Kulkukoira  Proturbo

740 B200et ja ymmärrys hukassa.

  • 42 Vastauksia
  • 6667 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #15 : 12.12.2018, 10:22:22 »
Noh. Tolla lh anturilla auto kävi lämpöisellä koneella hetken ja sammui heti kuin seinään (viileänä toimi ok) anturilla joka oli autossa ostaessa toimii muuten kaikilla koneen länpötiloilla ok mutta tyhjäkäynti hummaili. Nyt kokeiltu uudella sinisellä anrurilla, niin tyhjäkäynti karkasi jo kylmänä lähelle 2700rpm.

On kyllä melkoinen eläjä toi motikka. Meinaa pienen maalaispojan järki ja hermot olla koitoksella.
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #16 : 15.12.2018, 17:15:53 »
Nyt käyty yleismittarilla läpi. Lämpö ja lämpöaika anturit, mitattu imm ja hänen lämpö anturi "ahtoputken" anturi vauhtipyörän asento anturit eikä missään mitään vikaa täältä saatujen arvojen perusteella. Kävin läpi kaikki imuvuoto kohat eikä mitää löytynyt. Uusin tulpat ja koitin tulille nii ei. Ei suuttimet ilmeisesti aukii kun hörähtää vähän startti suuttimen avulla mutta kun irrottaa lämpöaika anturin piuhan ei enää auto edes hörähä. Kokeiltu uudella suutin releellä ja etuvastuksella ja iliman sitä eikä millään mitää vaikutusta.

Nyt pitäs melkeen saada jo oikeesti jotain ammatti apua niin minun kun minun volvonkin
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #17 : 15.12.2018, 23:56:01 »
Tuleeko oikeille suuttimille nyt sitten ohjausta ollenkaan?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #18 : 16.12.2018, 12:54:13 »
Puhuit tossa aikasempi että autolle on tehty "patenteja" eikai itse ruiskulle mitään omia ratkaisuja ole tehty? Mittasit anturit mutta varmistiko myös että piuhat on ehjät eculle saakka? Varsinkin lämpöanturin johdotus sehän kiertää johtosarjassa siitä pistokeesta paloseinästä oikealta puolelta auton sisään, tinni en muista ulkoo mutta kaaviosta selviää

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #19 : 16.12.2018, 13:55:34 »
Ei ruiskulle ole tehty mitään omaa ratkaisua

 Suuttimet alkoi pelaamaan. Löysin johtosarjasta suutimien etuvastukselle menävän johdon joka oli poikki ja otti kontaktia vain satunnaisesti.

Nyt taas auto pyörii mut tuntuis et seokset ei oo oikee kohdallaan kun tyhjäkäynti käy vieläkin vähän rikkaalla kun taas ylhäällä aivan kaasupohjassa meinaa jäädä vähän laihalle. 

Pitänee ruuvata laajakaista putkeen nii pääsee ihan oikeesti kartalle mitä siellä tapahtuu milläkin veto alueella sitten eiku säätämään seosta kohdilleen.  :)
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #20 : 17.12.2018, 16:58:46 »
Tää vehe menee edelleen ihan pirun rikkaalle tyhjäkäynnillä varsinkin kuumalla koneella ihan sama mitä tekee. Alkaa käydä kalliiksi kun viides sarja jo tulppia menossa  >:(

Oisko kellään tiedossa mille pinnille boksia noi lämpöanturin tiedot tulee? Sais katsottua onko ne johdot ehjiä.  :-\

Ei kyllä vielä ikinä koskaan missään milloinkaan oo sattunu omalle kohdalle Volvoa jonka kanssa on pelleily aamusta iltaan kolme viikkoo eikä vielä ruppee kuntoutumaan
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #21 : 17.12.2018, 17:28:52 »
Onkohan siinä vakio suuttimet ja polttoaineen paineensäädin?

Tai onko joku koskenut ilmamäärämittarin säätöihin. Ei hajuakaan miten siihen kiekon koskeminen vaikuttaa käyntiin mutta säätö sielläkin on.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #22 : 17.12.2018, 18:05:43 »
Suuttimista en tiiä muuta kun vihreät ovat. Paineen säädin vakio. Koitettu myös säädettävällä eri paineita eikä pelastanut sekään rikkaalta tyhjäkäynniltä
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #23 : 17.12.2018, 18:39:34 »
Sehän ohjaa kolmella asialla seosta. Imm, lämpöanturi ja lambda.

Mikäs lambdan tilanne on?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #24 : 17.12.2018, 18:50:31 »
Onko IMM:ää sorkittu, vai onko elektroniikan suojakansi vielä tehtaan jäljiltä? Seosmittarilla ois helppo selvittää onko läpän jousi liian löysällä, vetää rikkaalle tasakaasulla jos näin on.
Jäitä housuun!

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #25 : 17.12.2018, 19:08:23 »
Onko IMM:ää sorkittu, vai onko elektroniikan suojakansi vielä tehtaan jäljiltä? Seosmittarilla ois helppo selvittää onko läpän jousi liian löysällä, vetää rikkaalle tasakaasulla jos näin on.
ei oo tehtaan jäljiltä
Ei oo tähän hätää vielä tuota mittariakaa
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #26 : 17.12.2018, 19:10:52 »
ei oo tehtaan jäljiltä
Ei oo tähän hätää vielä tuota mittariakaa
Kiristä jousta pari pykälää. Laihentaa seosta toki koko alueella, mutta helppo kokeilu.
Jäitä housuun!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #27 : 17.12.2018, 19:43:41 »
Sehän ohjaa kolmella asialla seosta. Imm, lämpöanturi ja lambda.

Mikäs lambdan tilanne on?
Motronicissa ei ole lambdaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #28 : 17.12.2018, 20:31:02 »
Tarkistin ton lämpöanturin johdot löysin piipparilla oikean pinnin kammasta ja siellä on johdot niinkuin pitääkin.

Pääsin jo kokeilemaan kunnolla ja ajelin parikyt kilsaa. 2500 rpm ja ylöspäin toimii tosi hyvin mut alhaalla meinaa hyytyä. Tyhjäkäynti hummailee aika lailla ja jää välillä huutamaan 2000rpm.
Kun tyhjäkäynti moottorin johdon irrottaa ei tapahdu muutosta hummailuun, kun taas kaasuläpän (naksahtava) tunnistimen liittimen päästää irti alkaa kone huutamaan 3200rpm

Viittais vähä ettei toi TK moottori toimi oikein. Millä tuonkaa kokeilee saako noita tk-moottoreita mistään? Tuntuis olevan kolme pinninen liitin tossa kun taas lh:n tk-moottoreissa on 2 pinniä ja niitä ois nurkissa vaikka lampaille syöttää  :(
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200et ja ymmärrys hukassa.
« Vastaus #29 : 17.12.2018, 20:41:19 »
Onko se boschin tk ja sellainen ohut runkoinen, ja siis 3-napainen? Mulla pitäis olla yksi sellainen....

 

Futurez  Kulkukoira