumut (ev6 kopiot) ei ainakaan toiminut. :D toki koneen toiminta ilman ilmamassamittaria läppärungoilla koskemattomalla motronicilla on muutenkin aika kyseenalaista.

Periaatteessa molempia motikoita pystyy säätämään ostrichin+tunerpron kanssa.
Jos sieltä löytää tyhjäkäyntikartankin (muistaakseni löytyy), niin varmasti saa säätöihin vaikka reilusti isommillakin suuttimilla.

Se on vaan toinen juttu että haluaako välttämättä pysyä siinä motikassa vai hankkiiko suoraan esim. ecumaster emu classic, maxxecu street tai ms3 (tai budjettiratkaisuna esim. megasquirt.. atecu v3).
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7583
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tinakutosen moottorinohjauksen riittävyys.
« Vastaus #3 : 15.09.2019, 13:18:19 »
Vakiolla 1.8 Motronicilla noin 0,5bar paikkeilla on tullut raja vastaan T6 suuttimilla ja 1bar korotetulla bensanpaineella E85 kanssa. Vaihtelee vähän asianhaaroista riippuen. Uusikoppaisessa 1.8:ssa on -025 immu joka taitaa toimia vähän eri tavalla kuin vanhakorisen ja mun mielestä uudemman ruisku toimii muutenkin paremmin muutosten jälkeen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Tinakutosen moottorinohjauksen riittävyys.
« Vastaus #4 : 15.09.2019, 13:30:11 »
Vakiolla 1.8 Motronicilla noin 0,5bar paikkeilla on tullut raja vastaan T6 suuttimilla ja 1bar korotetulla bensanpaineella E85 kanssa. Vaihtelee vähän asianhaaroista riippuen. Uusikoppaisessa 1.8:ssa on -025 immu joka taitaa toimia vähän eri tavalla kuin vanhakorisen ja mun mielestä uudemman ruisku toimii muutenkin paremmin muutosten jälkeen.

Ja ilmeisesti uudempaa pystyy softaamaan aika moni, kun vanhempaa ei kaikkia kiinnosta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

RallyBaron  Samppasport