Nyt on hommattu vähän yllättäenkin -07 classic 2,4d automaatti, 233tkm mittarissa.
Aiempi auto siis V70 mk3, 2.0d manuaali. Täytyy sanoa, ettei jäänyt yhtään ikävä tuota kolmoskoppaista, ainakaan näin parin päivän kokemuksella. Mielestäni tämä on parempi ajaa niin moottorinsa, kuin vaihteistonsakin puolesta, sekä alustan puolesta. Näissä taitaa olla tiukempi alusta kuin mk3:ssa?
Myöskin ainakin omaa silmääni miellyttää enemmän tämä mk2 classic hilppeillä, kuin mk3 momentumina ilman mitään herkkuja, kromilistoja tai kattokaiteita.
Kävin koeajamassa kahta V70 samana päivänä. Toista ajettu alle 200tkm, johon vaihdettu öljyt ~15tkm välein (1v), ja tätä, jolla on menty huolto-ohjelman mukaan. Mielestäni tämä jälkimmäinen kävi nätimmin, joskaan tuota papatusta en mielestäni kuullut kummastakaan koneesta. Tosin molemmissa käyntiääni on jotekin "mulkuttavaa" savolaisittain, olisiko se tämä vitoskoneen ansiota... Pitänee itse harkita nyt vaihtovälin lyhentämistä 10tkm, jos edes vähän saisi vahinkoa otettua takaisin. Paljonko tässä muuten on öljytilavuus? (löytyy toki ohjekirjasta)
Tekee mieli ensimmäisenä tarkastaa tuo apulaitehihnan tienoo, mitä sieltä löytyy. Ainakin hihna on ehjän ja siistin näköinen. Pääseekö hihnan ottamaan pois, kun vain ruuvaa sen suojamuovin irti? Kiristintä kammetaan jollakin avaimella löysemmälle?
Mitä tuolta tulisi tarkastaa? Pyörien laakerien herkkyys ja päittäisvälys kai ainakin...