Elekma  Autoracing

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 568891 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6045
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1125 : 08.10.2016, 13:51:02 »
Ardic kestää sen 10 vuotta esilämmityskäyttöä, sitten voi olla poltin tai pohja vaihtokunnossa. Omaani olen ollut erittäin tyytyväinen ja itse sitä kerran 5 vuoden ja 100tkm aikana korjannut.

D5 kannattaa katsoa että hihnat kunnossa ja pyörii hyvin. Katkennut apulaitehihna voi rikkoa moottorin. Sähköjen sekoilu voi johtua mittariston kylmäjuotoksista pre-facelift malleissa
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1126 : 10.10.2016, 07:48:10 »


Eli siis onko myös tuo vanhempi 131hv 2.4d täsmälleen sama kone kuin vanhempi d5? Eli lastuttamalla päästäisiin suoraan samoihin tehoihin paikkoja enempää särkemättä?



Täysin on sama kone  :)
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa Valto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1127 : 14.10.2016, 01:15:42 »
No entiäs sitten se facelift? Eli onko siinä muuttunut mitään käytännön kannalta olennaista? Ajattelin asiaa näin, että nuo facelift mallien hinnat tuntuu alkavan tuolta 7000€ ylöspäin ja pre facelift mallien tuolta 4000€ ylöspäin jos katsotaan autoja tuolta 300tkm ajetuista, max 350tkm mutta mielellään 2 alkava kilometrilukema. Eli saako tuossa rahalle vastinetta vai kannattaako kuitenkin katsoa noita vanhempia. Tuli vaan mieleen kun muutamaan kertaan sattunut kommentteja silmään, että jos olisi itse autoa etsimässä, niin valinta olisi mustalla moottorikopalla oleva facelift. Olisi tuossa yksi sellainenkin kiikarissa 260tkm ajettu saksantuonti asiallisen oloisella huoltokirjalla, mutta hintahan on siellä 7000€ kalliimmalla puolen. Jos taas katsoo nettiauton tarjontaa, niin siellähän jopa liikkeet myy noita pre facelift malleja alle 5000€ noilla alle 350tkm lukemilla.

Ja lisäksi tuo musiikkipuoli pistää miettimään. Yksi vaihtoehto on vaihtaa soitin, mutta ilmeisesti rattinapit jää pois pelistä silloin. Sama homma myös pysäköintitutkan kanssa. Tai ilmeisesti ne saisi kummatkin toimimaan hintaan 150€/ominaisuus ja näpertelyn vaiva. Siihen soitin ja kehikko, niin taidetaan olla jo herkästi 600€ kalliimmalla puolen. Jos taas laittaa 100€ sen lisämotikan millä saa tuohon orkkikseen aux-in ja usb paikat, niin silloin tulisi selvästi halvemmaksi. Mutta onko ollut äänenlaadussa selvää eroa esimerkiksi tuollainen  200€ 2din paikan pioneer vs volvon hu-603/650? Jos siis haluaisi pitää kaikki ominaisuudet toiminnassa, niin onko viisain ratkaisu tuo lisämotikka ja vaihtaa vaikka erillissarja oviin ja sillä hyvä? Kustannus jäisi kuitenkin alle 200€. Mutta riittääkö volvon omassa soitimessa puhti toistaa kunnolla, vai vaatiiko auttamatta soittimen vaihdon tai erillisen vahvistimen? Ei siis ole tarkoitus mitään älyttömiä rokkivehkeitä värkätä, koska yhden kerran olen rakentanut kaikki viimeisen päälle ja vaikka ne kivat olikin, niin hinta ja vaiva on liikaa saavutettuun hyötyyn nähden. Kunhan saa musiikit soimaan ja sen kuuloisesti että voi joskus hyvän biisin sattuessa kuunella kovempaakin. Ja onko noissa missään tuon ikäluokan orkkiksissa mahdollisuutta yhdistää bluetoothilla puhelinta ja toistaa sitäkautta musiikkia?
V70 D5 GearTronic -05

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1128 : 14.10.2016, 11:36:18 »
No se facelift on vähän modernimman näkönen ulkoa ja sisältä. Harvoin ne mitään hirveitä uudistuksia kai autoihin tuo? Cem saatto päivittyä tuossa yhteydessä toimintavarmempaan, vai oliko se jo s80:n liftin yhteydessä 03. Ei kumminkaan mun makuun mitään dramaattisia eroja.

HU-60x + volvon erillissarja tuotta ihan laadukasta ääntä puurokorvalle jo uutisten lisäksi musiikin kuunteluun. Jos haluaa hifistellä niin 100€ erillissarja ja 100€ käytetty pa-200 vahvistin niin soi taas vähän paremmin.

Käy katsomassa ja kokeilemassa paria, sit sen tietää kun löytää "hyvän" yksilön. Kilsoja ei kannata tuijottaa liikaa, monesti hyvin huollettu 400tkm ajettu vanha taksi olis varmempi peli kuin 280tkm ajettu vaimon kauppakassi joka laitetaan kiertoon "kun sillä on ajettu jo niin paljon".
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1129 : 14.10.2016, 17:27:42 »
Lienee tähän hyvä rustata ajofiiliksiä...

Kävin tuossa viikko sitten testaamassa yhtä kasikymppistä, 2.4T automaatti kyseessä ja kaveri moista etsimässä. En edes muistanut, kuinka MUKAVA S 80 on ajaa. Viimeksi koskenut moiseen 2009. Melkein kuin jenkillä ajaisi ja sellainen kuuluu ison Volvon ollakin. En yksinkertaisesti pysty ymmärtämään, miten tuotakin autoa on kritisoitu Euroopassa liian kevyestä ohjauksesta ja pehmeydestä. Kyseinen yksilö jää muutamien juttujen takia kaverilta ostamatta mutta itsellä palautui mieleen tuon auton ominaisuudet. Voisin hyvinkin ostaa itselleni joskus ekan kopan, varsinkin faceliftinä. Onhan se myös omaa tekoa vielä 8)

Olin poikkeuksellisesti V 70:llä liikenteessä (viimeisen vuoden aikana tullut about kaksi tonnia mittariin) ja vaikka sekin on mukava niin ei se kasikympille pärjää. Plus tuntui huomattavasti ahtaammalta.
a car you can believe in

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6045
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1130 : 14.10.2016, 19:08:20 »
Kun joku kysyi faceliftin eroja niin käsittääkseni siinä on vähemmän mittariston juotosvikoja ja kestävämpi hammastanko. Se mikä ainakin on totta on että vanhempaan malliin saa käytettynä halvalla umpioita ja keulamuovit kun kaikki muuttaa autojaan faceliftin näköisiksi
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Valto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1131 : 16.10.2016, 20:36:48 »
Entä onko tuo venttiilivika sitten kuinka yleistä noissa uudemmissa? Eli onko kyseessä vika joka on tullut joihinkin vai vika joka tulee lähes kaikkiin? Ilmeisesti ainakin taksikäytössä olleet ovat lujilla on on käytetty paljon tyhjäkäyntiä. Olisiko muuten syytä välttää tuota harmaakoppaista ellei löydy yksilöä joka on jo korjattu tai tai jostai syystä normaalia useammin huollettu.
V70 D5 GearTronic -05

Poissa Valto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1132 : 19.10.2016, 16:37:31 »
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/8234285

Tuollainen olisi nyt yhtenä vaihtoehtona mielessä. Jos tuosta hinnasta saisi sen verran tingattua että uudet renkaat kustantaa, niin mitäs mieltä porukka tuollaisesta olisi? Suomi auto joten kilometrit varmaan pitävät paikkansa, ollut pohjoisessa, joten varmasti vähemmän pätkäajoa kuin pääkaupunkiseudulla ja isommissa kaupungeissa. Vaihteistoöljyt vaihdettu 100tkm kohdilla, mutta kuulema kirkkaat öljyt ylärajassa, joten on tainnut joku vaihteistoöljyn vaihto jäädä merkkaamatta huoltokirjaan. Löytyisi itselle isona plussana lohkolämmitin, vetokoukku ja kokonahkasisusta (helppo pitää puhtaana). Ja tuohan olisi ilmeisesti juurikin facelift ainakin sisustasta päätellen, mutta myös mustalla moottorikopalla joten noissa ei ilmeisesti nostajissa ole niin suurta vikaherkkyyttä. Jos tuolla sen 5-7 vuotta pääsisi noin 20tkm ajosuoritteella ilman mitääm mahdottomia remontteja perushuoltojen ja pienen alustajumpan lisäksi, niin olisin tyytyväinen.

Mielelläni kuulisin kokeneempien mielipiteitä jos tulee jotain sellaista mieleen mitä kannattaisi ehdottomasti tarkistaa tai miksi kannattaisi katsella muita vaihtoehtoja niin kertokaahan ihmeessä!
V70 D5 GearTronic -05

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1133 : 19.10.2016, 20:34:57 »
Asiallisen oloinen laitehan tuo on ja hyvin dokumentoitu historia. Ja on facelift euro3 D5:lla ja Summum-varusteilla eli kokolailla paras combo  :) lootaöljyt vaihdattaisin silti varuilta vaikka kuinka vakuutellaan kirkkaista öljyistä.

Tuskin tuon kanssa pahasti miinaan astuu.

edit: laturin vapaakytkin kannattaa kuulostella napsutteleeko tyhjäkäynnillä ja vaihtoon jos vähänkin takertelee, muutenhan tuohon oli jo aika hyvin uusittukin kaikennäköstä
« Viimeksi muokattu: 19.10.2016, 20:44:20 kirjoittanut sikalintta »
D5244T

Poissa Valto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1134 : 21.10.2016, 00:24:44 »
Asiallisen oloiselta vaikutti auto ja nyt kyseinen yksilö on alla ajossa. Pieni kolahtelu kuului edestä ja sinne on jo jousen yläpään kumit, koiranluut ja alapallonivelet vaihdettu eikä väljää ole löytynyt mistään. Vaikuttaisi että joku pusla voisi olla vaihto kunnossa. Täytyy tutkia paremmalla ajalla olisiko vika kallistuksenvakaajan puslissa.

Mutta sellainen kysymys olisi että tuossa jää sisävalot hehkumaan himmeästi ajon aikana. Onkohan tuohon jotain järkevää selitystä, eli onko ominaisuus jonka saa jostakin pois päältä? Vai voisiko johtua siitä että sisävalot on vaihdettu ledeiksi?
V70 D5 GearTronic -05

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2917
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1135 : 21.10.2016, 00:43:52 »
Johtunee juurikin niistä LEDeistä. Asian pitäisi ratketa vaihtamalla ne polttimot canbus-mallisiksi. Itselläni kanssa canbus-malliset LEDit samanlaisessa autossa ja toimivat juuri niinkuin pitääkin.

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1136 : 21.10.2016, 09:09:39 »
Asiallisen oloiselta vaikutti auto ja nyt kyseinen yksilö on alla ajossa. Pieni kolahtelu kuului edestä ja sinne on jo jousen yläpään kumit, koiranluut ja alapallonivelet vaihdettu eikä väljää ole löytynyt mistään. Vaikuttaisi että joku pusla voisi olla vaihto kunnossa. Täytyy tutkia paremmalla ajalla olisiko vika kallistuksenvakaajan puslissa.

Mutta sellainen kysymys olisi että tuossa jää sisävalot hehkumaan himmeästi ajon aikana. Onkohan tuohon jotain järkevää selitystä, eli onko ominaisuus jonka saa jostakin pois päältä? Vai voisiko johtua siitä että sisävalot on vaihdettu ledeiksi?

Tsekkaappa napapulttien kireys, ja vaihda uusiin jos/kun löystyneet. Yleisin syy etupään kolinoihin.

Mahdollisesti myös moottorin ylä- tai alapuolen tukikumi voi olla syyllinen
« Viimeksi muokattu: 21.10.2016, 09:11:46 kirjoittanut sikalintta »
D5244T

Poissa Valto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1137 : 21.10.2016, 13:25:37 »
Ei tuosta nyt vielä kovin kauaa ole kun tuohon on vaihdettu uudet laakerit molemmin puolin. En kyllä tiedä volvosta, mutta ainakin aikanaan audissa tuli napapultit mukana eli nehän pitäisi olla vasta uusittu. Edellinen omistaja oli autoharrastaja joten luultavasti on osannut kiristää nuo samalla. Nuo moottorin kumet täytyy myös tarkistaa. Kolahdus ei kuulu läheskään aina. Mukulakivillä kolisi aika selvästi, mutta monttuun ajettaessa joskus kopsahtaa ja joskus ei. Jarrulla sitominen ei auta, eli tuskin jarruista peräisin tuo ääni.
V70 D5 GearTronic -05

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1138 : 21.10.2016, 13:56:49 »
Minuutin homma kattoo ne napapultit että kannattaa silti tarkistaa. Jos kolina kuuluu pienessäkin kuopassa kun keula vähän elää niin sitten saattaa myös jousien alapään ja jousilautasen välissä oleva kumi olla riekaleina, juuri vaihdoin omaani ja kummasti hiljeni.
D5244T

Poissa Valto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1139 : 21.10.2016, 14:02:56 »
Joo kyllä ne kolinat on tarkoitus katsoa kohta katsastuksessa tutun katsastusmiehen kanssa ja jos ei löydy niin samalla sitten kun vaihdan verekset nastat alle. Siinähän tuota samalla ihmettelee kun vehkeet on kuitenkin levitettynä ja ratas irti. Toki mukava kuulla hyviä ideoita kohteista mitä kannattaa tarkistaa. Mielestäni tuo ääni ei kyllä kuulu aina ja ei se välttämättä tarvitse kuin tavallisen railon tiessä niin toisinaan kuuluu ja toisinaan ei. Kuulostaa kovasti alapallonivelen vialta, mutta sinne on uusi juuri tuon takia vaihdettu vaan eipähän tuo hiljentynyt.
V70 D5 GearTronic -05

 

KL-varaosat  Race.fi