Keskustelua Volvoista > Offtopic
hitsauskonetta ostamassa
<< < (64/75) > >>
Jambo:

--- Lainaus käyttäjältä: j_m_k - 06.04.2019, 20:49:53 ---Jätä mig kauppaan jos rahat ei riitä myös kaasuun. Tämä on vain minun mielipide. Pari kertaa oon täytelankaa yrittänyt hitsata, eikä siitä mitään tullut.

Polttimen (kaapelin) pitäisi olla about 2.5-3m pitkä ja mielellään vaihdettavissa. Syöttörullat saisi olla kiinni jossain muovia lujemmassa materiaalissa. Jos em. asiat on kunnossa niin kone on luultavasti ihan asiallinen.

--- Lainaus päättyy ---

Tohon kaapelien pituuteen, sais olla ennemmin vaikka 4.5 tai 5 metriset kaapelit, mutta sitten alkaa vaatimaan jo telivetoa langansyöttöön. Samaten toi euro-liitin olis ihan kiva, mutta ei meinaa löytyä edes kalliimmista valovirtakoneissa, joten ei kannata sitä pistää ihan ehdottomaksi kriteeriksi...
Teemu-:
Mulla on tuo bilteman mig 140 ja oon sillä pari autoa hitsannu, pakoputkia paikkaillu ja kaveri hitsas cortinaansa koneen kannakkeetkin sillä ja siellä ne on vieläkin paikallaan. Tosin tuon hinta on näköjään noussut vuodesta 2014 ???
Tome-:

--- Lainaus käyttäjältä: Jambo - 06.04.2019, 20:45:48 ---Tuo ydintäytelanka sopii äärimmäisen huonosti mihkään pellin ja pakoputkien heppailuihin. Kyllä silläkin hitsaa mutta, melkosta tuskaa se on. Jos koneessa riittää potkua se sopii kyllä paksummille ainevahvuuksille ihan hienosti. Tehoton valovirta-MIG ja ydintäytelanka on kelvoton yhdistelmä.

Itse kattelisin tuossa tilanteessa ihan suosiolla käytettyä konetta + kaasupulloa. Jos sitä konetta ei tarvitse kuljetella mukanaan niin ehdottomasti voimavirta-kone, jälkeenpäin muuten kaduttaa. Toki nykypäiväsillä invertterikoneilla tekee jo valovirtasinakin kummasti, mutta hintaa on likemmälti tonni  :P

Mikä on budjetti?

--- Lainaus päättyy ---

Oikestaan niin, että mikä se pitäis sitten olla?


--- Lainaus käyttäjältä: Teemu- - 06.04.2019, 21:34:41 ---Mulla on tuo bilteman mig 140 ja oon sillä pari autoa hitsannu, pakoputkia paikkaillu ja kaveri hitsas cortinaansa koneen kannakkeetkin sillä ja siellä ne on vieläkin paikallaan. Tosin tuon hinta on näköjään noussut vuodesta 2014 ???

--- Lainaus päättyy ---

Kiitos kommentista, jotain kai noillakin koneilla tekee?
Tucci:
Täytelanka ei kestä epäpuhtauksia, raon pitää olla sopiva ja sillä ei voi täyttää reikiä. 
Langoissa on myös eroja, mistään puuilosta tai tms. paikasta tuskn saat kunnollista lankaa.
Koneessa pitäisi olla pyöritettävät kytkimet virran- ja langansäädölle, virransäätö napeilla on vähän epätarkka.
Koneen kaapelissa pitäisi olla isompi lankasuutin 5 tai 6mm. kierteellä,  pienempiä et saa joka paikasta ja on aiemmin olleet törky hintaisia.
Euroliittimen voit unohtaa,  paremmissakaan malleissa sitä ei ole ja nyt kun mietin koneiden rakennetta, muutamaan malliin sitä ei edes saa sopimaan.
Kaapeli on kyllä vaihdettavissa kaikissa koneissa jos sitä ei ole jotenkin estetty, en ole sellaiseen vielä törmännyt.
Acke:
Jos hitsaa vähän niin on myös saatavilla kertakäyttöisiä 1L kaasupulloja, itse päädyin siihen ratkaisuun. Mitään isompia töitä ei kannata tehdä niillä, mutta jotain pikkupaikkoja ja pakoputken hitsaukseen riittää hyvin.
Navigaatio
Viestien etusivu
Seuraava sivu
Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta