Samppasport  Futurez

240 8V Turboprokkis. 535WHP

  • 696 Vastauksia
  • 327982 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. 545hp/480whp.
« Vastaus #525 : 23.02.2017, 16:37:05 »
Termosta pöytään.

Poikkituen korvakkeita tuli vähän vielä hierottua ja sen jälkeen heftattua paketti kiinni. Se on nyt lopullisia saumoja vaille valmis. Hitsailen sen varmaan läjään sitten samalla jos teen vielä niitä viistotukia sen kaveriksi jne.. Ja siitä kun tuli puhetta että miten on poikkituella tilaa imusarjaan tai ylipäätään miten koneella sen kanssa tilaa elää niin tuon verran siinä on väliä:


Suodatinjalalle tuli värkättyä ja hitsailtua tellinki. Tulee siis samaan paikkaan kiinni kuin edellisenkin siirtosarjan jalka eli etupalkkiin/kennostopalkkiin. Nyt vaan sillä erolla että jalka on käännetty poikittain ja tuotu vähän pidemmälle palkista jotta mahtuu vesipumpun kanssa olemaan.



Tuo sen sijotuspaikka on aavistuksen ehkä ahtaan näköinen, mutta kummiskin riittävän tilava että suodatin ja muut komponentit ympärillä mahtuu olevaan sulassa sovussa ilman että ottaa mihinkään kiinni. Sekä pystyy edelleen osia irrottamaan ja huoltamaan mutkitta. Elikkäs suodatin on tuossa helppo irroittaa ja öljyt valuu kivasti suoraan alas ilman että valuu muiden komponenttien tai pintojen päälle.. Vähän joutu sijoituspaikkaa ja asentoa vekslaamaan koska tuo paketti on hieman kookkaampi kuin edellinen ja letkutukset muuttu sen verran että piti myös miettiä että ne menee mah. järkevästi. Tuossapa nyt tuo paketti kasattuna.



Letkut on edelleen tekemättä mutta tarvikkeet niihin on joten niiden kokoonpano tulee tapahtumaan lähiaikoina. Sen jälkeen pitäisi sitten litkut kaadella sisään ja alkaa koneen lisätukea rakentelemaan.

Mutta palaillaanpa taas asiaan..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8916
  • Teiden tukko
Vs: 240 8V Turboprokkis. 545hp/480whp.
« Vastaus #526 : 01.03.2017, 11:10:54 »
Tänään ilmestyneessä lehdessä on juttu tästä autosta. :tykkää:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. GTi Magazine 2/17
« Vastaus #527 : 01.03.2017, 11:47:29 »
Joo, tänään ilmestyneessä GTI Magazine -lehdessä (nro2/17) on 7sivun esittely autosta!  Itse en ole vielä lehteä käteen asti kerennyt saamaan mutta mitä tiiseriä olen nähnyt/lukenut niin hieno juttu on painettu pihalle!

Joten ei muuta kun kipinkapin hyvinvarustetulle lehtipisteelle jos tämä auto ja ylipäätään Volvon trimmaus kiinnostelee. Samassa numerossa ilmeisesti myös toinenkin Volvo!
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8916
  • Teiden tukko
Vs: 240 8V Turboprokkis. GTi Magazine 2/17
« Vastaus #528 : 01.03.2017, 12:36:26 »
Joo, tänään ilmestyneessä GTI Magazine -lehdessä (nro2/17) on 7sivun esittely autosta!  Itse en ole vielä lehteä käteen asti kerennyt saamaan mutta mitä tiiseriä olen nähnyt/lukenut niin hieno juttu on painettu pihalle!

Joten ei muuta kun kipinkapin hyvinvarustetulle lehtipisteelle jos tämä auto ja ylipäätään Volvon trimmaus kiinnostelee. Samassa numerossa ilmeisesti myös toinenkin Volvo!

Kyllä, 142 Volvo on samaisessa lehdessä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1042
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. GTi Magazine 2/17
« Vastaus #529 : 01.03.2017, 21:22:09 »
Juu pitää lukea juttu läpi, kun täältä tallilta kotiutuu ensin.

Omistajalta tuli käsittääkseni mulle toi Fohan 3-osainen kuminen spoileri, nyt ymmärrän miksei tullut tämän topicin autoon  :P

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. GTi Magazine 2/17
« Vastaus #530 : 06.03.2017, 21:57:31 »
Hyvä oli lehtijutska, kannattaa oma painos hakea jos ei ole vielä lukassut.. GTi-magazine veisteli vielä autosta Lontoonkielisen esittelyn nettiin. Oikeinki hyvä jutska, mutta ei ihan niin laaja ja kuvarikas kun tuo varsinainen lehtijutska joka oli nyt 7sivua. Enklanninkielisen nettijutun saapi lukea tuolta: http://gti.fi/features/not-your-average-240

Viikonloppuna oli senverran touhua että en päässy autoa tekemään mutta tänään tuli käytyä puuhailemassa. Öljylinjat on nyt tehty ja öljyt kaadeltu sisään. Pyörittelin kanssa startilla öljynpaineet ja tuntu pelaavan eikä näkyviä vuotoja ollut. Seuraavaksi pitäisi alkaa melkeen tuota koneen lisätuentaa värkkäämään. Tänään saapui kanssa Ruotsista tilattu Addco 1" paksu etuvakaaja ja se pitäisi asennella myös. Siinä tuli myös puslat mukana mutta ei uusia puslapesiä/kiinnikkeitä joten sellaset pitäisi hommata jostain. Ja koiranluihin kanssa uretaanipuslat. Sitten alkaakin pikkuhiljaa talvipäivitykset olemaan voiton puolella. Autohan pitäisi viedä näytille Hotrod&Rockshowhun Tampereelle ensi kuun lopussa joten viimeistään sillon pitäisi kaikki olla jiirissä  :)

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. GTi Magazine 2/17
« Vastaus #531 : 08.03.2017, 19:57:46 »
Laitetaas välillä vähän kuvapommitusta tänne tekstin sekaan! Elikkäs pläjäys kuvia lehtijutun satona. Ei ole liiotellusti kunnon kuvia tullut laiteltuakaan kokonaisesta autosta eikä juuri sisustastakaan yms ni laitetaan nyt kerralla kunnon kooste 2016 setupista.





















Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 240 8V Turboprokkis. GTi Magazine 2/17
« Vastaus #532 : 08.03.2017, 20:10:03 »
Erittäin hieno yksilö! Hienosti tehty ja maukkaasti.  S*
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. GTi Magazine 2/17
« Vastaus #533 : 08.03.2017, 21:10:56 »
On se vaan helmi!  S* Piti oikein itsekkin hakea GTI lehti  :D
Volvo 242DL -79

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 240 8V Turboprokkis. GTi Magazine 2/17
« Vastaus #534 : 08.03.2017, 21:13:03 »
kuskin puolen etuvalo on päin persettä  ;)

Hieno laite, täytyy lehti kyllä hakea.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. GTi Magazine 2/17
« Vastaus #535 : 09.03.2017, 09:38:47 »
Kiitoksia vain kaikille palautteesta! Kiva oli tosiaan saada nyt kunnon kuvia laitteesta ja tuosta setupista. Jos sitä tulevalla ajokaudella muistaisi itsekkin räpsiä kunnon kuvia autosta  ::)

Ja juu tuon keulan osien hierominen on kanssa to-do listalla ennen kesää ja messuja. Ei ole omaan silmään livenä pistänyt tuo kuskin ajovalo mutta tuossa yhessä kuvassa ainakin näyttäis repsottavan. Koitin ne asentaessa saada istumaan mah hyvin mutta vähän näköjään päässyt lipsahtamaan.  Pitää myös tuo valojen alla oleva pelli saada parempaan ryhtiin. Siellä ei ole nyt sitä pystypalkkia paikallaan joten ei ole oiken ryhdissä. Joten pitänee se pystytukikin asennella sinne. Samoin myös puskurin päälle tuleva lista. Joten pientä hieromista vaatii sille osa-alueelle. Muuten on kaikki aika kivasti jiirissä ja hierottu. Ainakin omaan silmään.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 240 8V Turboprokkis. GTi Magazine 2/17
« Vastaus #536 : 09.03.2017, 10:29:26 »
Tää on kyllä hieno. :) innolla ootan että näkee livenä.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: 240 8V Turboprokkis. GTi Magazine 2/17
« Vastaus #537 : 09.03.2017, 12:17:42 »
...
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Osa jarrulevystä jää käyttämättä hyödyksi, onko ihan tarkoituksella tehty näin, kun normaalisti jää vain milli tai kaksi sisä- ja ulkokehälle? Sopisi levyn puolesta isommatkin palat, mutta mäntäosastohan määrää palojen koon.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 8V Turboprokkis. GTi Magazine 2/17
« Vastaus #538 : 09.03.2017, 16:03:28 »
En sanoisi että tuo pieni ajovalon vinous häiritsee niinkään, mutta tarvikemallin lasi. Niissä on suhteellisen iso ero alkuperäisiin. Mullakin oli Turbossa lasit eri paria, piti vaihtaa saman tien orkkis...
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. GTi Magazine 2/17
« Vastaus #539 : 09.03.2017, 16:16:45 »
Osa jarrulevystä jää käyttämättä hyödyksi, onko ihan tarkoituksella tehty näin, kun normaalisti jää vain milli tai kaksi sisä- ja ulkokehälle? Sopisi levyn puolesta isommatkin palat, mutta mäntäosastohan määrää palojen koon.

Nuo levyt on tarkoitettu S80/V70 malleihin alkujaan (T6,AWD jne) joissa on satulat yhdellä isolla männällä. Eli niissä on korkea, mutta suht kapea pala. Sen takia levyn kulutuspinta on korkeahko. Noi wilwoodin satulat on taas matalat, mutta leveät. Ja 4x44,45mm männillä. Joten mäntien pinta-ala jakautuu ihan erilailla kun yksimäntäsatuloissa. Eli mäntäpinta-alaahan noissa on ja pala on leveä ja mukailee levyn kehää, mahdollisimman ulkokehältä. Sieltä ulkokehältähän se paras jarrutusteho tulee ja noi puree kyllä hyvin neljällä männällä ja leveällä palalla.

En sanoisi että tuo pieni ajovalon vinous häiritsee niinkään, mutta tarvikemallin lasi. Niissä on suhteellisen iso ero alkuperäisiin. Mullakin oli Turbossa lasit eri paria, piti vaihtaa saman tien orkkis...

Tässä on jo edellisen/edellisten omistajien toimesta vaihdettu toiselle puolelle uusi tarvikeumpio. Itseäni tuo ei ole häirinnyt oikeastaan millään tavalla ja en ole asiaan edes kiinnittänyt huomiota mutta onneksi täällä on tarkkasilmäistä väkeä  :D Molemmat umpiothan on käytetty auki ja umpiot maalattu sisältä mustaksi ja tuohon vanhaan/alkuperäiseen umpioon on vaihdettu uusi heijastin. Joten sisuksilta ovat samanlaiset ja samanlaisessa kunnossa mutta kaippa tuossa lasissa on sitten vähän eroa. Mutta ei ole tosiaan omaan silmään pistänyt enkä ole siitä yöunia menettänyt.. Ratin takaahan tuota umpiota ei juurikaan näy  ???
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

 

Samppasport  Futurez