Mmiten on, kun tuo minun vakiokoneistaja sanoi, kun kysyin alakerran tasapainotusta, että tarvii ottaa vaan kampura ja vauhtipyörä mukaan, eli kanget ja männät vaan yksinkertaisesti punnittaisiin mäntä kerrallaan keveimmän männän lukemiin ja sitten kanget ensin yläpäästä ja sitten alapäästä.
Toisaalta taas kun tänään kävin yhen harrastajan tallilla, niin hällä ois ollu kampura jossa kiinni kevennetty vauhtipyörä, mutta sanoi että se saattaa olla b19:sesta, jolloin männät olisi eripainoiset kun b21:sessä, niin hänen mukaansa se setti ei olisi tasapainossa.
Sinällään taidan mennä vakiolitulla tai mennä billet vauhtipyöriin suoraan, en tiedä vielä.
Mutta kumpi on oikeassa, koneistaja joka sanoi ettei männät ja kanget vaikuta tasapainotukseen vai harrastaja/yrittäjä joka sanoi että ne vaikuttaa. Kumpi on oikeassa?
Kun kierrättää konetta sinne 7500 rpm:n lukemiin, niin olisi ihan hyvä jos vehkeet olisi tasapainossa, billet alumiininen kampiakselin etupuolelle tuleva hihnapyörä tuskin niin paljon vaikuttaa.