Elekma  Autoracing

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 564102 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: V70 D5 AWD 05-07 hankinta
« Vastaus #1410 : 30.05.2018, 09:15:57 »
Joo no sitä pitää miettiä sitten jos päädyn tollaisen hakemaan  :D Tehoahan ei koskaan ole liikaa niin tietty toi softaus on aina vaihtoehto  ::)
V60CC D4 AWD


Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1694
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 AWD 05-07 hankinta
« Vastaus #1411 : 30.05.2018, 10:36:42 »
Venttiilinnostajat ja keinut vaihtoon noilla kilsoilla, helppo vaihtaa itse. Hyvä peli, itsellä ollut jo 6.5 vuotta ja tarkoitus ajella vielä kauan. Mittarissa nyt 280tkm.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1412 : 30.05.2018, 11:55:34 »
Toki uudempi "harmaakoppainen" kone on uudempaa tekniikkaa, esim. ahtimen VNT-siivet liikkuvat sähköllä, kun taas mustakoppaisessa on vanhempi alipaineohjaus, joka on vikaherkempi.

Harmaakoppaisesta saa softaamalla paremmin tehoa/vääntöä.

Ja olikos nyt niin, että harmaakoppaisen koneen kanssa on TF80-SC kun taas mustakoppaisen kaverina on AW55...?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: V70 D5 AWD 05-07 hankinta
« Vastaus #1413 : 30.05.2018, 12:23:41 »
Venttiilinnostajat ja keinut vaihtoon noilla kilsoilla, helppo vaihtaa itse. Hyvä peli, itsellä ollut jo 6.5 vuotta ja tarkoitus ajella vielä kauan. Mittarissa nyt 280tkm.

Olikos näissä nostajissa se, että jos pääsee liikaa kulahtamaan niin särkee kannen? Vastaavaa huhua olen ainakin kuullut. Hintahan tälle rempalle ei taida olla huima, vaikka vaihtaisi samalla jakopään ja vesipumpun.
V60CC D4 AWD


Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 AWD 05-07 hankinta
« Vastaus #1414 : 30.05.2018, 13:06:39 »
Olikos näissä nostajissa se, että jos pääsee liikaa kulahtamaan niin särkee kannen? Vastaavaa huhua olen ainakin kuullut. Hintahan tälle rempalle ei taida olla huima, vaikka vaihtaisi samalla jakopään ja vesipumpun.
Juurikin noin, jos vaan jatkaa ajamista raklattavalla yläkerralla, kuluu/lohkeaa kannesta ne nostajien kolot.
Tuo koneen yläkerta on käsittääkseni ihan samanlainen vanhassa ja uudessa koneessa, uudemmasta koneesta se vain kuluu pidemmän huoltovälin ansiosta. DPF:n regenerointi ajaa öljyn sekaan niin paljon naftaa, että 30tkm ajetuissa öljyissä alkaa olla voitelukyky niin huono, että kuluttaa yläkerran.
Jos öljyjä on vaihdettu tiuhempaan, ei välttämättä koko nostajaremppaa joudu tekemään ollenkaan.

Oliskohan ollu jotain luokkaa 400-500e kaikkineen kun itse teki ja tilasi osat maailmalta, pyörreläppäakseli ja pari tiivistettä tuli volvolta.

Itsellä kuului pieni raksatus 200tkm jälkeen, autoon vaihdettu 30tkm välein öljyt. Raksatus kuului lämpimästä koneesta parhaiten.
Rempan jälkeen käy todella pehmeästi ja nätisti.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: V70 D5 AWD 05-07 hankinta
« Vastaus #1415 : 30.05.2018, 13:54:58 »
Juurikin noin, jos vaan jatkaa ajamista raklattavalla yläkerralla, kuluu/lohkeaa kannesta ne nostajien kolot.
Tuo koneen yläkerta on käsittääkseni ihan samanlainen vanhassa ja uudessa koneessa, uudemmasta koneesta se vain kuluu pidemmän huoltovälin ansiosta. DPF:n regenerointi ajaa öljyn sekaan niin paljon naftaa, että 30tkm ajetuissa öljyissä alkaa olla voitelukyky niin huono, että kuluttaa yläkerran.
Jos öljyjä on vaihdettu tiuhempaan, ei välttämättä koko nostajaremppaa joudu tekemään ollenkaan.

Oliskohan ollu jotain luokkaa 400-500e kaikkineen kun itse teki ja tilasi osat maailmalta, pyörreläppäakseli ja pari tiivistettä tuli volvolta.

Itsellä kuului pieni raksatus 200tkm jälkeen, autoon vaihdettu 30tkm välein öljyt. Raksatus kuului lämpimästä koneesta parhaiten.
Rempan jälkeen käy todella pehmeästi ja nätisti.

Eli jos raklattaa ja rallattaa huolella niin kannattaa jättää ostamatta  ::)

Pitää oikeasti miettiä josko tälläisen laittaisi, toisaalta pelottaa ajatus kun tottunut tina 6 tai vinokoneeseen mutta toisaalta oispa uudempi auto :D Eikä tuo D5 taida sen kummempi olla korjata, vähän ahtaampaa vaan.
V60CC D4 AWD


Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1416 : 30.05.2018, 13:58:15 »
Eli jos raklattaa ja rallattaa huolella niin kannattaa jättää ostamatta  ::)

Pitää oikeasti miettiä josko tälläisen laittaisi, toisaalta pelottaa ajatus kun tottunut tina 6 tai vinokoneeseen mutta toisaalta oispa uudempi auto :D Eikä tuo D5 taida sen kummempi olla korjata, vähän ahtaampaa vaan.
Kannattaa jättää ostamatta, ellei hinta ole oikein kilpailukykyinen...

Ei se D5 mitään ydinfysiikkaa ole, näyttää pahemmalta mitä onkaan.
Ja kun tuo kone on S60/V70 korissa, on remontointi vielä helppoa, kun sama patti on V50 keulalla, loppuu hauskuus, kysy mistä tiedän ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1417 : 30.05.2018, 14:05:53 »
Kannattaa jättää ostamatta, ellei hinta ole oikein kilpailukykyinen...

Halpojahan nuo ruotsissa on kun vertaa suomen hintatasoon, etenkin nuo 250-300tkm ajetut. Pitää ysin yläkerta niputtaa ja laittaa myyntiin ja katsoa ensin, jos sen nyt saisi vaikka sopivaan hintaan kaupaksi.
V60CC D4 AWD


Poissa Pulloposki

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1418 : 08.07.2018, 19:37:44 »
Suunnitelmissa ostaa V70 D5 työmatka ajoon ja yleiseksi käyttöautoksi. Kilsoja tulee vuodessa jotain 45-50tkm joten mihin kaikkeen kannattaa varautua? Autot mitä kattellu olis 280-350tkm ajettuja automaatteja.

Mitä näistä kannattaa yleisesti tarkastaa ostaessa?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1419 : 08.07.2018, 20:00:28 »
Automaattivaihteistosta hoidettu öljynvaihdot ja vaihtaa hyvin kiihdytyksissä lämpimänä, moottori ei sano matalaa PAU PAU PAU liikkeellelähdöissä ja alusta ei täristä vauhdissa, puolla tai kolise. Ja apulaitehihna sais pyöriä ilman sivuääniä/tärinää.
« Viimeksi muokattu: 08.07.2018, 20:07:17 kirjoittanut Mustalaatikko »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1420 : 03.08.2018, 09:27:45 »
Olen S60 Volvoa ostamassa.

Viikolla löytyi Kuopiosta komea peli, joka oli ajolleen loistava. Auto on siisti ja taatusti hyvin fiksattu ja laitettu.

Hieman arveluttaa, kun automaattilaatikon öljynvaihdoista ei löydy tietoja kuin 90 tkm:n kohdalta. Autolla on ajettu 240 tkm ja se on todella miellyttävä ja siisti.

https://www.nettiauto.com/volvo/s60/9714143

Mikä olisi oikea hinta tällaisesta? Minusta tuo on 2006 mallin Volleksi hieman kallis.

Trafin tiedoista ei löydy kuin neljä omistajaa, joista kolme on keväältä ja kesältä 2018... Neljännen ja sen tärkeimmän tiedot puuttuvat. Olisin näet kysellyt automaattiaskin huollosta ja auton pidosta muutenkin.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1421 : 03.08.2018, 10:29:54 »
Olen S60 Volvoa ostamassa.

Viikolla löytyi Kuopiosta komea peli, joka oli ajolleen loistava. Auto on siisti ja taatusti hyvin fiksattu ja laitettu.

Hieman arveluttaa, kun automaattilaatikon öljynvaihdoista ei löydy tietoja kuin 90 tkm:n kohdalta. Autolla on ajettu 240 tkm ja se on todella miellyttävä ja siisti.

https://www.nettiauto.com/volvo/s60/9714143

Mikä olisi oikea hinta tällaisesta? Minusta tuo on 2006 mallin Volleksi hieman kallis.

Trafin tiedoista ei löydy kuin neljä omistajaa, joista kolme on keväältä ja kesältä 2018... Neljännen ja sen tärkeimmän tiedot puuttuvat. Olisin näet kysellyt automaattiaskin huollosta ja auton pidosta muutenkin.

Tarjoaisin sinuna max 5Keur. Autolla ajettu neljännesmiljoona(!) km ja 12v vanha. Näitä luulisi löytyvän pilvin pimein..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1422 : 03.08.2018, 11:02:17 »
Tarjoaisin sinuna max 5Keur. Autolla ajettu neljännesmiljoona(!) km ja 12v vanha. Näitä luulisi löytyvän pilvin pimein..

Hmm.

Autoja kyllä löytyy, mutta ei lähellekään noin siistiä ja hyväkuntoista. Tiedän tai tunnen nahoissani, että myyjä ei kyllä tuolla hinnalla (viisi tonnia) autoa myy. Joten pitänee antaa himon yltyä... :( :( :(

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1423 : 03.08.2018, 20:12:39 »
Hmm.

Autoja kyllä löytyy, mutta ei lähellekään noin siistiä ja hyväkuntoista. Tiedän tai tunnen nahoissani, että myyjä ei kyllä tuolla hinnalla (viisi tonnia) autoa myy. Joten pitänee antaa himon yltyä... :( :( :(

1 etu on että autolla on ollut vain 1 omistaja ja häneltä kannattanee tiedustella kaikki tärkeät asiasi mitä haluat siitä tietää.  Ei tuo uusi ole mutta hyvästä käytetystä kannattaa kyllä maksaa hieman extraakin jos sen katsoo itselle kannattavaksi.

Tuossa vielä haku minkä pistin autotalli.comiin:  https://www.autotalli.com/vaihtoautot/listaa ei niinkään huonolta näytä nuokaan tarjokit ;D  Itse valitset ja myös päätät   ;)

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1424 : 03.08.2018, 21:50:44 »
1 etu on että autolla on ollut vain 1 omistaja ja häneltä kannattanee tiedustella kaikki tärkeät asiasi mitä haluat siitä tietää.  Ei tuo uusi ole mutta hyvästä käytetystä kannattaa kyllä maksaa hieman extraakin jos sen katsoo itselle kannattavaksi.

Tuossa vielä haku minkä pistin autotalli.comiin:  https://www.autotalli.com/vaihtoautot/listaa ei niinkään huonolta näytä nuokaan tarjokit ;D  Itse valitset ja myös päätät   ;)

Tuota tuota. Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää.

Haaveilemallani S60 Volvolla on ollut ainakin kolme omistajaa. Trafin tietojen mukaan niitä ei ole ollut paljon, mutta enemmän kuin myyjä ilmoittaa. Se kirvelee tällaista rehellistä suomalaista autoilijaa.

Meillä on nyt auto (Volvo S80 vm. -03 diesel) jolla EI todellakaan ollut aiemmin kuin yksi käyttäjä, mutta tavallaan kaksi omistajaa.

Ensin se oli kaupungilla kaupunginjohtajan henkilökohtaisena autona ja sitten se meni kultaisena kädenpuristuksena kaupunginjohtajalle omaksi autoksi! :)

Pidämme isomman ässän edelleen, koska se on huollettu ja pidetty todella hyvin.

Toiseksi autoksi kaavailemme pienempää ässää eli tuota S60:n mallia. Saa nähdä miten käy.  :) :)
« Viimeksi muokattu: 03.08.2018, 21:54:13 kirjoittanut Kaldonia1 »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron