Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?

  • 98 Vastauksia
  • 43536 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« : 22.12.2013, 21:33:51 »
Toisin sanoen, mitä kestää vakio lohko, kansi, loota, ym, ym? Vakio osilla tuota ei saa hajalle, uskokaa, olen koittanut!! Kysymys:paljonko on saatu tehoa/vääntöä isommilla hiluilla?(kansi,turbo,suuttimet,ym,ym). Faktaa kiitos, ei mutua!   ;)   
Stage 2 mielessä nimittäin...

Oma tdi:ajettu 437000km.
evry+ahto mod.
katti poistettu.
putki 2,5" yksi läpivirtaava.
300x600 cooleri.
rosteri ahtoputket.
vapari suodatin.
ahdot nyt 1,7-1,8bar.
penkitetty 1,6bar ahdoilla ja pienemmällä coolerilla 197hv/442nm, nyt enemmän...
« Viimeksi muokattu: 26.12.2013, 23:11:13 kirjoittanut JuHaU »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
« Vastaus #1 : 22.12.2013, 22:41:44 »
Isompaa suutinta ja holsettia pakosarjan jatkeeks ni eiköhän jotain saada rikki.Ainaki loota.Kone todennäkösest pysyy nipussaa ;) Suuttimet pitäs ja itellee tilata ku ei penkissä irronnu ku vajaa 200 kaakkia.Hiottu nokkaki ois oottamassa

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
« Vastaus #2 : 23.12.2013, 08:22:22 »
Onkohan kukaan perehtynyt tuon kannen sielunelämään sen kummemmin? Ja veikkaisin että jos kierroksia ei mene nostamaan, niin hyvin huollettuna tuota ei saa hajalle millään muulla kun järjettömällä rääkillä paris-dakar rallissa :2funny:
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
« Vastaus #3 : 23.12.2013, 21:05:35 »
Nimimerkki Valonviejä / Shadowmaker on repinyt Transportteristaan 2.5TDI koneella  370hp, 750Nm. Eli saa sitä ainakin virittää reilusti...
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
« Vastaus #4 : 23.12.2013, 21:12:03 »
Mulla rupes nyt 470nm laatikko ääntelemään. Tosin 573tkm ajettu.. Turbo on muokattu.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
« Vastaus #5 : 23.12.2013, 21:14:33 »
Nimimerkki Valonviejä / Shadowmaker on repinyt Transportteristaan 2.5TDI koneella  370hp, 750Nm. Eli saa sitä ainakin virittää reilusti...
Portterin loota pysy vielä 200kwlla nipusssa(2007), volvon loota tuskin kestää sitäkään(?).

Kyllä jos TDIn haluu voimalla rikkoa niin tars siirtää takavetokoppaan että sais väsättyä semmosen voimansiirron mikä kestää koneen tuottaman väännön.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
« Vastaus #6 : 23.12.2013, 21:17:45 »
Rupee itteäniki kiinnostamaa että mitäs nää nyt oikeesti kestää.Mulla penkissä oli mekaaninen syöttöpumppu joka ei toiminu eikä toimi vieläkä sillee niinku pitäis.Vakiosuuttimet,vakioturbo,3" suora putki ja cooleri .185hp ja 398nm.Ainut mikä antaa kuuluu itestää on toi dmf.kovaa vauhtis koitettu ja loota piti kyl sen verran rankkaa kalkatust että dmf pysyy mutta sinne pitäs tehä jotain muutost ennenku rupee lisää viilaamaa.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
« Vastaus #7 : 23.12.2013, 21:19:29 »
Portterin loota pysy vielä 200kwlla nipusssa(2007), volvon loota tuskin kestää sitäkään(?).

Kyllä jos TDIn haluu voimalla rikkoa niin tars siirtää takavetokoppaan että sais väsättyä semmosen voimansiirron mikä kestää koneen tuottaman väännön.

Kuulemma näitä volvon lootia käytetty tinakoneitten kans ku kestää paremmin.Jopa kuulemma +700nm vääntöjä.Mut kaikki on vaan kuulemma :)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
« Vastaus #8 : 23.12.2013, 21:37:05 »
Aika sairaita lukemia suhteessä budjettiin! :D Alkaa ärrämiehiä hikoiluttaa...? :2funny:

Olisi rahaa miljuuna, tuo TDI 745 koppaan ja rakentelisi nelivedon siihen.

Prkl appiukolla on V70 TDI (mk1) ja hänen mielestään jo loppuunajettu vanha lousku (muistaakseni 450tkm mittarissa). Ostaisin heti pois jos olisi mahdollista.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
« Vastaus #9 : 23.12.2013, 22:21:27 »
Loppuunajettu?? Mun elintenluovuttaja-autossa oli mittarissa 600tkm ja viel lähtee kone mukisematta käyntii ilman hehkuja -13 pakkases :)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
« Vastaus #10 : 23.12.2013, 22:52:03 »
Loppuunajettu?? Mun elintenluovuttaja-autossa oli mittarissa 600tkm ja viel lähtee kone mukisematta käyntii ilman hehkuja -13 pakkases :)
Samaa minäkin sanoin, että saa sitten sanoa loppuunajetuksi, kun on mittarissa 000000km. Kyseinen henkilö vielä pitää huolta autostaan eikä "vain aja" sillä.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
« Vastaus #11 : 24.12.2013, 07:49:45 »
Samaa minäkin sanoin, että saa sitten sanoa loppuunajetuksi, kun on mittarissa 000000km. Kyseinen henkilö vielä pitää huolta autostaan eikä "vain aja" sillä.
eheei, ku tuossa välissä pestään auto, annetaan ylimääränen hellä vahauskerta ja matka jatkuu! ; D
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
« Vastaus #12 : 24.12.2013, 09:02:08 »
Kokemuksesta voin kertoa, että vaatii jotain yliluonnollista rääkkäämistä tuon hajalle saaminen yleensäkkin!! Eilen viimeksi avasin nokkapellin aivan turhaan, kun ei sieltä mitään vikaa löydy!! Tuli vaan taas käytyä sellasella 100km "kidutuslenkillä" ja siihen päälle vielä "kenkee-speciaali" :2funny: Ahtomittari puuhasteli parhaillaan siellä 1,8bar hujakoilla. Voin kertoa, että jonkunverran on enemmän jerkkua, kun tossa 525tds (e39, 143hv) biimerissä, vaikkakin mukava autona sekin... Aamulla vaan sitä väkisin kampeaa volvoon ja kuuntelee 5-syl sinfoniaa mieluummin!! ;) Pakkohan sen on tuonkin joskus hajota, mutta en jaksa enää murehtiä siitä että milloin...
« Viimeksi muokattu: 24.12.2013, 09:04:25 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
« Vastaus #13 : 25.12.2013, 01:09:45 »
Olisi rahaa miljuuna, tuo TDI 745 koppaan ja rakentelisi nelivedon siihen.
Ja ei mihinkään eli vaikka juo sekin miljoona ennemmin...  ;)

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: Miten hajotan TDI:n (2,5l)
« Vastaus #14 : 26.12.2013, 14:03:45 »
Mulla Transporter jossa mittarissa ------   eli yli miljoona kuten myös tarinan mukaan. Huolloista mainintaa miljoonaan saakka. Harmi kun ei ole kokonaista huoltokirjaa, koneen vaihdosta ei ole mainintaa ja edellisen omistajan mukaan alkuperäinen. Loota on vaihdettu. itse vaihdoin syöttöpumpun syksyllä kun käyntiinlähtö oli vaikeaa kuumalla loneella. Nyt pelaa taas kuin uutena.
Oikein alkoi mietityttää voisiko olla alkuperäinen kun pelaa niin hienosti. Paljonkohan maksaa omistaja historia Trafilta nykyään?
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

 

Carcom Oy  Ateho