Ateho  Elekma

volvo 240 -89 b230f -it's alive-

  • 66 Vastauksia
  • 23119 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: volvo 240 -89 b230f vaparivirittelyä
« Vastaus #15 : 05.01.2017, 16:25:17 »
määrittele "perus jokkis 4-2-1" :)

Noita 50mm läppiksiä saa täällä foorumilla uusia edullisesti...siinä taitaa suurin syy olla :) mutta 42 ja 44mm taitaa prätkissä olla jonkunverran eli tarjontaa luulis olevan.

Bensalla mennään kun ei täältä tuppukylästä (rauma) etanolia saa :( ja porilaiset ei nyt innostu :D
Tuon näköinen sarja. Mitä nyt näitä halvimpia(?) sarjoja onkaan.


Ite sain 44mm x 6 läppärungot n. 137€ sisältäen toimituskulut.
Triumph Daytona 675 (3syl, eli kaksi sarjaa ostin) pärrästä peräisin.. Saksasta ja Hollannista tulivat n. viikossa.

Hondan.. Yamahan.. Kawasakin läppärunkoja esimerkiksi saa myöskin erittäin edullisesti.
70-90€ hintaluokassa. TPS vaan ei ole ns. "bolt-on" , eli joutuu liittimen ainakin vaihtamaan, joissakin toki TPS toimii väärin päin (tyhjäkäynnillä antaa n. 5v) mut sekään ei loppujen lopuksi mikään ongelma ole.  ;)
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: volvo 240 -89 b230f vaparivirittelyä
« Vastaus #16 : 05.01.2017, 18:30:58 »
Muista tehä supiste tuohon raakin sarjaan, ei tee pyörettä ja sitä myötä välikuolemaa
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -89 b230f vaparivirittelyä
« Vastaus #17 : 05.01.2017, 19:25:03 »
Tuon näköinen sarja. Mitä nyt näitä halvimpia(?) sarjoja onkaan.


Ite sain 44mm x 6 läppärungot n. 137€ sisältäen toimituskulut.
Triumph Daytona 675 (3syl, eli kaksi sarjaa ostin) pärrästä peräisin.. Saksasta ja Hollannista tulivat n. viikossa.

Hondan.. Yamahan.. Kawasakin läppärunkoja esimerkiksi saa myöskin erittäin edullisesti.
70-90€ hintaluokassa. TPS vaan ei ole ns. "bolt-on" , eli joutuu liittimen ainakin vaihtamaan, joissakin toki TPS toimii väärin päin (tyhjäkäynnillä antaa n. 5v) mut sekään ei loppujen lopuksi mikään ongelma ole.  ;)
taitaa tulla jokkis sarja. Mahtaako olla muuta eroa esim. Raakin sarjassa verrattuna marteliuksen sarjoihin kuin hitsisaumat ja 200€.

Tarvii kattoa jos tollaset prätkän läppikset löytys jostain.

Tänään käännettiin vauhtipyörä oikeaan asentoon ja katkastiin yks pultti kampuraan :-[ alkuviikosta tarvii pulttiliikkeessä käydä hakees uudet. Tulee pitkä viikonloppu..sormet syhyää ja osia saa alkuviikosta :'(
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -89 b230f vaparivirittelyä
« Vastaus #18 : 05.01.2017, 19:55:16 »
Muista tehä supiste tuohon raakin sarjaan, ei tee pyörettä ja sitä myötä välikuolemaa
pidetään mielessä.
Oon noita sarjoja itekkin tehnyt jokusen...kylläkin 4-1.
Ois vaan mielenkiintosta testailla erilaisia sarjoja.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: volvo 240 -89 b230f vaparivirittelyä
« Vastaus #19 : 05.01.2017, 20:05:38 »
Hitsisaumat ja putken paksuudessa tais eroja olla. Monesti ylimitoitettu nuo putken halkaisiat, eipähän ahista
Ainakin lautamäen jokkis sarja on sama kuin raakin. Ensiö putket näissä sarjoissa kääntyy laipalta miusta liijan äkisti 90 alaspäin. Paremmissa sarjoissa on 10-15cm suoraa laipalta, ennen kuin kääntyvät alaspäin
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: volvo 240 -89 b230f vaparivirittelyä
« Vastaus #20 : 05.01.2017, 20:37:04 »
Juu, lähinnä se oli myöskin vähän taka-ajatuksena tuossa, että olisiko itse tehty sarja voinut olla vaihtoehto?
Pipemaxilla saa hyvin mittoja esimerkiksi pakosarjalle, imukanavien pituudelle.. kannen kanaville.. jne.
Ko. softa tuli hommattua, mutta ei ole vielä ns. käytännössä päässyt testaamaan itse kun oma auto ei vielä kasassa.
Jos vaan sattuu kiinnostamaan, niin voin lähettää sen arpomat mitat ja tiedot yksityisviestillä haluamillasi spekseillä.


Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -89 b230f vaparivirittelyä
« Vastaus #21 : 05.01.2017, 21:11:19 »
Hitsisaumat ja putken paksuudessa tais eroja olla. Monesti ylimitoitettu nuo putken halkaisiat, eipähän ahista
Ainakin lautamäen jokkis sarja on sama kuin raakin. Ensiö putket näissä sarjoissa kääntyy laipalta miusta liijan äkisti 90 alaspäin. Paremmissa sarjoissa on 10-15cm suoraa laipalta, ennen kuin kääntyvät alaspäin
mä tein jokkis c kadettiin (volvo koneinen) 4-1 sarjan niin että laipalta yli 20cm ja sitte kurvit ylöspäin ja sen jälkeen putket menikin ristiinrastiin...putket oli yli metrin pitkät
Juu, lähinnä se oli myöskin vähän taka-ajatuksena tuossa, että olisiko itse tehty sarja voinut olla vaihtoehto?
Pipemaxilla saa hyvin mittoja esimerkiksi pakosarjalle, imukanavien pituudelle.. kannen kanaville.. jne.
Ko. softa tuli hommattua, mutta ei ole vielä ns. käytännössä päässyt testaamaan itse kun oma auto ei vielä kasassa.
Jos vaan sattuu kiinnostamaan, niin voin lähettää sen arpomat mitat ja tiedot yksityisviestillä haluamillasi spekseillä.

itse pyrin tekemään niin paljon osia kun pystyn...ostettujen bolt on osien pulttaaminen käy tylsäksi...eli pakosarjaakin suunnitellaan omassa tallissa. Toki voidaan jatkaa yv:llä, kaikki vinkit ja neuvot on tervetulleita
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -89 b230f vaparivirittelyä
« Vastaus #22 : 06.01.2017, 21:44:41 »
Tän päivän harrastelut alkoi 100km automatkalla motonettiin.
Mukaan tarttui uudet ajovalojen heijastinpinnat, tulpat, termari ja jotain muuta krääsää.

yleensä toi tuunailu ei oo mun juttu mutta jotenki noi ajovalot näyttää orkkiksia paremmilta.

pakollinen moottorikuva :)

huohotinpönttökin löysi aiempaa paremman paikan

Eilen ehtoolla yritin ettiä noita läppärunkoja ja olikohan hayabusan 44mm suht järkevän hintaset englannin ebayssä.
Pitää nyt vielä katella noita.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -89 b230f vaparivirittelyä
« Vastaus #23 : 09.01.2017, 21:44:25 »
Tuli sellanen mieleen että sopiiko 740 b230f boksit 240:iin?
Meinaan tollaset boksit olis samasta autosta kun moottorikin.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: volvo 240 -89 b230f vaparivirittelyä
« Vastaus #24 : 09.01.2017, 21:55:39 »
Tuli sellanen mieleen että sopiiko 740 b230f boksit 240:iin?
Meinaan tollaset boksit olis samasta autosta kun moottorikin.

Khyllä menee ja toimii
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -89 b230f vaparivirittelyä
« Vastaus #25 : 09.01.2017, 23:13:06 »
Khyllä menee ja toimii
hieno homma. Pitänee vaihtaa niin saa hiukan näin alkuun vireyttä volvoon.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -89 b230f vaparivirittelyä
« Vastaus #26 : 13.01.2017, 03:11:42 »
Yötä myöden tallissa ja ollaan askeleen lähempänä starttaamista.
moottori löysi paikkansa
öljynjäähdyttimenkin asentelin
850 flektillä

Oisko kellään heittää vinkkiä kun autohan on automaatilla ollut niin puuttuuko pakkianturin johto vai enkö vaan löydä sitä :-\ muutenkin jos joku osaa sanoa mitä muutoksia tuo swappi vaatii johdotuksilta niin olisin kiitollinen :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: volvo 240 -89 b230f vaparivirittelyä
« Vastaus #27 : 13.01.2017, 10:03:20 »
Siellä sen pitäis kepin reiällä olla. Samaten sun pitää kytkee kepin asentoanturin piuhat yhteen.
No kun halvalla sai.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -89 b230f vaparivirittelyä
« Vastaus #28 : 13.01.2017, 12:26:09 »
Siellä sen pitäis kepin reiällä olla. Samaten sun pitää kytkee kepin asentoanturin piuhat yhteen.
taisin siinä tapauksessa ottaa ton anturin johdon irti hytistä ja taisi mennä automaatin mukana romuun >:(
Ton hyppyjohdon laitoinkin jo paikalle.
Kiitos neuvosta.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -89 b230f vaparivirittelyä
« Vastaus #29 : 23.01.2017, 23:00:27 »
Nyt rupee olemaan kone kutakuinkin starttaus kunnossa, vedet kun pysyis koneessa vielä. Lohkolämppärin vastuksen välistä vuotaa. Muuten kaikki ok.

Olisko kellään myydä defan vastusta? Muuten tuon alkuperäisen pitäisin mutta kun autossa defan piuhasarja ja tuon vastuksen joutuu jokatapauksessa irrottamaan.

Itelle ostin synttärilahjankin :)
mega1 v2.2+240 johtosarja+tiedonsiirtokaapeli. Iso kiitos käyttäjälle Bagitus -H-

Kaverilta löytyi myös protopartsin myymä triggeripyörä vinokoneeseen.
Vielä läppärungot, liittimet, anturit ja jos löytäis teräs vauhtipyörän. No tavotteena että vuoden päästä sais hilut kiinni eli ei kiirettä.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

KL-varaosat  Race.fi