Ateho  Elekma

Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85" + T5 Suunnittelua

  • 137 Vastauksia
  • 59809 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #75 : 01.07.2015, 22:16:50 »
ÜllatüüS!


Onneksi J0nzalta sai ehjän. :)

Öljyt vaihdettu, etujarrupalat myös. Myös perus "Onhan tää akku vielä kunnolla... OHO"..
Jos uskaltais sinne Ahvenistolle asti ajaa...

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #76 : 05.07.2015, 22:24:11 »
Radalla käyty pieksemässä autoa, kunhan saatiin melut kohdilleen

Muutama kuva autosta + kaverin Subaru Legacy B4 RSK:sta
Kunnia kuvista Aeroflop:lle!  :hello:










Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85"
« Vastaus #77 : 09.07.2015, 17:17:50 »

Tuli ostettua hukkaportin kello miitissä, vanhan jousen irrotin ja laitoin jäykemmän jousen, samalla vaihtu pultit. Perus kannalla olevat tuppas olemaan niin ahtaalla ettei mahtunu hylsykään. Uuden jousen kanssa lähtee aukeamaan barin jälkeen ja täysin auki n 1.5 bar, joten eiköhän säädettävällä varrella tästä saada toimiva

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85" + T5 sekoilua
« Vastaus #78 : 13.08.2015, 11:25:43 »
Jos mode viitsii ja jaksaa lukea tämän, niin voi siirtää projekti puolelle  :D

Eli eilen tuli haettua T5 pannu, B5234T3, peräisin C70 Vulvasta.
Nakutti aika hyvin alakerrasta ja oletus oli että laakeri vikaa. Noh C70 uusi kone tilalle ja tämä jäi seisomaan kunnes eilen hain talteen.
Repäsin saman tien kappaleiksi ja ihmettelin että kaikki laakerit nätissä kunnossa, muutamassa pieni jälki jostain roskasta.





Enemmän tutkaillessa huomasi jäljen männän pohjassa, ja kampiakselin vastapainossa.





Kanki joka suuntaan solmussa, aito kierokanki  :P

Ja eiköhän tälle jotain kivaa keksitä. Kone ainakin nyt kasaan ja ajatuksella, eikä taas että revitään palasiksi moneen kertaan kun ei kestänytkään.
Etuveto/nelivetoon tämä EI ole tulossa, se on varmaa!


« Viimeksi muokattu: 13.08.2015, 11:27:33 kirjoittanut Chall »

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85" + T5 Suunnittelua
« Vastaus #79 : 19.08.2015, 19:27:30 »
Törsenista irrotettu vanhat laakerit ja valmisteltu asennettavaks.
T5 kampurasta irrotettu hihnapyörä ja ö pumppu.

Ysiin ois tarkotus vaihtaa sintteri SRE:n kaveriksi perjantaina..

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85" + T5 Suunnittelua
« Vastaus #80 : 22.08.2015, 20:14:16 »
940 saa vihdoin 3" immun, J0nza:lta sattui löytymään yksi.

T5 löysi kaveriksi imusarjan



Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85" + T5 Suunnittelua
« Vastaus #81 : 16.09.2015, 23:30:02 »
Ysi sai uudet tulpat ja tulpan johdot, nyt sitten alko vaivaamaan ilmeisesit fuelcut 1 vaihteella kaasupohjassa lähtiessä.. voipi olla vika piikkaavassa ahtopaineessa.


Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85" + T5 Suunnittelua
« Vastaus #82 : 18.09.2015, 11:17:42 »
Ysi sai uudet tulpat ja tulpan johdot, nyt sitten alko vaivaamaan ilmeisesit fuelcut 1 vaihteella kaasupohjassa lähtiessä.. voipi olla vika piikkaavassa ahtopaineessa.

Eikös sulla oonTonin lastut tässä? Niistähä on fc otettu pois käytöstä
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85" + T5 Suunnittelua
« Vastaus #83 : 18.09.2015, 12:46:10 »
On Tonin lastut, ahtoja tiputtamalla hävisi pätkäsy. Voipi olla rajapaine venttiilissäkin vikaa. Pitäis rakentaa kannake tolle toiselle hukkikselle ja kokeilla uudestaan

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85" + T5 Suunnittelua
« Vastaus #84 : 21.09.2015, 13:32:02 »
Jaa, eipä ollu fuelcut. Löytykin syyllinen turbon ja putsarin välistä...

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85" + T5 Suunnittelua
« Vastaus #85 : 21.09.2015, 13:45:57 »
imuputki lutussa :D kovalla putkella ei tule noita ongelmia

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85" + T5 Suunnittelua
« Vastaus #86 : 01.11.2015, 19:02:44 »
Mitäs tähän nyt sit sanois, auto viety seisontaan taas talveksi.

Meinasi kärähtää koko paska kun ilmeisesti suutin jumiutunut auki? jätin pihalle käymään tyhjää työpaikalla kun odottelin pesuvuoroa. takas ulos mennessä oli savupilvi ympärillä ja sellanen palaneen kumin haju. No, kurkkasin auton alle ja katti hohkasi punasena ja massat savusi pohjassa. Äkkiä halliin ja sammuksiin ja viereen painepesuri kädessä odottamaan jos syttyy.

Tietysti kuvittelin että katti tukossa, putki irti ja katti olikin ehjä... pelkällä dp käyntiin. imusarjassa vaan -0.3 tyhjäkäynnillä, seokset pomppii todella pahasti. Siitä sit ihmettelemään mikä perkele autoa riivaa, suuttimien piuhoja irrottelemaan käynnissä ja kun 3 pytyn suuttimesta irrotti piuhan, alko käynti paranemaan? pätki tietysti, mutta ei käynyt niin vaivalloisesti.

No, eipä siinä, kasaan vaan ja putki jäi töihin odottelemaan jäähtymistä. Tankille ja tällä kertaa bensaa purkkiin. Tyhjää ei oikein käyny, kunnes parikyt kilsaa myöhemmin alkoi taas toimimaan paremmin? Ajelin siinä reilun tankillisen bensalla ja vaihdoin suodattimen varmuuden vuoksi.

Nyt taas auto toimii hyvin E85, kylmässä lähtee paremmin käyntiin E85 kuin bensalla. Ahdot pysyy siinä 1.4bar, ei enää piikkaile. Kaikki tuntuu toimivan joten hyvä paikka viedä auto seisomaan :)

Osia tilailtu jo jotain, uudet iskarin yläpäät, taka-akselia vois alkaa nyt kasailemaan kun sillekkin voisi löytyä aikaa. Jos eräs porvoolainen toisi osia tohon vitoseen joskus niin sitäkin voisi vähän vilkuilla.

Eipä se, hyvät kesäautojen kauden lopetukset kaikille  :hello:

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85" + T5 Suunnittelua
« Vastaus #87 : 10.11.2015, 20:47:23 »



Jotain edistymistä moottorinkin osalta  ::)

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85" + T5 Suunnittelua
« Vastaus #88 : 11.11.2015, 22:15:25 »
Käyttöauto sai viikko sitten vähän vaimennusta persiiseen



Ja ysiin uusia etutolppia rakennellaan myös



Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 B230FT -97 "Only RE85" + T5 Suunnittelua
« Vastaus #89 : 02.12.2015, 00:02:26 »
Uutta rööriä ysiin kesäksi  ;)



Myös sellanen kiva paketti missä lukee BC tuli ostettua, katotaan mitä kaikkea radalle asti saadaan kiinni :D

 

Elekma  Autoracing