Carcom Oy  Ateho

Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"

  • 833 Vastauksia
  • 151824 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #825 : 17.10.2021, 11:15:11 »
Tämäkin laitettu nyt talviteloille. Eli saa pitää amazonille seuraa tallissa talven yli.

Keväällä laitan myyntiin, suoja hinnalla, ja jos sen joku ostaa niin menköön. Muuten tehdään ama valmiiks ja aletaan hieromaan tämä maalauskuntoon yms pientä fixiä.

Kilometrejä tuli kesän aikan harmillisen vähä, 628km  :'( :'(
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa KartanoVole

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #826 : 14.11.2021, 22:59:27 »
Jos mallisarjan tehokkain on 91kw ja omamassa on 1200kg on meikäläisen laskuopin mukaan ~232hv nykyinen tehoraja 140-sarjalaisessa.

Minun laskuopin mukaan 91KWx1,2=109.2kW eli 148,5hv?

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #827 : 15.11.2021, 07:54:17 »
Minun laskuopin mukaan 91KWx1,2=109.2kW eli 148,5hv?

Se muuttui viime maaliskuussa. Nykyään ei ole enää litratilavuuksia eikä +20% mallisarjan tehokkaimmista sääntöä
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa KartanoVole

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #828 : 15.11.2021, 22:13:28 »
Se muuttui viime maaliskuussa. Nykyään ei ole enää litratilavuuksia eikä +20% mallisarjan tehokkaimmista sääntöä

Meinaatko että tehoa voi nostaa miten haluaa? Mielestäni vain litratilavuuspykälä poistui ja tehoa saa nostaa vain 20% vertailuajoneuvoon nähden. Eli jos verrokiksi otetaan mallisarjan tehokkain moottori niin siitä voi nostaa tehoa 20% jos alusta ja jarrut vastaavat verrokkiautoa minkä moottoriin verrataan.

https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/regulation/Auton%20ja%20sen%20per%C3%A4vaunun%20rakenteen%20muuttaminen%20Perustelumuistio%2001032021.pdf
« Viimeksi muokattu: 15.11.2021, 22:15:33 kirjoittanut KartanoVole »

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #829 : 15.11.2021, 23:39:31 »
Meinaatko että tehoa voi nostaa miten haluaa? Mielestäni vain litratilavuuspykälä poistui ja tehoa saa nostaa vain 20% vertailuajoneuvoon nähden. Eli jos verrokiksi otetaan mallisarjan tehokkain moottori niin siitä voi nostaa tehoa 20% jos alusta ja jarrut vastaavat verrokkiautoa minkä moottoriin verrataan.

https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/regulation/Auton%20ja%20sen%20per%C3%A4vaunun%20rakenteen%20muuttaminen%20Perustelumuistio%2001032021.pdf

Enempää en viitsi Jonzen topiciin sotkea mutta tehorajat muuttuivat ns. teho/paino-suhteeseen perustuviin kategorioihin. Osaa se suosi todella paljon ja joitain hieman jopa kiristi, tuli muutama muukin uusi sääntö, mutta niistä löytyy foorumilta omakin topic ja Traficom tai lähin katsastuskonttorihan näihin vastaa myös. Se +20% mallisarjan tehokkaimmasta - sääntö on kuitenkin nyt historiaa.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa KartanoVole

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #830 : 16.11.2021, 19:43:11 »
Enempää en viitsi Jonzen topiciin sotkea mutta tehorajat muuttuivat ns. teho/paino-suhteeseen perustuviin kategorioihin. Osaa se suosi todella paljon ja joitain hieman jopa kiristi, tuli muutama muukin uusi sääntö, mutta niistä löytyy foorumilta omakin topic ja Traficom tai lähin katsastuskonttorihan näihin vastaa myös. Se +20% mallisarjan tehokkaimmasta - sääntö on kuitenkin nyt historiaa.

Joo olet oikeassa!
"Kohdassa 3.8.1 sallitaan ajoneuvon moottorin vaihtaminen tehokkaampaan tai tehon
kasvattaminen 20 prosentilla ilman vertailua vertailuajoneuvoon. Jos tehoa kasvatetaan yli 20 prosenttia, on määräyksessä vaadittu aikaisemman kaikkia ajoneuvoja
9 (17)
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
koskevan prosentuaalinen raja-arvon sijaan paino-teho –suhteeseen perustuvaa tehon kasvattamisen raja-arvoa silloin, kun ajoneuvo muutetaan vertailuajoneuvoa
vastaavaksi määräyksessä edellytetyiltä osin. Tehon kasvattamisen enimmäismäärä
riippuu siitä, mikä on vertailuajoneuvon teho-paino suhde. Vertailuajoneuvon vaatimuksiin on tarkennettu, että jarrujen tulee mitoitukseltaan vastata vertailuajoneuvoa. Tällä pyritään sallimaan myös jälkituotantojarrujen asentaminen vertailuajoneuvoa vastaavaksi muutettaessa."

Itse luin ensin myöhemmästä kohdasta joka koski muita kuin henkilöautoja joissa näkyy olevan edelleen 20% tehonkasvatus katto.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2021, 20:31:50 kirjoittanut KartanoVole »

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #831 : 12.04.2022, 18:52:13 »
Tämäkin saatu ulos tallista ja ekat ajot suoritettu  8)

Ongelina edelleen katon räminä joten ei auta kuin ottaa katto verhoilu irti ja liimaa ääni eriste bitumia jos rauhottas ääntelyä.
Toinen ongelma on kaasarin jumi eli jää toisen kaasarin läppä kantamaan eikä sulkeudu kokonaan jolloin tyhjä käynti jaa todella kovaksi. Täytyy taas avata se ja kokeilla saako enää kuntoon vai ettiikö uuden käytetyn jostain

Ja pakollinen kuva


Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #832 : 18.04.2022, 11:34:32 »
Otin tuosta amaan tulevasta moottorista nyt kaasarit tähän yksilöön eli samat su hif6 kaasarit.

Ne sai hienosti säätöihin yms ja kun konehuoneesta kaasuvivustoja säätelee liikkuu ne hienosti ja palautuu normi asentoon tyhjäkäynnin kanssa mutta kun taas kaasu polkimesta painaa niin meinaa edelleen jäädä kellumaan 1250-1500 tyhjäkäynti, vähän kun painaa taas kaasua niin laskee normaaliin 8-900 kierrokseen.

Pitää varmaan alkaa rasvaamaan vaijeria aluksi ja ruveta ihmettelemään tulevaa  ::)
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #833 : 27.04.2022, 18:47:04 »
MYYTY, VOI LUKITA
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

 

Ateho  Elekma